Aviseringar
Rensa alla

En super tampong räcker 2 timmar


Ämnesstartare

Jademyr:

Finns det inget du kan göra för att det inte ska blöda så mycket? Alltså medicin eller något.

Nix, pga. blodproppsrisken. Lite taskigt läge... Men för vanliga tjejer bör det funka med medicin.


   
SvaraCitera

Mårran:

Nix, pga. blodproppsrisken. Lite taskigt läge... Men för vanliga tjejer bör det funka med medicin.

Aha okej, fy fan va jobbigt! Fortsätt kämpa bruden!


   
SvaraCitera

men eeew!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tilda1988:

menskopp

ne tack :p , har lite fobi för blod , iaf sånna mängder, räcker o se hur vattnet blir illrött i toan när man pissar så..

Capture:

så om du tycker att det är väldigt jobbigt är det kanske något att överväga.

mjo men hade p-plåster från början, men blev allergisk , eller ja , huden tyckte inte om det typ.. sen hade jag p-stav , fick mens när man börjat "mysa" lite (-.-) så den kom när den vill typ o fick världens humör.. går på medicin på allt med ju, så det gör inte det bättre heller precis. nu har jag dock p-ring , tycker inte om o behöva ha nåt i fittan 24/7 , (tampong mensveckan , resten ringen då) så skönt då man slipper ha nåt där liksom 🙁 .. o går redan på piller ju, så orkar inte ta fler :/ skulle glömma med..


   
SvaraCitera

lemuu:

o går redan på piller ju, så orkar inte ta fler :/ skulle glömma med..

Du tror inte att det blir enklare att komma ihåg då? Är ju bara att du tar alla på samma gång?

Men tja, du kan ju alltid prata med någon på UM om p-spruta? Den tar man var tredje månad hos ungdomsmottagningen, och oftast försvinner mensen helt. De brukar inte ge den till folk under 18 men de gör vissa undantag. Det skadar ju inte att ge det en chans i alla fall. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Capture:

Men tja, du kan ju alltid prata med någon på UM om p-spruta?

nja, man kan få benskörhet >.< , och jag har inte vart den som älskat mjölk precis [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ett tips är ju att inte köpa vita byxor.


   
SvaraCitera

lemuu:

nja, man kan få benskörhet >.< , och jag har inte vart den som älskat mjölk precis [sad]

Bentätheten blir normal igen efter avslutad behandling ju. [no-no]


   
SvaraCitera

Jademyr:

Tips på hur det skulle kunna ske?

Operera bort livmodern. [y]
Detta skulle förstås eliminera dina möjligheter att föda barn i framtiden, men sådana petitesser är väl inget att bry sig om.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Capture:

Bentätheten blir normal igen efter avslutad behandling ju. [no-no]

så då kommer jag säkert bryta benen ett antal gånger innan o få sköra ben p.g.a det [sad][crazy]


   
SvaraCitera

lemuu:

så då kommer jag säkert bryta benen ett antal gånger innan o få sköra ben p.g.a det [sad][crazy]

Det finns ju bara en liten risk för benskörhet, och den blir en ordentlig risk först när man tagit sprutan i ungefär två år. Så om man då märker av benskörhet slutar man ju självklart med den.


   
SvaraCitera

XMinGrönaLampaÄrDödX:

Operera bort livmodern.
Detta skulle förstås eliminera dina möjligheter att föda barn i framtiden, men sådana petitesser är väl inget att bry sig om.

Baranfödande är inget jag prioriterar alls, inte det minsta faktiskt så för mig är det absolut ingen förlust att få skiten bortplockad, snare en enorm vinst [love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

P-PILLER IZ THE SHIET.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Harpyja:

P-PILLER IZ THE SHIET.

nej tack..

Capture:

Så om man då märker av benskörhet slutar man ju självklart med den.

så hur märker man det, typ.. bryta benet eller? [chocked]


   
SvaraCitera

lemuu:

så hur märker man det, typ.. bryta benet eller? [chocked]

Vet ej!


   
SvaraCitera