Aviseringar
Rensa alla

En självdestruktiv kropp?


Ämnesstartare

Det är så att jag nu i ca 8 års tid har gått runt med magont till och från. Det är verkligen otroligt irriterande då jag inte längre vågar göra saker eftersom jag är orolig över att jag kommer få ont i magen. Frågar kompisar mig om vi ska göra någonting offentligt, som att dra till stan, säger jag helst nej för att slippa gå där och få ont och behöva sätta mig. Sämst.

Det hjälper nästan alltid att sätta sig ner och slappna av i magen. Får jag ont brukar jag gå aningen böjd för det känns lättare.

Varit hos läkare där de uteslutit vitaminbrist etc, laktos och gluten.

Jag tänker rätt mycket, så funderar på om det kan ha någon slags psykisk förklaring?

VAD ÄR DET FÖR FEL PÅ MIN MAGE?


   
Citera

<333333333333
Jag är precis likadan. Kan periodvis inte äta pga mår illa efteråt, har kollat hos läkare FLERA ggr... Och ingen vet vad det är så jag blir bara "en lat ljugande skolkare"


   
SvaraCitera

Kanske är någon typ av stress som uppstår och är lite psyksik då du kanske tar för vana att känna efter?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mrman:

Kanske är någon typ av stress som uppstår och är lite psyksik då du kanske tar för vana att känna efter?

Haha, det har min käre mor tjatat på mig om hela livet. "Känn inte efter!!!"

Men det är faktiskt oundvikligt att inte känna efter och sätta sig ner när jag får ont. Kan nästan inte stå :/


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

elverpigen:

<333333333333
Jag är precis likadan.

yaaaay soulmate 😀 fast jag mår inte illa


   
SvaraCitera

Usch vad jobbigt [sad]


   
SvaraCitera

Men utvärdera ditt liv, är du stressad? Vad stressar dig? För en kombinerad mat- och magdagbok. Vad äter du, hur äter du och när får du pnt? Är bra både för dig själv och när du söker läkarvård. Jag blir tex enormt stressad av att prata om planer eller "att göra" när jag äter, och får då ont och mår illa. Genom att undvika det som triggar kan man må ganska bra 🙂


   
SvaraCitera

stressar du till vardags?


   
SvaraCitera

NananaBATMAN:

VAD ÄR DET FÖR FEL PÅ MIN MAGE?

det är psykosomatiskt.


   
SvaraCitera

Det kan mycket väl vara psykosomatiskt. Särskilt om det ofta sker när du är stressad. Men de ska såklart testa dig för allt möjligt ändå, bara för att utesluta.


   
SvaraCitera

Kroniskt magsår


   
SvaraCitera

NananaBATMAN:

Det är så att jag nu i ca 8 års tid har gått runt med magont till och från. Det är verkligen otroligt irriterande då jag inte längre vågar göra saker eftersom jag är orolig över att jag kommer få ont i magen. Frågar kompisar mig om vi ska göra någonting offentligt, som att dra till stan, säger jag helst nej för att slippa gå där och få ont och behöva sätta mig. Sämst.Det hjälper nästan alltid att sätta sig ner och slappna av i magen. Får jag ont brukar jag gå aningen böjd för det känns lättare.Varit hos läkare där de uteslutit vitaminbrist etc, laktos och gluten.Jag tänker rätt mycket, så funderar på om det kan ha någon slags psykisk förklaring?

Aww:-( såhär de varit för mig sen jag var 11:d har oxå varit hos läkaren...... Tydligen kom dem fram till att jag har nåt som kallas amoni mage eller nåt liknande alltså får jag ont i magen av stress, funderingar, ilska, förväntan.... I princip alla känslor... Även fett är jag känslig mot friterat speciellt sjukt ont:-( men även typ glass och grädde:-P


   
SvaraCitera

Men jag hade en mag sjukdom när jag var typ 9 oxå gjorde så att jag inte kunde ta upp näring och tappade mat lusten, så var otroligt underviktig innan jag började få kramper som du beskriver


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

cuzIcan:

Även fett är jag känslig mot friterat speciellt sjukt ont:-( men även typ glass och grädde:-P

Är bara känslig mot för stark mat, då fuckar min mage ur 😐 Och för starkt kaffe

S3ON:

stressar du till vardags?

Jag känner iaf inte själv att jag stressar, men funderar på om min kropp tycker det


   
SvaraCitera