Aviseringar
Rensa alla

Enkätundersökning, examensarbete Uppsala Universitet


Ämnesstartare

Hej

Jag studerar systemvetenskap vid Uppsala Universitet och skriver under höstterminen min kandidatuppsats. Det ämne jag skriver om är människa-datorinteraktion, med fokus på smartphones. Jag har valt att begränsa mig till kommunikation mellan människor via smartphones och undersöker hur kommunikation har förändrats i och med den stora spridningen av smarta mobiltelefoner.

Jag har skapat en enkät som kan nås via länken nedan, och jag skulle uppskatta ifall ni tog er tid till att fylla i den. Enkäten består utav 20 enkla frågor och kommer endast ta ett par minuter av er tid.
Bör tilläggas att svaren endast är intressanta från personer som använder smartphone som primär mobiltelefon. Om du inte använder en smartphone som primär mobiltelefon behöver du inte svara på enkäten.

Finns det frågor eller funderingar ska jag göra mitt bästa för att svara så snabbt som möjligt.
Feedback tas gärna emot.

Jag tackar på förhand, och ser fram emot era svar!

Länk till enkäten --> ​Enkät


   
Citera

har ingen smartphone så kan inte fylla i :◊


   
SvaraCitera

Har smartphone och har fyllt i! [y]


   
SvaraCitera

Har fyllt i, varsågod.


   
SvaraCitera

Har fyllt i, från min smartphone.


   
SvaraCitera
Åtta

Nu har jag fyllt i.

Jag pluggade också systemvetenskap, dock uppe i Luleå. När jag skrev min C-uppsats så var det några av mina kurskamrater som skrev en uppsats om hur introduktionen av 4G påverkat förväntningar på ... Någonting. Någonting om konsumenters förväntningar på sina telefoner, om jag minns rätt. Det kanske kan vara värt att titta på. En av författarna heter Ylitalo (Johan tror jag att han hette i förnamn).


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

oatsreuvaue:

har ingen smartphone så kan inte fylla i :◊

Vad tråkigt, men du ska ha tack för att du var villig att delta!

Tobbish:

Har smartphone och har fyllt i!

Hjärtlös:

Har fyllt i, varsågod.

Stort tack till er båda!

André Vifot Haas:

Har fyllt i, från min smartphone.

Haha passande sätt att fylla i en enkät om just det här ämnet [bigsmile] Tack ska du ha!

Åtta:

Nu har jag fyllt i.Jag pluggade också systemvetenskap, dock uppe i Luleå. När jag skrev min C-uppsats så var det några av mina kurskamrater som skrev en uppsats om hur introduktionen av 4G påverkat förväntningar på ... Någonting. Någonting om konsumenters förväntningar på sina telefoner, om jag minns rätt. Det kanske kan vara värt att titta på. En av författarna heter Ylitalo (Johan tror jag att han hette i förnamn).

Tack för att du deltog!
Den uppsatsen låter intressant. Jag ska definitivt ta en titt. Tack för tipset!


   
SvaraCitera

Internetenkät genomförd på Sveriges internetdårhus - bra underlag för ett kandidatarbete?

EDIT: väl valda frågor dock, även om jag tror du borde göra skillnad på vanor beträffande att ta emot kommunikation från andra och att själv initiera kommunikation. Jag gillar att ta emot och läsa mail, foruminlägg, etc. på telefonen, sen går jag hem och skriver ett svar från en riktig dator. Dels ger det mig mer tid att fundera på vad jag svarar, och dels slipper jag få aidscancer i fingrarna av allt pillande på skärmen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gentlernen:

Internetenkät genomförd på Sveriges internetdårhus - bra underlag för ett kandidatarbete?EDIT: väl valda frågor dock, även om jag tror du borde göra skillnad på vanor beträffande att ta emot kommunikation från andra och att själv initiera kommunikation. Jag gillar att ta emot och läsa mail, foruminlägg, etc. på telefonen, sen går jag hem och skriver ett svar från en riktig dator. Dels ger det mig mer tid att fundera på vad jag svarar, och dels slipper jag få aidscancer i fingrarna av allt pillande på skärmen.

Tack för att du svarade på enkäten! Ursäkta att jag svarar sent. Jag har varit med min far på sjukhuset i ett par dagar.

Jag förstår vad du menar. Jag brukar också göra så men bara ibland. Om jag får exempelvis ett oviktigt e-postmeddelande som jag ändå behöver svara på kan jag ibland "snooza" tills jag orkar svara på det. Oftast brukar jag komma på att jag har ett mail att svara på när jag öppnar e-postklienten på datorn.
Jag misstänker att ifall jag ska ha den typ av undersökning som du föreslår så skulle det bli betydligt fler parametrar att räkna in. Såsom vilket tangentbord man använder, vilka olika applikationer man använder för respektive kommunikationskanal, etc. Det hade blivit en större undersökning än vad jag har fått tid till. Men jag håller med om att det hade blivit en mer intressant undersökning. Nu vill jag bara ha en övergripande bild över smartphone som kommunikationsmedel inom IT-system. Om jag i framtiden får möjlighet att genomföra en liknande undersökning med mer tid i handen, kommer jag definitivt att ha din feedback i åtanke. Tack!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stort tack till er alla som har deltagit i undersökningen, det uppskattas! Jag kommer ha länken aktiv till slutet av nästa vecka.


   
SvaraCitera

Done!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sagitta:

Done!

Uppskattas!


   
SvaraCitera