Aviseringar
Rensa alla

En till tråd om dreads


Ämnesstartare

Jag tänkte bli en i mängden och skaffa mig dreads, dock ska jag ha riktiga och inte syntes eller sådanna med vax (mehehhee det har redan börjat med tanke på hur slitet mitt hår är).

Jag läste att man skulle ha schampoo utan mjukgörande medel (okej) och att det är bättre om man har tvål med tanke på att dreadsen suger åt sig och att man inte kan kamma ut resterna (okej).

Nu så, alla dreadsmänniskor (lilasmet, honmeddreads,klorofyl och mopsen som exempel) vet ni om det finns ett liknande budgetschampoo som man kan köpa på exempel Ica?

Tack [blush]


   
Citera
Ämnesetiketter
Åtta

Jag har extremt svårt att tänka mig dig i dreads. Liksom, Nettan, vad fan? [bigsmile]

Men det blir säkert bra. Speciellt som du inte tänkt skaffa dig perfekt rundade syntetdreads eller sånt, utan köra grottmanstaktiken istället. [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Diskmedel [cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fult.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

för dig räcker det seriöst nog ifall du struntar i balsamet. du får lägga upp bilder på framgången [cute]

Klorofyl:

mopsen:


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dreads är jävligt skabbigt, dreads = Image


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hehe

Capture:


   
SvaraCitera
Åtta

Nuppineula:

dreads =

Image


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

=

Capture är ett undantag, för att hon är den vackraste varelsen på jorden [love][blush]


   
SvaraCitera

Harpyja:

vet ni om det finns ett liknande budgetschampoo som man kan köpa på exempel Ica?

Jag har tvättat med såpa några gånger, fungerar helt okej. Är dock inget jag rekommenderar att du använder hela tiden eftersom det torkar ut hårbotten väldigt mycket. Såpa innehåller i stort sett bara tallolja, så du behöver inte oroa dig över att en massa skit ska fastna i dina dreads.

Annars vet jag att apoteket har haft något som har funkat helt okej, vet inte om de har det fortfarande dock. Kommer inte ihåg vad det heter heller, höhö. Vet folk som har använt sig av Lactacyd också.

Annars brukar hälso(kost)affärer ha helt okej schampon också, men de är nog en aning dyrare.

Nuppineula:

Capture är ett undantag, för att hon är den vackraste varelsen på jorden [love][blush]

[blush][cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Harpyja:

lilasmet, honmeddreads,klorofyl och mopsen som exempel

+ mig!

Vad nice att du ska skaffa dreads [party] vilken metod ska du använda dig av?
Angående schampo så brukar jag använda apotekets dubbelverkande mjällschampo, inte mjukgörande och man slipper kli i hårbotten = [y]. Har inte testat något som finns i vanliga mataffärer, förutom diskmedel då (gjorde det bara en gång i början), eftersom det känns som om allt är fullproppat med onödigt mycket kemikalier.


   
SvaraCitera

Capture:

Annars vet jag att apoteket har haft något som har funkat helt okej, vet inte om de har det fortfarande dock. Kommer inte ihåg vad det heter heller, höhö.

Melinka:

Angående schampo så brukar jag använda apotekets dubbelverkande mjällschampo, inte mjukgörande och man slipper kli i hårbotten = [y]

Ah, där har vi det! Funderar på att prova det då min hårbotten är väldigt knasig just nu. Motverkar den att den är torr och mjällig också?


   
SvaraCitera

Dreads! 😀


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Capture:

Ah, där har vi det! Funderar på att prova det då min hårbotten är väldigt knasig just nu. Motverkar den att den är torr och mjällig också?

Jo jag tycker det funkar faktiskt! Jag tycker inte att det kliar lika mycket iallafall. Mjället kanske finns kvar - men jag känner inget behov av att klia upp det [bigcheers]
Min hårbotten är också så där jobbig men det var den redan innan dreadsen. Jag vet inte riktigt om det finns något schampo som tar bort mjället - förutom sånadär specialschampon mot mjäll, jag vet dock inte vilken effekt såna har på dreads [tard]


   
SvaraCitera

Melinka:

Jo jag tycker det funkar faktiskt! Jag tycker inte att det kliar lika mycket iallafall. Mjället kanske finns kvar - men jag känner inget behov av att klia upp det [bigcheers]

Låter bra, är ju kliandet som är jobbigast. Mjället kan jag leva med.

Melinka:

Min hårbotten är också så där jobbig men det var den redan innan dreadsen. Jag vet inte riktigt om det finns något schampo som tar bort mjället - förutom sånadär specialschampon mot mjäll, jag vet dock inte vilken effekt såna har på dreads [tard]

Alltså, anledningen till att det är sådär är nog för att vi inte "tappar" mjället på samma sätt som andra gör, utan det samlas i hårbotten istället. Är nog svårt att få bort det helt.


   
SvaraCitera