Aviseringar
Rensa alla

Enklaste sättet att friendzona en kille?


Ämnesstartare

Rubriken säger väl allt, enklaste och bästa sättet hur man ska säga nej till en kille. Hjälp?


   
Citera

Du får berätta mer äre en klasskompis? Hur länge har ni känt varandra? Hur försöker han osv


   
SvaraCitera

"Hej, jag vill inte vara mer än vän med dig"


   
SvaraCitera
spket

"Tjena bror, hur mår du brorsan?"


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

spket:
"Tjena bror, hur mår du brorsan?"

Har testat den haha o det slutar med att de börjar dissa elr så skriver de "bror??, vad menas?" 
Men tack <3


   
SvaraCitera
spket

JustTrynaLive:

Har testat den haha o det slutar med att de börjar dissa elr så skriver de "bror??, vad menas?" 
Men tack <3

Eller säg bara som de är. Att du inte vill mer än vän, om personen är klok säger han bara "okej i get it" eller något. Annars är han inte ens värd att vara din vän <3


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

spket:

Eller säg bara som de är. Att du inte vill mer än vän, om personen är klok säger han bara "okej i get it" eller något. Annars är han inte ens värd att vara din vän <3

Vill bara nt såra ngn men vill nt heller att de ska komma tbx efter typ 1 mån och fråga igen, vilket brukar hända. Har haft svårt för killkompisar senaste tiden ba trött på att man inte BARA kan va vänner <3


   
SvaraCitera
spket

JustTrynaLive:

Vill bara nt såra ngn men vill nt heller att de ska komma tbx efter typ 1 mån och fråga igen, vilket brukar hända. Har haft svårt för killkompisar senaste tiden ba trött på att man inte BARA kan va vänner <3

säg bara som det är, det håller längst <3 men förstår dig. 


   
SvaraCitera

Skriv "friendzone" på en lapp och tejpa fast på honom 


   
SvaraCitera

För övrigt, är det inte bara douchebags som använder det begreppet? 


   
SvaraCitera

Inte Jung:
För övrigt, är det inte bara douchebags som använder det begreppet? 

Nej, douchebags hamnar sällan i friendzone Blink


   
SvaraCitera

Nä men jag förstår inte riktigt hur man skulle hamna i friendzone... För, antingen ligger man och är ej där, eller så är tjejen inte intresserad och då går man vidare och är således heller inte där.
Enda sättet är ju att på nåt vis försaka sin önskade relation och fortsätta umgås iallafall. Under tiden man ännu inte kommit över det, DÅ är man väl i the friendzone I guess. Det måste ingå att man lägger ner sina försök också.. För att uppvakta någon är ju inte att vara i the friendzone liksom, oavsett om tjejen avskyr en.

Ont; Du är brud, du måste lära dig att säga nej till snubbar på ett sätt de förstår. Var ärlig, det är skitjobbigt men det är nåt alla människor måste lära sig. Livet är lidande, deal with it.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tickstart:
Nä men jag förstår inte riktigt hur man skulle hamna i friendzone... För, antingen ligger man och är ej där, eller så är tjejen inte intresserad och då går man vidare och är således heller inte där.
Enda sättet är ju att på nåt vis försaka sin önskade relation och fortsätta umgås iallafall. Under tiden man ännu inte kommit över det, DÅ är man väl i the friendzone I guess. Det måste ingå att man lägger ner sina försök också.. För att uppvakta någon är ju inte att vara i the friendzone liksom, oavsett om tjejen avskyr en.

Ont; Du är brud, du måste lära dig att säga nej till snubbar på ett sätt de förstår. Var ärlig, det är skitjobbigt men det är nåt alla människor måste lära sig. Livet är lidande, deal with it.

De e mina "killkompisar" som frågar chans, inte alla dårå. De har varit som mina bröder oså kmr dem o lägger en sån bomb, ja menar ba, va fan ska man svara då? För jag vill fortfarande ha de i mitt liv men kan man va vän me ngn som har känslor för en?

Har inge problem med att säga nej till andra killar de e bara de som jag står nära som jag får typ panik av om du förstår? O jag vill nt heller vara för hård mot de, för då iggar de bara mig o slutar va me mig? Jag har inga killkompisar kvar pga det o ja vill nt att de ska fortsätta så. 

PM:a mig gärna (: <3 hahah #desperat, ok skämtar men aa


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Inte Jung:
Skriv "friendzone" på en lapp och tejpa fast på honom 

Jo men absolut, det ska jag testa. Funkar en post-it lapp lika bra? haha


   
SvaraCitera

JustTrynaLive: PM:a mig gärna (: <3

Girls love me, what can I say Cool

Ok men, nu vet jag inte hur seriöst dina killkompisar flirtar med dig, om de/han är lite skämtskojig typ, eller värsta seriös. Om den är lite oseriöst flirtig av sig så behöver du nog inte lägga så mycket energi på det om du inte vill, den testar nog dig lite bara.
Däremot, om han är seriös så, åter igen, är det bästa du kan göra att försöka vara ärlig, både med dig själv (tänk grundligt igenom hur och vad du känner och varför etc) och med honom. Det ger de bästa förutsättningarna för att ni ska kunna vara vanliga vänner framöver. Men, det är lite som att ramla, man kan ha olika tekniker för att dämpa fallet - men det kommer fortfarande göra ont. Han kanske inte pallar vara din vän på ett tag, kanske för evigt. Who knows. Det finns dock inga genvägar i det här läget. 


   
SvaraCitera