Aviseringar
Rensa alla

En tråd om 1 val.


Ämnesstartare

Image

Nä men är det inte lite överdrivet om det jävla valet. okej att det är en stor sak i sverige men inte så jävla stor att på varje lyckstolpe måste det sitta en fånig tant på ett papper där det står '' RÖSTA PÅ MIG''. Eller '' ALLA HAR JOBB UTOM TYRA, FÖR HON ÄR EN UTAV FYRA.'' Dom är verkligen ÖVERALLT. Och så fort man startar tvn, VALET, radion, VALET, tidningen, VALET. Allt allt allt är om valet. Blir arg. Håller någon med? 🙁


   
Citera
Ämnesstartare

Du tycker alltså att det är överdrivet med valaffischer?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

heeltjäävlagaalen:

Ta bort den där fula delfinbilden. Vad fan har den där att göra?

det är ju en val?[shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag kollade jävligt oförsiktigt på bilden. Noterade att det inte är en delfin och redigerade mitt inlägg.
Så...
Vad fan vill du säga med den här värdelösa tråden du nu har startat?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tror någon är lite bitter för att denne inte får rösta.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

heeltjäävlagaalen:

Vad fan vill du säga med den här värdelösa tråden du nu har startat?

är det inte lite överdrivet om det jävla valet. okej att det är en stor sak i sverige men inte så jävla stor att på varje lyckstolpe måste det sitta en fånig tant på ett papper där det står '' RÖSTA PÅ MIG''. Eller '' ALLA HAR JOBB UTOM TYRA, FÖR HON ÄR EN UTAV FYRA.'' Dom är verkligen ÖVERALLT. Och så fort man startar tvn, VALET, radion, VALET, tidningen, VALET. Allt allt allt är om valet. Blir arg. Håller någon med? 🙁

UNgefär detta.

Zeebo:

Tror någon är lite bitter för att denne inte får rösta.

Nä, jag vet oingenting om va jag ska rösta på ens


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Grattis, du bekräftade mina misstankar om dig.
Du ÄR efterbliven.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden flyttad från Forum AKTUELLT/Riksdagsvalet 2010


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

m3lis:

'' ALLA HAR JOBB UTOM TYRA, FÖR HON ÄR EN UTAV FYRA.''


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Du gnäller alltså om att valet får stor uppmärksamhet, och väljer att göra det på valdagen av alla jävla dagar? När folk lyckas börja hetsa om julafton redan i början av november varje år så känns det som att du borde kunna stå ut med intensiv valpropaganda tre veckor var fjärde år.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ja, valet är ett skådespel och politiker är clowner. Kapitalet vinner alltid valet då inget av partierna hotar den rådande ordningen. De har ställt upp på den borgerliga demokratins spelregler. Politiker kan enbart förvalta, eller i bästa fall reformera, kapitalismen, aldrig utmana dess grunder. Att rösta är bara skademinimering, det som verkligen förändrar samhället är den klasskamp som sker utanför parlamenten och demokratin. Vill man förändra samhället i grunden är självorganisering på arbetsplatser, skolor, gator och torg det enda sättet. "Vill man ha något gjort måste man göra det själv", inte förlita sig på politiker och fackpampar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

[party]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mediakatt:

När folk lyckas börja hetsa om julafton redan i början av november varje år så

[blush] Jag har redan julpynt framme! Dold text: (som stått framme sen förra året [blush])


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mediakatt:

När folk lyckas börja hetsa om julafton

Det brukar inte stå '' nu är de jul igen''överallt och jag har inte märkt att de börjar i november.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tänker mer: Vem i helvete städar upp efter deras skräp.


   
SvaraCitera