Aviseringar
Rensa alla

Ensam?


Ämnesstartare

Hej, börjar med att berätta om mig.
Jag är 14 år och har en bra kompis som jag är med i skolan, så där känner jag mig nästan aldrig ensam, när hon är sjuk eller borta så kan jag va med dom andra tjejerna i klassen även om jag egentligen tycker att dom är jävligt töntiga och vi inte förstår varandra alls. Sen har vi en gemensam kompis som jag har kännt sen sexårs och är med relativt ofta. Har också en tredje kompis men hon är otroligt pryd och tycker jag är allmänt konstig (bara för att jag druckit nån gång ibland och skämtar allmänt perverst..)
Jag är inte ensam på så sätt men vill helst ha mer kompisar. Jag menar som de andra har åtminstånde en eller två kompisar mer än jag, och då menar jag bra kompisar, som man alltid kan ringa och så, som man kan fira nyår och jul med. Men eftersom tjejerna i klassen är som de är och jag inte hittat någon fritidsaktivitet som passar mig (har verkligen provat allt möjligt)
Har ingen aning om hur man skaffar vänner ut någon helt ny vännkrets. Något tips? (har ingen lust att gamea mig till nya vänner, har läst andra trådar..)
Det kan inte bara vara jag som känner såhär och jag har inget behov av en ny bästis utan bara någon att prata med 🙂


   
Citera

varför räcker det inte med dom du har?


   
SvaraCitera

Jag har nog samma problem som dig, och har alltid haft... [blush]


   
SvaraCitera

att folk aldrig kan förstår hur bra dem har det


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

till enhimmelskdrog: för att de har ju sina andra vänner och har inte sådär jättemycket tid över till mig och jag har inga som helst behov av att tvinga dem att va med mig när de är med nån annan kompis, nu lät det som de inte är med mig alls med de jag menar är att när de är med sina andra kompisar sitter jag istället ensam..


   
SvaraCitera

ellyr:

har ingen lust att gamea mig till nya vänner

Ursäkta om det är en dum fråga men vad är det? [surprised]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Höhöh har ingen större koll men nån sa nånting om multiplayer spel och wow och så, har ingen större lust med det.. (gamea = gaming försvenskat på mitt halvkonstiga sätt)


   
SvaraCitera

Man går på fester, till biblioteket, man går till platser där sånt vistas, helt enkelt.


   
SvaraCitera

ellyr:

Höhöh har ingen större koll men nån sa nånting om multiplayer spel och wow och så, har ingen större lust med det.. (gamea = gaming försvenskat på mitt halvkonstiga sätt)

Aha, du menade så. Tänkte att det var något åt det hållet. Nej finner du inget nöje i att spela sånt så är det naturligtvis bara dumt att göra det.

Tyvärr har jag inga tips att ge dig. Men olika forum på nätet kan väl vara ett bra sätt att träffa nya människor på om du hittar något som passar dig.


   
SvaraCitera

Låt mig få detta rätt nu.

Du har flera vänner. Men vill ändå ha fler?

Men du vill inte få vänner genom fritidsaktiviteter? Och inte heller genom datorspelande..?

Tjaa du... Vänner växer inte på träd? Umgås med dina vänners vänner och se vad som finns att hitta eller hitta randoms på forum att hänga med?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hunky Dory:

Man går på fester, till biblioteket, man går till platser där sånt vistas, helt enkelt.

Men jag letar efter människor från helt nya vännkretsar och det verkar ju lite konstigt att bara dyka upp på någon okänd människas fest helt random.. om man känner personen som har festen blir det ju i samma vänkrets iallafall...

Och hur träffar man folk på bibliotek?, där jag bor är det typ en kvadratmeter stort och det ska väll ändå va tyst där så att starta en konversation verkar väll som en ganska dum idé..

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Jonnybravo91:

Du har flera vänner. Men vill ändå ha fler?

Men du vill inte få vänner genom fritidsaktiviteter? Och inte heller genom datorspelande..?

Jag har några vänner men dom har inte så mycket tid för mig, Så jag vill ha fler.

Och jag vet att det är svårt det är därför jag har skrivit här, om någon hade något bra förslag, om det var en enkel fråga hade jag troligen klurat ut svaret själv istället.


   
SvaraCitera

ellyr:

Men jag letar efter människor från helt nya vännkretsar och det verkar ju lite konstigt att bara dyka upp på någon okänd människas fest helt random.. om man känner personen som har festen blir det ju i samma vänkrets iallafall...

Nej, så är det inte. Eller kanske om man är 14 ;P

ellyr:

Och hur träffar man folk på bibliotek?, där jag bor är det typ en kvadratmeter stort och det ska väll ändå va tyst där så att starta en konversation verkar väll som en ganska dum idé..

Nej, du går bara fram till nån du tycker ser cool ut och ba "aaa den boken...." du improviserar, helt enkelt.


   
SvaraCitera