Aviseringar
Rensa alla

Energidryck o adhd??


Ämnesstartare

Är de dåligt att dricka energidryck samtidigt som man har adhd?!! Aldrig testat men funderar på de?:)


   
Citera
Ämnesetiketter

lägg av med din adhd ett tag innan och drick sen 


   
SvaraCitera

ser inte nån anledning varför adhd skulle göra att du skulle reagera annorlunda än andra på energi dryck.. drick på du bara Tumme upp Glatt skålande


   
SvaraCitera

Ingen aning men känns som att du kanske skulle få ännu svårare att sitta still eller?


   
SvaraCitera

adhd och energidryck funkar bra ihop men energidryck är farligt för det har koffein och lite annat skit i sig


   
SvaraCitera

Nä blir ba jobbigare än vanligt;)


   
SvaraCitera

Det är dåligt att dricka vare sig du har ADHD eller inte


   
SvaraCitera
time
 time

Stimuli såsom koffein fungerar annorlunda om man har ADHD än om man är neurotypisk. Det är möjligt att du kommer känna dig lugnare av energidryck när andra istället får en energiboost - men dricker du för sent på dagen så kan du ändå få problem med att somna, magproblem osv som alla andra får av energidricka.


   
SvaraCitera

drick tjurpiss vare sig du är diagnostiserad. rekommenderar det inte


   
SvaraCitera

Eftersom patienter med grava ADHD-symptom får amfetaminpreparat utskrivna så skulle man ju med en vild gissning tro att även energidrycker skulle ha liknande effekter. 

Är själv född med ADHD men jag vägrade ta alla former av amfetaminpreparat och började röka Cannabis istället vilket nu många år senare gjort mig nästan symptomfri. Cool  Tumme upp


   
SvaraCitera

Det är absolut inte bra att dricka energidrycker om man har adhd. Jag har det själv och min pappas tjej har berättat att det inte är bra. Hon har fått till sig det av en sköterska då hon själv har det. Men dricker man det någon gång ibland borde det inte vara så farligt. Men drick det inte för många gånger i veckan bara. 


   
SvaraCitera