Aviseringar
Rensa alla

En tjej som känns den rätta för mig!


Ämnesstartare

Hej allihopa nu är det så här att jag är lite sugen på en, Som jag har snackat med i en vecka (låter lite konstigt att säga det bara när man har snackats i en vecka) Vi har redan träffats en gång men jag hade några kompisar med mig och hon hade några med sig med, så det blev väldigt stelt och vi pratade inte så mycket med varandra. Men nu snackar vi dagligen och vi även snackar i telefon på kvällarna osv. Nu kommer vi till nästa steg. Ska jag fortsätta snacka med henne i några månader innan man är med varandra själva? Har ingen aning för jag har aldrig haft ett förhållande så vet ej, några tips? 


   
Citera

fråga om hon vilk träffas (utan andra) men ni kan ju gå på stan eller fika eller något så det inte blir lika stelt som det annars kan bli


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Är det bättre att fråga henne om hon vill gå ut och träffas på telefon eller meddelande?


   
SvaraCitera

randomsnubbe2:
Hej allihopa nu är det så här att jag är lite sugen på en, Som jag har snackat med i en vecka (låter lite konstigt att säga det bara när man har snackats i en vecka) Vi har redan träffats en gång men jag hade några kompisar med mig och hon hade några med sig med, så det blev väldigt stelt och vi pratade inte så mycket med varandra. Men nu snackar vi dagligen och vi även snackar i telefon på kvällarna osv. Nu kommer vi till nästa steg. Ska jag fortsätta snacka med henne i några månader innan man är med varandra själva? Har ingen aning för jag har aldrig haft ett förhållande så vet ej, några tips? 

Hej! Jag hoppas det blir något mellan er två. Jag har själv varit i två förhållanden, de bodde längre bort tyvärr. Det blev bara långdistansförhållanden. Några tips tilll dig:

1.Stressa dig inte in i ett förhållande. Ta din tid och lär känna personen, så de inte kommer sig att de är någon helt "annan".

2.Ha inte för många förväntningar! Det är inte bra att förväntar dig för mycket av någon annan eftersom det kan bli att man blir besviken. (Detta har hänt mig).

3.Var dig själv! Var dig själv så att personen kan älska/gilla dig för en du är. Om du ska inte behöva ändra på dig och leva upp till förväntningar, då har du nog inte hitta den "rätta".

4.Försök att acceptera den andra. Ingen är "perfekt" och alla ser på saker och ting olika, försöka att se från deras perspektiv. Detta kan leda till att man dömmer mindre och har mer förståelse.

5.Älska dig själv! Hur ska man kunna älska någon om man inte älskar sig själv? Hur ska man kunna ge kärlek om man inte har det inom sig?

6.Vet att alla uttrycker kärlek annorlunda. Alla visar inte kärlek på det sättet du gör det, men detta betyder inte att de inte älskar dig.

Det var allt från mig! Lycka till med kärleken //Stella 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tack så himla mycket för dom här tipsen Stella, ska försöka ta in mig av dom här tipsen! 🙂


   
SvaraCitera

Bra tips som ges i denna tråden, dem ska jag försöka lägga på minnet! GladTumme upp
Kram på er alla och lycka till med tjejen trådstartaren!! Blink 


   
SvaraCitera

randomsnubbe2:
Tack så himla mycket för dom här tipsen Stella, ska försöka ta in mig av dom här tipsen! 🙂

Varsågod! Jag hoppas detta hjälper. Jag stavade lite fel, förlåt. Det var så mycket att skriva. Jag följer själv dessa tipsen. Försöker bara följa min intuition, du borde göra samma sak. Kram på dig! :3


   
SvaraCitera

Lilla Trollungen:
Bra tips som ges i denna tråden, dem ska jag försöka lägga på minnet! GladTumme upp
Kram på er alla och lycka till med tjejen trådstartaren!! Blink 

Varsågod! Ta de till hjärtat. Försöker bara hjälpa andra baserat på mina egna upplevelser. Kram på dig!


   
SvaraCitera

randomsnubbe2:
Är det bättre att fråga henne om hon vill gå ut och träffas på telefon eller meddelande?

gör som du vill, tror inte det spelar någon större roll


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Frågade faktiskt idag om hon ville ta någon fika eller gå på stan. Fick faktiskt ett ja, så jag antar det är positivt, men man får ju se vad som händer efter 🙂


   
SvaraCitera
Berit

fråga om ni ska se the 100


   
SvaraCitera