Aviseringar
Rensa alla

En riktig man!


Dinchey: Det ytliga som muskler och kunna hantera verktyg eller hur menar du egentligen?

Alla har muskler. Alla kan hantera verktyg (olika bra).
Menar främst att man av manligt ska vara händig, vilket vi alla är olika bra/dåliga på.
Att man ska stå upp för någon annan i alla lägen, när det känns dumt att stå upp för någon som gör väldigt fel. Varför ska jag försvara någon som nedvärderar andra? Misshandlar andra? Plågar andra? Skulle bara kännas dumt men framförallt fel.
Att stötta är en sak men att stå upp för den när den gör fel är något helt annat.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

du vill att din partner ska kunna detta och det är fine, men att män ska vara händiga bara för att de är män är en del av en socialt förlegad  könsroll och inte något som gör dem till mer eller mindre män. en man kommer alltid att vara en man och en kvinna kommer alltid att vara en kvinna oavsett klädsel och agerande. synen att män ska vara macho och omhändertagande medan kvinnor fnissiga  bullbakare vars kompass här i livet är en man är en väldigt negativ sådan.

Men "min" lista är ju hur jag vill att min framtida man ska vara. Visst för alla gå sin väg men för Mig är den listan kraven. 
För mig är en riktig man så men inte för dig förmodar jag. Vi har nog olika syn på saken helt enkelt. 


   
SvaraCitera

Då hoppas jag att du blir kär i en ohändig kille som inte kan städa!


   
SvaraCitera
mynona

Men: det är ett dumt sätt att utrycka sig på, man ska ju få vara sig själv, inte vara på ett visst sätt beroende på könet.

Vad du menar är helt enkelt: "Så här vill jag att min partner ska vara!"

Om du är heterosexuell tjej/gaykille blir det förstås en man, ja, men det är ett mycket bättre sätt att formulera sig på


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Coca-Cola:

Alla har muskler. Alla kan hantera verktyg (olika bra).
Menar främst att man av manligt ska vara händig, vilket vi alla är olika bra/dåliga på.
Att man ska stå upp för någon annan i alla lägen, när det känns dumt att stå upp för någon som gör väldigt fel. Varför ska jag försvara någon som nedvärderar andra? Misshandlar andra? Plågar andra? Skulle bara kännas dumt men framförallt fel.
Att stötta är en sak men att stå upp för den när den gör fel är något helt annat.

Nej såklart inte. Men jag misshandlar inte andra, plågar inte andra. Jag håller mig ju till vett och etikett jag också. Förmodligen du med. Och alla i "den riktiga mannens" närhet också. Tror du missförstod punkten eller så var jag för otydlig.


   
SvaraCitera

Dinchey: Men "min" lista är ju hur jag vill att min framtida man ska vara.

ok tack så mycket för att du talar om det för oss


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mynona:
Men: det är ett dumt sätt att utrycka sig på, man ska ju få vara sig själv, inte vara på ett visst sätt beroende på könet.

Vad du menar är helt enkelt: "Så här vill jag att min partner ska vara!"

Om du är heterosexuell tjej/gaykille blir det förstås en man, ja, men det är ett mycket bättre sätt att formulera sig på

Men om man läser allt noga förstår man nog att det är mina åsikter och krav jag skrivit ner. 


   
SvaraCitera

Dinchey: Tror du missförstod punkten eller så var jag för otydlig.

Dinchey: *Står upp för en i alla lägen! Det ska inte spela någon roll hur berusad han är eller vilken situation han är i. En riktig man försvarar sin kvinna oavsett vad!

Mycket ingår där så att säga.


   
SvaraCitera

Dinchey: Men om man läser allt noga förstår man nog att det är mina åsikter och krav jag skrivit ner.

Som du vill att:

Dinchey: Killar läs och lär!


   
SvaraCitera
mynona

Dinchey:

Men om man läser allt noga förstår man nog att det är mina åsikter och krav jag skrivit ner. 

Dina åsikter och krav för en partner ja. Men varför inte skriva Min drömpartner eller liknande i stället för hur en riktig man ska vara? Då slipper folk läsa noga för att fatta det och du slipper en massa tjafs


   
SvaraCitera

Väx upp.


   
SvaraCitera

Dinchey:

Men "min" lista är ju hur jag vill att min framtida man ska vara. Visst för alla gå sin väg men för Mig är den listan kraven. 
För mig är en riktig man så men inte för dig förmodar jag. Vi har nog olika syn på saken helt enkelt. 

Men det skrev du inte utan du skrev hur en _riktig_ man ska vara.


   
SvaraCitera

Cowboy_Bear.jpg


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Men det skrev du inte utan du skrev hur en _riktig_ man ska vara.

En riktig man för mig ja, som jag tycker framgår om man läser texten.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mynona:

Dina åsikter och krav för en partner ja. Men varför inte skriva Min drömpartner eller liknande i stället för hur en riktig man ska vara? Då slipper folk läsa noga för att fatta det och du slipper en massa tjafs

Trodde folk skulle fatta det och inte ta så illa upp som dem verkar göra.


   
SvaraCitera