Aviseringar
Rensa alla

ENKÄT, NÅGRA MINUTAZ! Avvikande beteende! [smile]


Ämnesstartare

Daimchoklad:

Eh. Saker som inte är normala. Det är ju relativt.

neofolk är INTE relativt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Svarar på den viktigaste frågan:

ohYEA_:

Vad är onormalt?

Variationen i majoritet är normen.

Är 52% av alla apelsiner en viss storlek, då är den storleken den rådande normen.

Skitlätt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det är ett ganska intressant ämne så jag ska göra ett försök på frågorna [crazy]

ohYEA_:

Vad är onormalt?

Motsatsen till normalt, rent krasst. Sen kan man nog se det på flera olika nivåer. På individnivå tror jag att det handlar om se personer utifrån sig själv, som individens egna etnocentrism, ju längre bort från en själv en person är desto mer onormal blir personen. På samhällsnivå blir man nog lätt stämplad som onormal om man faller utanför de "normer och värderingar" som omger samhället.

ohYEA_:

Tycker du att det är något positivt att vara onormal?

Onormal/annorlunda/unik, om det betyder att man är sig själv är det väl positivt för den personen, kanske en annan sak för andra. En person som är sig själv först när den kan hugga ner människor är ju inte så positivt för dom som kommer i vägen för kniven 😛

Man kan också se normalt/onormalt som ett uttryck för den mångfald som finns i ett samhälle och i det avseendet är det positivt.

ohYEA_:

Tycker du att kulturer som skiljer sig från din egen är onormala eller bara "annorlunda"? Motivera ditt svar.

Nja, jag tror inte det. Att dom skiljer sig från min bidrar ju bara till min egna kulturella identitet.

ohYEA_:

Ser du annorlunda på homosexuella personer?

Nej, eftersom sexualiteten inte syns utanpå så är det svårt att se annorlunda på dom och om jag känner någon och vet om att den är homosexuell så är jag förmodligen kompis med den på andra grunder än dens sexualitet.

ohYEA_:

Är människor med psykiska störningar onormala? Som ADHD, DAMP, Aspergers Syndrom osv.

Dom kanske inte beter som man kanske förväntar sig men dom är inte onormala för det. Om dom inte är som andra så är ju inte andra som dom o i såfall är vi väl alla lite onormala.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ohYEA_:

Vad är onormalt?

Det som bryter mot normen.

ohYEA_:

Tycker du att det är något positivt att vara onormal?

Kan det vara.

ohYEA_:

Tycker du att kulturer som skiljer sig från din egen är onormala eller bara "annorlunda"? Motivera ditt svar.

Annorlunda. Deras kultur avviker mot min, vilket gör det annorlunda för mig. På ett positivt sätt.

ohYEA_:

Ser du annorlunda på homosexuella personer?

Nej.

ohYEA_:

Är människor med psykiska störningar onormala? Som ADHD, DAMP, Aspergers Syndrom osv.

Nej.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mörknäs:

neofolk är INTE relativt.

Allt är relativt [no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Daimchoklad:

Allt är relativt [no-no]

inte neofolk.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ohYEA_:

Vad är onormalt?

Svårt att säga, men jag är ganska onormal, för tillfället är jag fullkomligt nykter, ändå så känns det som om världen gungar och jag har lätta hallucinationer.

ohYEA_:

Tycker du att det är något positivt att vara onormal?

I vissa fall, beror på definition

ohYEA_:

Tycker du att kulturer som skiljer sig från din egen är onormala eller bara "annorlunda"? Motivera ditt svar.

Nej

ohYEA_:

Ser du annorlunda på homosexuella personer?

Nej

ohYEA_:

Är människor med psykiska störningar onormala? Som ADHD, DAMP, Aspergers Syndrom osv.

Ja, nog är det onormalt, men det behöver inte alltid betyda att det är något dåligt


   
SvaraCitera
Exner

ohYEA_:

Vad är onormalt?

En standard inom ett avgränsat område.

Tycker du att det är något positivt att vara onormal?

Ja, förutsägbarhet gör det lättare att förutse konsekvenser.

Tycker du att kulturer som skiljer sig från din egen är onormala eller bara "annorlunda"? Motivera ditt svar.

Ju längre bort - kulturellt och geografiskt, som något ligger, desto mer benägen blir jag, att snarare använda annorlunda än normalt; troligen beror detta på förväntningarna.

Ser du annorlunda på homosexuella personer?

Ja.

[mad]

Är människor med psykiska störningar onormala? Som ADHD, DAMP, Aspergers Syndrom osv.

Ja.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mörknäs:

inte neofolk.

Ge mig en anledning till att dom inte är det! [no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vad är onormalt?
Vet inte, alla är nog onormala på sitt sätt.

Tycker du att det är något positivt att vara onormal?
Nja, vet inte. Jag tycker inte att det är direkt negativt.

Tycker du att kulturer som skiljer sig från din egen är onormala eller bara "annorlunda"? Motivera ditt svar.
Bryr mig inte så hårt. Alla ska väl få leva som det vill.

Ser du annorlunda på homosexuella personer?
Mamma har flickvän och jag bryr mig inte. Så nej.

Är människor med psykiska störningar onormala? Som ADHD, DAMP, Aspergers Syndrom osv.
Min kusin har Aspergers hon är normal när hon tar sin medicin.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Daimchoklad:

Ge mig en anledning till att dom inte är det! [no-no]

douglas p är en kille som menar allvar. ifrågasättande är omöjligt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mörknäs:

douglas p är en kille som menar allvar. ifrågasättande är omöjligt.

har inget ljud på datorn [sad]


   
SvaraCitera

Vad är onormalt?
Ett beteende, attribut etc. som är utanför normen.
Tycker du att det är något positivt att vara onormal?
Eftersom det beror helt på vilket sätt, ingen åsikt.
Tycker du att kulturer som skiljer sig från din egen är onormala eller bara "annorlunda"? Motivera ditt svar.
I sina egna kulturer är dom normala, i min onormala, på det hela taget beror det på vilken kultur som har flest "anhängare".
Ser du annorlunda på homosexuella personer?
Jag ser dom som homosexuella.
Är människor med psykiska störningar onormala? Som ADHD, DAMP, Aspergers Syndrom osv.
Ja.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ordet normal suger


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Daimchoklad:

har inget ljud på datorn [sad]

dålig.


   
SvaraCitera