Aviseringar
Rensa alla

ENKÄT, NÅGRA MINUTAZ! Avvikande beteende! [smile]


Ämnesstartare

TJA! i needZ ur halp agen!
Vi har till uppgift att undersöka vad människor har för inställning till människor om visar ett beteende som inte anses vara normalt! Tänkte att här finns ju alla hederliga ungdomar, Gold!

Har hur som helst lite frågor som handlar om avvikande beteende som jag skulle bli superglad om ni svarade på, tar bara några minuter! [smile][smile]
Det behöver inte vara så utförligt alls, men du får självklart skriva hur mycket du vill.

Vad är onormalt?

Tycker du att det är något positivt att vara onormal?

Tycker du att kulturer som skiljer sig från din egen är onormala eller bara "annorlunda"? Motivera ditt svar.

Ser du annorlunda på homosexuella personer?

Är människor med psykiska störningar onormala? Som ADHD, DAMP, Aspergers Syndrom osv.

Tack [love]


   
Citera
Ämnesstartare

ohYEA_:

Tack [love]

vsg [wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ohYEA_:

Vad är onormalt?

neofolk.

ohYEA_:

Tycker du att det är något positivt att vara onormal?

neofolk är inte naturligt.

ohYEA_:

Tycker du att kulturer som skiljer sig från din egen är onormala eller bara "annorlunda"? Motivera ditt svar.

neofolkare är inte människor.

ohYEA_:

Ser du annorlunda på homosexuella personer?

jävla neofolkare.

ohYEA_:

Är människor med psykiska störningar onormala? Som ADHD, DAMP, Aspergers Syndrom osv.

tror väl att neofolkare lider av NÅGOT, iallafall.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

komigen.. mer mer mer :c
12 läsare o 2 svar är inte kul (U)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vad är onormalt?
Eh. Saker som inte är normala. Det är ju relativt.

Tycker du att det är något positivt att vara onormal?
Beror väl på, oftast inte nej.

Tycker du att kulturer som skiljer sig från din egen är onormala eller bara "annorlunda"? Motivera ditt svar.
Deras kultur är annorlunda mot våran kultur ja, men inte "onormal". Det har ju rätt ofta med kultur att göra vad som anses som onormalt eller inte, vi kanske tycker att det är konstigt att kor är heliga i Indien och folk tycker att vi är konstiga som äter kräftor. Dåligt exempel, men ja.

Ser du annorlunda på homosexuella personer?
Nej.

Är människor med psykiska störningar onormala? Som ADHD, DAMP, Aspergers Syndrom osv.
Eh. Ja, kanske, det normala är ju att inte ha något sådant. Men... jag vet inte. Onormal låter så hårt.


   
SvaraCitera
Åtta

Vad är onormalt?
Någonting som avviker från det normala.

Tycker du att det är något positivt att vara onormal?
Det beror på vilket sätt man är avvikande. Om man kan skjuta laser ur ögonen och flyga så är det positivt, men om man är handikappad så är det negativt.

Tycker du att kulturer som skiljer sig från din egen är onormala eller bara "annorlunda"? Motivera ditt svar.
De är onormala jämfört med min egen kultur, då det är min referensram för vad som är normalt. Med det sagt så innebär det inte att de är "sämre", bara annorlunda. Annorlunda är endast ett annat ord för onormala.

Ser du annorlunda på homosexuella personer?
Inte medvetet åtminstone. Jag vill åtminstone tro att jag inte gör det.

Är människor med psykiska störningar onormala? Som ADHD, DAMP, Aspergers Syndrom osv.
Så länge de inte är i majoritet, ja.


   
SvaraCitera

Vad är onormalt?

Allt som skiljer sig från de rådande normerna, onormalt måste ju inte vara dåligt dock.

Tycker du att det är något positivt att vara onormal?

Ja, jag tycker att man ska tänka själv och själv välja vad man gillar/ogillar istället för att bara falla in i ledet.

Tycker du att kulturer som skiljer sig från din egen är onormala eller bara "annorlunda"? Motivera ditt svar.

Jag har inte så mycket gemensamt med någon kultur alls vad jag vet så jag vet inte riktigt. I Sverige är ju arabisk kultur inte särskilt "normalt" direkt eftersom det inte hör till de rådande normerna och vice versa. Jag bryr mig inte så mycket egentligen, folk som följer ett viss lands kultur istället för att själv tänka ut sina egna traditioner och liknande är ju ganska sorgligt tycker jag i alla fall.

Ser du annorlunda på homosexuella personer?

Beror på hur du menar med annorlunda. Jag ser inget fel i homosexualitet, men det är ju inte det vanligaste heller så det är ju "annorlunda" på det sättet.

Är människor med psykiska störningar onormala? Som ADHD, DAMP, Aspergers Syndrom osv.

Eftersom det inte är något som majoriteten har så, ja. Men det är inget fel på folk som har psykiska störningar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

emos är onormala typ


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vad är normalt då?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tack småfolk[love]

Mataano:

Vad är normalt då?

Det är upp till dig att resonera fritt, vill veta vad NI tycker! 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det är egentligen skitsvårt att resonera i termer av normalt och onormalt eftersom det egentligen bygger på en polarisering av dom båda. Det är två konstruerade begrepp som inte kan existera utan varandra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mataano:

Det är egentligen skitsvårt att resonera i termer av normalt och onormalt eftersom det egentligen bygger på en polarisering av dom båda. Det är två konstruerade begrepp som inte kan existera utan varandra.

Ja precis, det kanske går att svara lite ur ditt eget perspektiv med hjälp av frågorna. Här menar jag iallafall människor med avvikande beteende och hur DU skulle förklara onormalt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ohYEA_:

Vad är onormalt?

Nåt om bryter mot en norm. Sjukt komplicerad fråga.

ohYEA_:

Tycker du att det är något positivt att vara onormal?

Beror helt på vad det är.

ohYEA_:

Tycker du att kulturer som skiljer sig från din egen är onormala eller bara "annorlunda"? Motivera ditt svar.

Nevon summerade det bra.

ohYEA_:

Ser du annorlunda på homosexuella personer?

Nevon summerade det bra.

ohYEA_:

Är människor med psykiska störningar onormala? Som ADHD, DAMP, Aspergers Syndrom osv.

Nevon summerade det bra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ohYEA_:

Vad är onormalt?

Folk som inte tycker om mig!

ohYEA_:

Tycker du att det är något positivt att vara onormal?

Nej för fan....

ohYEA_:

Tycker du att kulturer som skiljer sig från din egen är onormala eller bara "annorlunda"? Motivera ditt svar.

I dagens samhälle så är du dessvärre alla kulturer tillåtna.

ohYEA_:

Ser du annorlunda på homosexuella personer?

Nej.

ohYEA_:

Är människor med psykiska störningar onormala? Som ADHD, DAMP, Aspergers Syndrom osv.

Ja det säger ju sig självt....


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vad är onormalt?

Likt God Konsument skriver, de ting och företeelser som skiljer sig från rådande normer.

Tycker du att det är något positivt att vara onormal?

Det har inget egenvärde, såvida inte en onormal person är det för det onormalas skull. Människor som avviker från mängden ger jag dock ofta lite extra uppmärksamhet. [smile]

Tycker du att kulturer som skiljer sig från din egen är onormala eller bara "annorlunda"? Motivera ditt svar.

Kultur är ett skumt, flytande begrepp. Jag anser inte att jag har en egen kultur men känner att jag har mer gemensamt med vissa människor i samhället snarare än andra. Ser "andra" kulturer som annorlunda, förstås, såtillvida att de är det. [shake]

Ser du annorlunda på homosexuella personer?

Än vad jag gör på heterosexuella? Ja, jag stöter t.ex. inte på homosexuella flickor.

Är människor med psykiska störningar onormala? Som ADHD, DAMP, Aspergers Syndrom osv.

Jepp, de avviker från normen.


   
SvaraCitera