Aviseringar
Rensa alla

Ensam?


Ämnesstartare

Hej!

Jag måste bara fråga om jag är ensam om att "vara ensam".
Jag är en tjej på snart 14 år. Jag har många vänner och känner en del. Jag skulle inte säga att jag är populär, men inte nörd heller. Någon stans där emellan.
I alla fall, så har alla mina tjejkompisar ett haff. Någon som de kan smsa med och "haffa". Jag känner mig så ensam. Alla andra får sms som de fnissar åt och kan prata om killar tillsammans, men inte jag. Jag sitter där och bara lyssnar.

En annan sak jag är ensam om - att ha en dålig mobil. Det hör liksom ihop med att inte kunna smsa och sånt. För min HTC blev snodd för typ ett halvår sedan, och jag har en gammal Sony Ericsson nu. Den kan inte ha internet eller något sånt, så jag kan inte ha skype eller facebook på den. Problem? Visst, det är en fungerade telefon, men just nu så är alla inne på skype, för att inte behöva betala sms. Eller facebook. Eller Kik. Men jag kan inte ha det.

Är jag ensam om "detta"? [shake]


   
Citera
Ämnesstartare

förstår jag dig rätt om du skulle känna dig mindre ensam om du hade en "modern" mobiltelefon [censur]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ja, fast inte bara.. Bara för att man har en modern mobiltelefon blir ju inte allt bra liksom, men det skulle ju bli lättare då... [wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag kör med en gammal mobil och jag har inga problem med att så kallat "haffa" tjejer [tard]?

Men det handlar oftast om hur säker man är i sig själv och hur charmig man är. [blush] Inte ens mobil. [confused]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tss [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Förstå mig inte fel nu, jag skyller inget på min telefon. Skit i telefonen. [crazy]

Jag skrev inte allt där, för jag ville inte ta för mycket på en gång... Hur ska jag säga? Jag har en så kallad "kompis" som typ tar alla som jag blir intresserad av. Hon är en sådan som är uppmärksamhetsberoende och tror att hon är mycket bättre än alla andra. Så fort jag säger typ: "Han var snygg" osv. så säger hon "Ah, men han haffar jag på så han kan inte du haffa på". Och jag orkar inte bråka med henne om det, för bråkar man med henne så bråkar man med nästan alla hon känner... [shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

iiaass:

Jag skulle inte säga att jag är populär, men inte nörd heller.

Hur är nörd motsatsen till populär? [zzz]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Hur är nörd motsatsen till populär?

Haha [wink] Nej, det är inte det [crazy] Jag tog bara det för att min klass är liksom uppdelad i två delar och det är så alla kallar dem... [shake]


   
SvaraCitera