Aviseringar
Rensa alla

En tjej


Ämnesstartare

Hej,

Ja jag vet att det redan finns 10000 liknande trådar, men ingen som passar mig.

Det är en tjej som går i min parallellklass som jag är intresserad av. Vi har 3 lektioner i veckan tillsammans. Jag är nästan säker att hon gillar mig men jag vet inte riktigt om det är vänskapligt eller kärlek.
Det händer ofta under lektionenerna att vi utbyter blickar.

Hur ska jag ta reda på om hon är intresserad?

Jag är 14 år och går i åttan


   
Citera

ha på dig en lösmustasch så hon inte känner igen dig och sen går du fram till henne och frågar "hej vad tycker du om [ditt namn]?"


   
SvaraCitera

Seattle:

Hur ska jag ta reda på om hon är intresserad?

Kommunicera med henne.

Har alla ungdomar gått ifrån kommunikation face-to-face sedan smartphonen tog över världen?


   
SvaraCitera

Fråga. [sad]


   
SvaraCitera

du får väll fråga...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Okej, Tycker ni att jag ska t.ex. bjuda ut henne på bio och se hennes reaktion på det?
Eller tycker ni jag ska bara säga hur jag känner och fråga om känner detsamma?


   
SvaraCitera

Börja snacka med henne helt enkelt. Fråga henne något, kanske om hon har lust att plugga tillsammans till nått prov. Annars kommentera någon som hände på lektionen ... Försök helt enkelt att leda ett samtal och så får man se vad som händer sen 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Passion pit:

Börja snacka med henne helt enkelt. Fråga henne något, kanske om hon har lust att plugga tillsammans till nått prov. Annars kommentera någon som hände på lektionen ... Försök helt enkelt att leda ett samtal och så får man se vad som händer sen 🙂

Okej! Gör redan vissa av de sakerna.

Läste din tråd, hoppas det löser sig!


   
SvaraCitera

Seattle:

Okej! Gör redan vissa av de sakerna.Läste din tråd, hoppas det löser sig!

Tack 🙂


   
SvaraCitera

Seattle:

Tycker ni att jag ska t.ex. bjuda ut henne på bio

eller fråga om ni kan hitta på nåt bara
fråga vad hon ska göra i helgen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ehd igen:

eller fråga om ni kan hitta på nåt barafråga vad hon ska göra i helgen

Men bio är bra för då kan man fråga på mer avslappnat sett.
Och sedan efter bion kan man prata om filmen om pinsamma tystnaden uppstår
Men bäst kanske att köra en film hemma. Då kan man umgås mer. Bio är ju ganska asocialt. Problemet är bara att få hemmet för sig själv [smile]


   
SvaraCitera

kasta något på henne hårt bakifrån, spring fram o ba 'oj! gick det bra? 'det var inte meningen, åh kan jag bjuda dig på nått i kafeterian ? har så dåligt samvete nu' oblablabla fråga henne o hennes liv intressen vad hon ttcker om skolan osv


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

oatsreuvaue:

kasta något på henne hårt bakifrån, spring fram o ba 'oj! gick det bra? 'det var inte meningen, åh kan jag bjuda dig på nått i kafeterian ? har så dåligt samvete nu' oblablabla fråga henne o hennes liv intressen vad hon ttcker om skolan osv

Så jag ska göra illa henne för att få en "dejt" med henne?
Haha, har aldrig tänkt på det[bigsmile]


   
SvaraCitera

Seattle:

Så jag ska göra illa henne för att få en "dejt" med henne? Haha, har aldrig tänkt på det

nene inte illa kasta försiktigt : o


   
SvaraCitera

OLLA HENNE I PANNAN, GILLAR HON DET SÅ TYCKER HON NOG OM DIG ELLER SÅ HAR DU BARA FIN SCHNABEL


   
SvaraCitera