Aviseringar
Rensa alla

En tjej som är osäker på sig själv och förhållande


Ämnesstartare

Hejsan alla internet vänner !
Jag har ett problem, alla har vi dem.
men mitt problem är att jag är en väldigt osäker tjej, (inte självmordsbenägen) men jah har dåligt självförtroende. jag hatar allt med mig själv och tycker alla tjejer jag ser på stan osv är såå fina, och jag blir jätte avundsjuka på dessa tjejer som har märkes kläder fint hår söt knappnäsa osv.. 
men sen så träffade jag denna kille som jag gick i samma skola i för 7 år sedan (kom ej ihåg de typ) och vi började prata, och vi kommer från samma ställe. och vi har varit med varandra och jag gillar han som f*n. och han gillar mig jätte mycket.
det liksom klickade, när jag såg i hans ögon (just like in a movie).
men när jag väl tänker på att sova över och gå utan smink, träffa föräldrar osv.. så får jag panik, jag blir som osäker, och vill inte skämma ut mig eller göra nått fel.
och jag är rädd att han inte kommer tycka om mig utan smink eller så.
jag har svårt att lita på folk från mitt förflutna, att killar sagt att de tycker om mig men sen så ljög de.
jag är rädd att de är så.
men han är annorlunda, han röker inte snusar inte eller dricker, han är mer (nördig) och de älskar jag med honom.
men jag är osäker ? 
Varför ?


   
Citera
Turbo

Jobba på ditt självförtroende, gillar han inte dig utan smink så är han inte värd din tid


   
SvaraCitera

Jag står inför samma problem, fast jag är killen, min tjej verkar smått avvikande till att träffa varandra hos varandra, vi har träffat varandras föräldrar och så men hon är fortfarande osäker över det. (Känns det som).

Det är jobbigt för mig, då jag blir osäker, om hon verkligen gillar mig eller hon tycker synd om mig, m.m...

Vad du än gör, försök göra ditt iallafall, åk till honom, träffa hans föräldrar, gillar han dig inte utan smink så blir det inget förhållande som håller iallafall. Försök! Jag vet själv hur det är att vilja berätta, fråga och vilja något, men att inte våga för man vill inte göra han/hon obekväm.

Berätta för han, hade det varit jag hade jag uppskattat att du varit ärlig! Det gör verkligen jätte ont när en part inte verkar glad över förhållandet, försök inte sända ut sådana vibbar!

Hoppas det hjälper! //Från en förvirrad själ i ett smått jobbigt förhållande!

🙂


   
SvaraCitera

Studier har visat att killar i stor utsträckning tycker att det är finare utan smink än med. Så att bygga upp ditt självförtroende kan det vara en bra grej att börja med.
Jag själv har också otroligt dåligt självförtroende/självkänsla. Men se dig själv inte som ful. Alla ser olika ut, annars så skulle världen inte se ut som den gör idag. Olika personer faller för olika personer. Men ingen är ful. 
Var bara dig själv mot han, och ingen som du försöker vara. Man vinner aldrig på att vara någon annan. Jag vann mitt ex föräldrars förtroende bara genom att vara mig själv. Och det ångrar jag inte en sekund. Faller han inte för den du är, så är han nog ingen att ha heller.  


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

rogernw:
Studier har visat att killar i stor utsträckning tycker att det är finare utan smink än med. Så att bygga upp ditt självförtroende kan det vara en bra grej att börja med.
Jag själv har också otroligt dåligt självförtroende/självkänsla. Men se dig själv inte som ful. Alla ser olika ut, annars så skulle världen inte se ut som den gör idag. Olika personer faller för olika personer. Men ingen är ful. 
Var bara dig själv mot han, och ingen som du försöker vara. Man vinner aldrig på att vara någon annan. Jag vann mitt ex föräldrars förtroende bara genom att vara mig själv. Och det ångrar jag inte en sekund. Faller han inte för den du är, så är han nog ingen att ha heller.  

Tack så mycket, men alltså jag har typ fobi att göra bort mig.
Tex, att äta framför folk tycker jag är obekvämt, eller att de ska köpa saker till en. tycker det är pinsamt. jag tycker att  om folk gör så är det pinsamt, eller om de frågar om man vill ha nått att äta? varför känner jah så ?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

linus333:
Jag står inför samma problem, fast jag är killen, min tjej verkar smått avvikande till att träffa varandra hos varandra, vi har träffat varandras föräldrar och så men hon är fortfarande osäker över det. (Känns det som).

Det är jobbigt för mig, då jag blir osäker, om hon verkligen gillar mig eller hon tycker synd om mig, m.m...

Vad du än gör, försök göra ditt iallafall, åk till honom, träffa hans föräldrar, gillar han dig inte utan smink så blir det inget förhållande som håller iallafall. Försök! Jag vet själv hur det är att vilja berätta, fråga och vilja något, men att inte våga för man vill inte göra han/hon obekväm.

Berätta för han, hade det varit jag hade jag uppskattat att du varit ärlig! Det gör verkligen jätte ont när en part inte verkar glad över förhållandet, försök inte sända ut sådana vibbar!

Hoppas det hjälper! //Från en förvirrad själ i ett smått jobbigt förhållande!

:Tack så mycket 🙂 
men en fråga, om man verkligen gillar killen, men är rädd att göra bort sig eller göra pinsamma saker ? hur tycker du jag ska göra då?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Turbo:
Jobba på ditt självförtroende, gillar han inte dig utan smink så är han inte värd din tid

men om jag försökt men kan bara inte tilltala mig själv att jag är vacker ?


   
SvaraCitera

MyLifeX4: men mitt problem är att jag är en väldigt osäker tjej, (inte självmordsbenägen) men jah har dåligt självförtroende.

Hejsan, dålig självkänsla har ofta en grund i att man är elak mot sig själv istället för att vara vän med sig själv. För att självkänslan ska öka behöver du ta reda på varför du är ovän med dig själv, och försöka bemöta dig själv på ett snällare sätt. Det är teorin iaf, praktiken är svårare.

Har du funderat över vilka tankar du har om dig själv? Vad säger de till dig när du t ex går runt på stan?


   
SvaraCitera

MyLifeX4: jag försökt men kan bara inte tilltala mig själv att jag är vacker ?

Du behöver inte intala dig att du är vackrast, bäst o.s.v. Vi tror inte på sånt där eftersom det alltid finns någon vackrare, bättre än oss. Trixet är att istället lära sig att tycka att man duger som man är, att det är tillräckligt vackert. Inte perfekt, men inte heller botten, att det är medel och att det är okej.  


   
SvaraCitera

MyLifeX4:

Du kommer göra bort dig, sålänge du inte tabbar dig rejält, alltså typ bråka med någon i hans familj, eller typ blir oväns eller säger något om hans kompisar!

I'll let you in on a secret! Första gången min tjej var hos mig så låg vi och grovhångla i min säng, dörren var stängd allt var lugnt. Jag fick rejäla jäkla sugmärken, typ 6-7 stycken på halsen, pinsamt var det! Hon var ledsen över det och sa att det inte var meningen typ, hon gillar inte sugmärken själv heller.
Det blev middag och vid bordet sant mina föräldrar, riktigt pinsamt!

Var som du är, berätta för han att du tycker det är jobbigt, att du har dåligt självförtroende! För mig mår jag som bäst när jag lyckas få min flickvän att må bra, ge han den chansen så kanske det känns tryggare med honom ifall han tar den! 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Razor:

Du behöver inte intala dig att du är vackrast, bäst o.s.v. Vi tror inte på sånt där eftersom det alltid finns någon vackrare, bättre än oss. Trixet är att istället lära sig att tycka att man duger som man är, att det är tillräckligt vackert. Inte perfekt, men inte heller botten, att det är medel och att det är okej.  

Tack så hemskt mycket, detta fick mig på ett mycket bättre humör.
jag ska jobba på det absolut 🙂


   
SvaraCitera

För mig hjälpte ett förhållande jag hade att bygga upp mitt självförtroende faktiskt. Även om jag definitivt har ett dåligt självförtroende så gav mig bekräftelsen av partnern ett bättre självförtroende. Men det var lättare för mig att gå in i själva relationen för att vi "snubblade" liksom in i den. Vi träffades med attityden goda vänner men slutade upp med att bli mer än så och jag upplevde aldrig stigmat med hela relationssteget. 

Det du kan göra är att försöka peppa dig som fasiken innan du går in för det. Och pratar ärligt m honom om att du är osäker och det. Tror det är lättare att vara i en relation som osäker om partnern vet om det och att du kan prata öppet om det.

Vägen till att börja acceptera sig själv är att säga att vet du vad jag är jag and I can work it. Försök ta några heldagar med bara dig själv vilket kan vara pissjobbigt där du kan skriva upp t.ex. vad som gör dig bra. Även om du bara har 1 sak att börja med skriv ner den. Kommer du på en till sak skriv ner den med.
Detta kommer låta jättekontraproduktivt för man ska inte behöva fixa till sig för att känna sig bättre. Men det kan vara givande att villkorslöst sätta sig vid spegeln och typ "nu ska jag hitta en ny frisyr jag gillar" eller "nu ska jag bestämma vilken frisyr jag känner mig mest självsäker i". Att hitta dig själv där du är bekväm.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Razor:

Hejsan, dålig självkänsla har ofta en grund i att man är elak mot sig själv istället för att vara vän med sig själv. För att självkänslan ska öka behöver du ta reda på varför du är ovän med dig själv, och försöka bemöta dig själv på ett snällare sätt. Det är teorin iaf, praktiken är svårare.

Har du funderat över vilka tankar du har om dig själv? Vad säger de till dig när du t ex går runt på stan?

jag säger till mig själv att jag aldrig kan bli så vacker, och att alla gillar säkert den personen som jag gämför mig med. 
det är inte bra jag vet de, men avundsjuka är jobbigt.


   
SvaraCitera

MyLifeX4: Tack så hemskt mycket, detta fick mig på ett mycket bättre humör.jag ska jobba på det absolut 🙂

Det gör mig glad. Glad Det som har hjälpt mig mest med självkänslan är att först se till att upptäcka alla negativa tankar, destruktiva ord jag automatiskt säger till mig själv. Och sen som steg 2 lära mig att säga mer vänligare saker till mig själv. Det tar tid, men det blir bättre med tiden och det är värt allt jobb som krävs.


   
SvaraCitera

MyLifeX4: jag säger till mig själv att jag aldrig kan bli så vacker, och att alla gillar säkert den personen som jag gämför mig med. det är inte bra jag vet de, men avundsjuka är jobbigt.

Problemet med att vara väldigt vacker är att det finns en hel del folk som ogillar en p.g.a. avundsjuka, så det finns bra saker med att vara mer medel. Blink


   
SvaraCitera