Aviseringar
Rensa alla

Eng B nationella imorgon 6 maj


kachin
Ämnesstartare

Alltid dessa trådar...

Men jag känner mig lite ensam.
Ingen mer som har prov i eng b imorgon?

Temat: Generations
Känns ju sådär spännande. Det förberedande häftet var inte så mycket att hänga i julgranen heller tycker jag, extremt vinklat var det.

Några tips eller något?
Hur får man MVG t.ex när man ligger på VG- nivå? he heh


   
Citera

kachin:

Hur får man MVG t.ex när man ligger på VG- nivå? he heh

Kolla på deras sida efter exempel, ganska klart där vad som behlövs.


   
SvaraCitera

Imorgon är det 6 maj.


   
SvaraCitera

ursch Ja , taggar inte


   
SvaraCitera

kachin:

Temat: Generations

Men va?! Jag trodde det bara var någonting man skulle göra för "skojs skull" och att det skulle komma någonting annat på provdagen. Åh =(

kachin:

Några tips eller något?

Lite svårt när man inte vet vad MVG-uppgiften är för sak. Men skriv noggrant osv. Visa prov på att du har stort ordförråd osv. osv. osv.


   
SvaraCitera
kachin
Ämnesstartare

Dan_the_ironman:

Kolla på deras sida efter exempel, ganska klart där vad som behlövs.

Jättebra tips, tack [smile]

My dreams are her:

Imorgon är det 6 maj.

Ahmen för kattsingen.. Jag tittade ju vilket datum det var idag.. tänkte skriva 6.. åh nej [sad] Det får jag ändra pö


   
SvaraCitera

kachin:

Jättebra tips, tack

var du sarkastisk? O:


   
SvaraCitera

lil b


   
SvaraCitera
kachin
Ämnesstartare

Zeppelin:

Men va?! Jag trodde det bara var någonting man skulle göra för "skojs skull" och att det skulle komma någonting annat på provdagen. Åh =(

Bra info ni verkat få =) Men det känns lite onödigt med sånna häften innan, blir ju aldrig riktigt som man tänkt det ändå och det känns som det blir mer rättvist om ingen är förberedd innan..


   
SvaraCitera

Läs igenom och följ uppgiften riktigt noga. Är lätt hänt att man inte skriver exakt som uppgiften säger, och därför inte får ett högt betyg.

Var noggrann med strukturen i texten. Var tydlig med början och slut, och knyt gärna ihop dem på ett snyggt sätt.


   
SvaraCitera