Aviseringar
Rensa alla

ensam


Ämnesstartare

jag är så förbaskad ledsen och trött på att vara ensam. Jag vill ha några vänner som man umgås och prata med dygnet runt, men det håller bara i några jämna mellanrum, efter en månad/månader så är det slut på det. Jag har försökt vara social,pratglad och seriös men det verkar inte dem ta det på allvar?
Känns väldigt tomt att hålla i sig allt som vill egentligen ut när man inte har några vänner.. Jag har en pojkvän som stöder mig men vill gärna ha vänner som man kan prata med och inte slutar efter nån månad.. [chocked]
p.s jag vill inte ha några tips att gå till bup eller nått liknade [n]


   
Citera

Om du är 16 har du väl nyss börjat gymnasiet och alltså fått en ny klass? Våga prata med dem du känner dig lite tveksam till om du skulle trivas med också, många gånger visar det sig att de är riktigt fina människor och att man har mer gemensamt än man först trodde.

Du kan ju också gå med i någon förening,anmäla dig till någon kurs, gå på spelningar och sådana saker.

Något som för mig många gånger leder till att jag tröttnar på folk och slutar umgås med dem är om vi umgås allt för intensivt. Försök klura ut vad det är som gör att du slutar umgås med människor efter ett tag och gör något åt det. Själv behöver jag tid för mig själv rätt mycket och har behövt lära mig själv att inte alltid vara alla till lags och svara ja på alla deras förslag - att ibland säga nej och säga att jag helt enkelt inte har lust eller orkar är något i alla fall jag behöver.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jo, det har jag..
Men det är just det jag gör pratar,umgås försöker hänga med efter skolan och sånt, samt i ''gänget'' men är redan utstödad, jag passar helt enkelt inte in fast jag försöker vara mig själv?

vad för slags föreningar/kurser ? ge några tips..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

IWantALongName:

vad för slags föreningar/kurser ? ge några tips..

Det lär väl vara inom du är intresserad iaf så du kan relatera till människorna.


   
SvaraCitera

IWantALongName:

vad för slags föreningar/kurser ?

Vad har du för intressen? Kika runt lite på t.ex. ABF, Sensus och Medborgarskolan. De har kurser i de flesta kommuner och städer, så du hittar säkert något.

Är du intresserad av politik kan du ju bli medlem i det ungdomsförbund som nu passar dig, t.ex. Grön Ungdom, SSU eller MUF.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lite väl dyrt att anmäla sig på kurser sånt som man tycker om, vem har råd med det? [chocked]


   
SvaraCitera

Ja du kanske helt enkelt får ta och acceptera att du inte passar in i miljön du befinner dig i. Vissa jag vet har känt sig helt utanför i vissa städer de bott men sedan fått det mycket lättare efter att ha flyttat. Sen finns det ju de som är utanför vart de än befinner sig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag känner igen mig helt. men du har som jag uppfattar det vänner som du kan prata med saker om? som du litar på? men som försvinner?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

exakt


   
SvaraCitera

shit. nästan samma här.[chocked]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ojj känner verkligen igen mig [smile]


   
SvaraCitera

IWantALongName:

vill gärna ha vänner som man kan prata med och inte slutar efter nån månad..

Hur mycket du än vill det så är det inte säkert att du och de omkring dig passar ihop på det sättet... Hitta nya människor att umgås med.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

IWantALongName:

exakt

svar till? citera!11!! :p


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Oj, kände igen mig för ett år sedan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Alla känner väl så någon period i livet.


   
SvaraCitera