Aviseringar
Rensa alla

En tjej


Ämnesstartare

Hej! det är en tjej i min klass som jag gillar, men jag vet inte om hon gillar mig.

Jag går i 8:an och gillar en tjej i min klass som jag har stött lite på och så... hon har svarat med att skratta och le, och sådant, och andra gånger känner jag att hon stöter lite på mig... men nu på sistone har hon liksom blivit osynlig, om man kan kalla det så... hon svarar inte lika ofta på mina närmanden.

Jag har försökt att få kontakt med henne igen, tagit kontakt på FB och liknande men det känns nästan som om hon tycker att jag är jobbig :/ visst vi snackar i skolan och så, men inte mer... och så har hon 2 kompisar med sig hela tiden! Så jag har knappt någon chans att vara ensam med henne, och det känns som om de inte tycker om mig, och att det påverkar henne. Alltså de tittar ju inte på mig med avsky eller så, men om jag te x vill komma och sätta mig vid samma bord som henne, så kollar de på mig som om de tänker "hallå, du sänker vår status" och det smittar nog av sig lite på henne...

Så vad ska jag göra? ska jag fortsätta och se vad som händer? luta mig tillbaka och skita i allt, eller?

vore tacksam för svar!


   
Citera
Ämnesstartare

Inte för att jag skulle våga, men det bästa sättet är väl att prata med henne! Helst i verkligheten men i andra fall FB, vilket är lite fusk xD


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag är ju så skrajj för att göra bort mig, men hur är det egentligen, gillar en tjej att bli uppvaktad, bryr dem sig om man gör bort sig eller hur är det?? :O


   
SvaraCitera

Halo96:

luta mig tillbaka och skita i allt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vadå sänker deras status. Ställ dig ovanför sånt trams, gillar de inte att du sätter dig får väl kompisarna dra.

Angående flickan så får du väl fråga henne om hon vill hänga efter skolan någon gång, gör ingen stor grej av det. Vill hon inte så är hon inte intresserad, synd men deal with it. Det är pinsammare att vara den som är nervös och aldrig frågar än att vara den som frågar och får ett nej.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jo det är ju sant... men vad gillar ni tjejer hos killar? hur vill de bli "uppvaktade" osv... är ju säkert att det är så som ni säger hos denna tjej men skulle vilja få ett hum om vad ni gillar så att jag kan experimentera lite 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

inte säkert*


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ta bara mer kontakt, fråga efter hennes nummer på något som .. angående någon läxa osv 😉 RAGGA föfan.


   
SvaraCitera

Lundini:

fråga efter hennes nummer

Och sen bara småprata! Om hur hennes dag har varit osv bara för att få in det. Sen så handlar det framför allt om vad hon tycker om dig, och på den punkten kan du bara försöka visa dig från din bästa sida (INTE på styva linan, de gillar nästan aldrig sådant!).
När det gäller hennes kompisar, så är "vad-fan-göru-här"-blicken oftast deras enda vapen. Låt den inte påverka dig, utan kör på bara.
Och lycka till![y]


   
SvaraCitera

Fråga henne lite halv-casual om hon vill hänga med på stan efter skolan.

Scenario:
[Vid mjölkmaskinerna i matsalen]
Du: Jaha, vad ska du göra efter skolan då?
Hon: Jag vet inte, typ bara åka hem och slappa. Du då?
(Här kan du tyda tecken om du är vaksam. Tittar hon upp och söker ögonkontakt eller bara ler/låter glad/intresserad när hon frågar vad du ska göra, så är det ett bra tecken.)
Du: Tänkte kanske dra in till stan en sväng.
Hon: Jaha okej!
Du: Lust att hänga på?

Svarar hon nej är hon inte intresserad, svarar hon ja så finns det goda möjligheter.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tack för alla bra tips 🙂

känner att jag har lite mera kött på benen nu^^


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

http://ungdomar.se/forum.php?thread_id=284375

Klistrad tråd finns och TS har fått svar. Tråd låst.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst


   
SvaraCitera