Aviseringar
Rensa alla

en till fråga ang självskada och skola/idrott hehh


M04
 M04
Ämnesstartare

Hah alltså Jao jag har för de första inte kommit ett enda steg närmare att lksm söka hjälp för mitt mående å mina problem, men har fått ett till ”gupp” på vägen,

jag har denna och några tidigare  terminer ej varit med på simningen på idrotten, men då det är sista terminen innan gymnasiet måste jag typ göra ett livräddnings ”test” där läraren kollar om man kan osv osv
så idag då jag och några fler ej var med på badet, stannade läraren å snackade med mig och en annan tjej i klassen å sa att hon ska Maila oss om ett datum vi två kan komma och göra det, men jag vill ej att den andre ska vet om det, ännu iaf, och läraren vet ju ej om detta (självskadan) ännu,

så min fråga är basically, om jag skriver till läraren att jag ej vill/kan göra detta och nämner  självskadebeteendet i mailet, kan hon då göra orosanmälan till soc pga det? Tänkte kuratorn gjorde ju det,men då hade ju jag nämt det face2face en gång så aa, är det troligt att idrottsläraren  gör det även om jag bara skriver det t henne? Elr kommer hon faktiskt prata med mig innan Till skillnad från kuratorn som inte nämnde det t mig innan hah?

(sorry att jag skriver om samma ämne igen lol)


   
Citera
M04
 M04
Ämnesstartare

(Och jag frågar inte för att jag undviker att få en till anmälan t soc, för har ändrat min syn på de å tänker att de skulle kunna va bra då vi ej gick på mötet förra gången å de typ struntade helt i de ändå,å jag börjar tappa allt å falla t botten lol, men vill som veta vad jag kan förvänta mig händer efter om jag skriver t läraren ahahhFörvirradRullar ögonen)


   
SvaraCitera
Liyuan

Aldrig varit i den här situation, men kan tänka mig att läraren kommer prata med dina föräldrar. Kan va så att dom gör en orosanmälan till soc, då dom har skyldighet att göra det om dom tror att du far illa till hemma. Men det är svårt att säga, vet ju inte hur din situation ser ut. Men tänker såhär, din kurator på skolan gjorde en anmälan då kan jag tänka mig att din idrottslärare ser på samma sätt på situation. Sen tycker jag verkligen att du ska försöka skaffa hjälp för dina problem, du mår ju antagligen inte bra då du sjävlskadar. Om du behöver tips på hur du tar första steget är det bara att säga till! <3 


   
SvaraCitera