Aviseringar
Rensa alla

Engelsk skönlitteratur - tips?


Ämnesstartare

Hejsan,

Jag vill ha tips på några skönlitterära böcker på engelska. Jag vill att språket ska motsvara engelska B eller över. 🙂

Tack på förhand! [smile]


   
Citera

The picture of dorian gray, kanske.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gå till ett bibliotek och leta.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ending Jon:

The picture of dorian gray

Låter intressant, ska checka in den.[smile]

Micheliin:

Gå till ett bibliotek och leta.

Varför tror du att jag skapade en tråd som handlar om att dela med sig rekommendationer och tips på engelska böcker?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dream:

Varför tror du att jag skapade en tråd som handlar om att dela med sig rekommendationer och tips på engelska böcker?

Du har inte ens sagt vad för typ av bok som intresserar dig. Det är inte heller lätt att veta om en bok är Engelska B material. Därför är det ändå lättast att du går till ett bibliotek och försöker hitta något intressant att läsa.

Därför gav jag dig mitt tips.

Micheliin:

Gå till ett bibliotek och leta.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Micheliin:

Du har inte ens sagt vad för typ av bok som intresserar dig. Det är inte heller lätt att veta om en bok är Engelska B material. Därför är det ändå lättast att du går till ett bibliotek och försöker hitta något intressant att läsa.

Genre är oviktigt för mig, sålänge boken är bra. Folk kan bara skriva ned bokens namn och författare och sedan får jag själv läsa rencensionerna. Och jag håller med dig att det är svårt att veta om en bok är Engelska B- material, men jag tror att de flesta har ett hum om hur avancerat språket i de böcker som de har läst är.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dream:

Dream

Ja om det inte spelar något roll vilken genre den tillhör så okej.

Testa kanske något med Dan Brown. Han undervisar inom engelska och hans språk bör då vara någorlunda avancerat i hans böcker. Eller Stephen King. Om du letar efter ett avancerat språk så ska du helst hålla dig ifrån barnböcker och dylikt.


   
SvaraCitera

The end of eternity. Vet inte vilken nivå språket ligger på men den är jävligt bra.


   
SvaraCitera

Nuppineula:

The end of eternity.

Just det, det är Isaac Asimov som skrivit den. [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Micheliin:

Testa kanske något med Dan Brown. Han undervisar inom engelska och hans språk bör då vara någorlunda avancerat i hans böcker. Eller Stephen King. Om du letar efter ett avancerat språk så ska du helst hålla dig ifrån barnböcker och dylikt.

Okej, tack. Ska titta på detta!

Nuppineula:

The end of eternity. Vet inte vilken nivå språket ligger på men den är jävligt bra.

Intressant, ska checka in den också. Tack! [smile]


   
SvaraCitera

Frankenstein.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Alla böcker av Cormac McCharty!!
Bordertrilogin, The Road & No Country for old men.
Han har ett underbart sätt att skriva på, mycket dialoger, vackert beskrivna landskap o.s.v. Engelska språket har aldrig varit så vackert som när han skriver..


   
SvaraCitera

om frihet av JS mill, den är jobbig nog i svenska


   
SvaraCitera

Pattern Recognition av William Gibson.


   
SvaraCitera

Dream:

Varför tror du att jag skapade en tråd som handlar om att dela med sig rekommendationer och tips på engelska böcker?

bibliotekarien kan dock hjälpa dig i många fall [smile]


   
SvaraCitera