Aviseringar
Rensa alla

En VIKTIG fråga om psykos!


Gifted:

Ops. Sant.

Du får ursäkta rättandet, det kändes lite relevant för tråden.


   
SvaraCitera

isola:

ovetandes

Nej, jag har läst/vet allt det där förut, men igår var jag riktigt bäng och förmådde inte bete mig så som det kanske förväntas av en.


   
SvaraCitera
Gifted

mediakatt:

Du får ursäkta rättandet, det kändes lite relevant för tråden.

Jo... grr.. min psykologilärare hade visst inte så mkt koll som jag trodde / jag sov den lektionen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Min mamma har psykos. Men nu är hon som en dröm än vad hon var för 8 år sedan ungefär.
Idag tränas hon att gå på stan, hon har nyligen börjat åka tåg själv.
För 8 år sedan fick pappa åka upp till Norge med oss barn i baksätet en natt för att där var mamma av en slump..

Att leva med en som har psykos, speciellt en i familjen gör att allt annat dras ner.


   
SvaraCitera

Gifted:

Jo... grr.. min psykologilärare hade visst inte så mkt koll som jag trodde / jag sov den lektionen.

Skyll på läraren och stäm skolan! [party]


   
SvaraCitera
Gifted

mediakatt:

Skyll på läraren och stäm skolan!

Näh, jag fick mvg i psykologi...


   
SvaraCitera

Gifted:

Näh, jag fick mvg i psykologi...

Jag med. Pengar slår fortfarande bra betyg.


   
SvaraCitera

Min mamma fick en förlossningspsykos när dom plockade ut mig.


   
SvaraCitera
Gifted

mediakatt:

Jag med. Pengar slår fortfarande bra betyg.

Stämma skolan för dålig undervisning... tja.. men då skulle alla skolor sluta med att ta in elever som inte presterar bra...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Infraröd:

BULL LÄGE. Jag är bäng nu... grönt från amsterdam, öl från källarn, tacos, läsk, promenader, musik.

Jo jag minns hur det va att njuta på det sättet[rolleyes] Men den tiden är passé nu. Ta det lugnt i alla fall!


   
SvaraCitera

Gifted:

Näh, jag fick mvg i psykologi...

Och du kunde inte skilja mellan depression och psykos? Något är riktigt, riktigt fel.

Ysma1:

Jo jag minns hur det va att njuta på det sättet[rolleyes] Men den tiden är passé nu. Ta det lugnt i alla fall!

Mjo. [zzz]


   
SvaraCitera
Gifted

Infraröd:

Och du kunde inte skilja mellan depression och psykos? Något är riktigt, riktigt fel.

Tja, läraren framställde neuros som slags tvångsbeteende-grej och fobier, men man funkar i övrigt ganska bra.

Psykos var det andra mer tyngre problemen, etc... borderline var det mitt emellan...

Men men...


   
SvaraCitera

Gifted:

Tja, läraren framställde neuros som slags tvångsbeteende-grej och fobier, men man funkar i övrigt ganska bra.

Gifted:

Psykos var det andra mer tyngre problemen, etc... borderline var det mitt emellan...

Ja, det där är Freud och grundläggande, klassisk psykologi.


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera