Aviseringar
Rensa alla

ensam


Ämnesstartare

. jag kan inte se mig själv i spegeln utan att må dåligt resten av dagen, jag känner mig så jävla ful, äcklig. Jag är 15 år, jag har aldrig haft ett förhållande. Min bästa vän har ignorerat mig i ca ett halvår sen hon fick sin pojkvän. Jag har verkligen ingenting kvar, jag har inte träffat min syster som jag behöver mer än något annat just nu på 2 år. Jag känner mig så jävla ensam, Jag behöver få prata med någon, lära känna någon.. finns det någon som vill?


   
Citera

Fler än du anar befinner sig i den situationen, speciellt om man granskar internet lite närmre.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jagheterjulia:

. jag kan inte se mig själv i spegeln utan att må dåligt resten av dagen, jag känner mig så jävla ful, äcklig. Jag är 15 år, jag har aldrig haft ett förhållande. Min bästa vän har ignorerat mig i ca ett halvår sen hon fick sin pojkvän. Jag har verkligen ingenting kvar, jag har inte träffat min syster som jag behöver mer än något annat just nu på 2 år. Jag känner mig så jävla ensam, Jag behöver få prata med någon, lära känna någon.. finns det någon som vill?

Asså, jag vet inte om det är så mycket att chatta online men jag är alltid glad att lära känna nya människor å så!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dessa känslor hör till ungdomen. jag tror att man måste skifta från att fokusera på ens helhet till att fokusera på sina färdigheter samt att bruka dessa till att få en tillfredsställande sysselsättning 4 life.

fast det är väl bara möjligt efter "utbildningen" man erbjuds i skolan.

nu blev jag förbannad på världens skolsystem igen...

fittvärld, y u no good?

julia; att göra; störta skoltyrannen, du får min välsignelse.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

[sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag vill berätta att jag förstår precis hur du känner. min vardag har länge varit så när jag var yngre; så kramar till dig. [love]

du hade nog mått bättre av att träffa lite nytt folk så det du kan försöka med att att börja med är att veta vad du tycker är kul att göra.
se sedan om det finns en organisation, grupp eller förening i din stad som håller på med det och anmäl dig. de flesta finns ju också på internet nuförtiden så du kan enkelt leta upp det.
ringa annars din kommun och fråga. på så sätt träffar du nya vänner.


   
SvaraCitera

Att du aldrig haft någon pojkvän och är 15 är verkligen inget konstigt! Du ska inte må dåligt över det! Kärleken kommer till dig också förr eller senare.

Din bästa vän verkar dock onekligen förblindad av den. Vilket händer även de bästa av oss. Hon kommer troligast dock att leta tillbaka till dig snart, håll bara ut. Tills dess är det bara till att lära känna nya människor, detta forum är en exceptionellt bra plats för detta, så det första steget är redan taget. Kudos till dig!

Hur kommer det sig att du inte träffat din syster på 2 år? Och går det inte att kontakta henne på något vis?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jagheterjulia:

. jag kan inte se mig själv i spegeln utan att må dåligt resten av dagen, jag känner mig så jävla ful, äcklig.

Titta digjsjälv i spegeln och bara acceptera vad du ser, det är din plikt.


   
SvaraCitera