Aviseringar
Rensa alla

"En röd pall mall tack"


Ämnesstartare

Köpte nyss mentolcigaretter för att göra mitt liv lite mer ovanligt och spännande, den kom i ett grönt paket och specificerades som "grön pall mall" för kassörskan vid köpet.
Konstaterade nyss hur djupt inrotat det färgkodade systemet är; ty ingenstans på paketet (av det här märket i alla fall) står det någonting om att cigaretterna är smaksatta med menthol, inte ett ord, köper du mjölk så står det i alla fall rätt tydligt vilken fetthalt det tillhör utöver färgkodningen, men här absolut ingenting.
Är det dumslöhet eller funktionellt framtidstänk hos rökarna? Är det möjligen farlig hjärntvättning? Vill ni se okonventionella färger och mer produktbeskrivning?

(Och ja, det kan möjligen inte stå någonting om mentol pga att eu förbjudit tillsatser, inklusive nämnda, i cigaretter)


   
Citera
reben

ja det var ju märkligt

färgkoderna på mjölken är ju olika på olika märken


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

reben: färgkoderna på mjölken är ju olika på olika märken

mm, undvek att nämna det för att inte komplicera analogin


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tror oftast att väldigt gröna förpackningar innehåller ekologiska varor. Känner mig lurad när det ej visar sig vara fallet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kasst!

Är det inte nikotin när man "klickar på" Menthol eller? För det är väl "klickfunktion"?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gruvan: Är det inte nikotin när man "klickar på" Menthol eller? För det är väl "klickfunktion"?

vad menar du med inte nikotin?
Och nä, köpte reguljära hårdkodade mentol utan valmöjlighet


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag skille vilja ha vita paket med svart text där det bara står vad det är. Ungefär som blåvitt gjorde.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aristoteles:
Jag skille vilja ha vita paket med svart text där det bara står vad det är. Ungefär som blåvitt gjorde.

Blåvitt sved i mina ögon.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aristoteles: Jag skille vilja ha vita paket med svart text där det bara står vad det är. Ungefär som blåvitt gjorde.

Det vore funktionellt, i en värld där vi inte behöver lockas att köpa något pga något annat än det är


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aristoteles:
Jag skille vilja ha vita paket med svart text där det bara står vad det är. Ungefär som blåvitt gjorde.

tumblr_mbvmb233c91r4h57zo1_1280.jpg


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lífþrasir: Det vore funktionellt, i en värld där vi inte behöver lockas att köpa något pga något annat än det är

Det vore trevligt om det vore så enkelt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gruvan:
Kasst!

Är det inte nikotin när man "klickar på" Menthol eller? För det är väl "klickfunktion"?

Tror du menar typ Camel click eller liknande, advanced finns de nog några som också heter. de är som vanliga cigg och sen kan du klicka en grej i filtret så blir de menthol-smak på ciggen 


   
SvaraCitera