Aviseringar
Rensa alla

Ensam eller något


Ämnesstartare

Rätt flummig rubrik jag vet, men hear me out.
Har ett gäng riktigt sköna polare som jag försöker umgås med så ofta som möjligt. Men de kan inte alltid, ibland gör de saker utan mig också. Vilket jag förstår, man kan ju inte alltid vara med- vill ge lite space också. Men trots att jag ändå har bra vänner osv så känns det som att jag är en statist i vissa människors liv.
En statist som strävar efter en huvudroll, men som på något sätt misslyckas. När jag var yngre hade jag inte särskilt mycket vänner alls, men nu har jag ju kontakt med jättemånga via sociala medier, men det känns bara som att vissa vänner inte "är där".
Vet inte om detta är något temporärt bara, men jag försöker fylla ut känslorna med att skriva saker eller lyssna på musik. Annars brukar jag också spela med mina polare väldigt ofta.
Vad borde jag göra? Vill fördjupa relationer med vissa människor. Men man kan ju inte vara allt och allas vän, såklart.


   
Citera

Rikta dig in på några vänner och lär känna dem bättre. Se vilka det är som nappar och träffa dem. Fråga om man ska göra något. Ibland kan man ju prata på discord, skype eller nått och lära känna varandra bättre sen kan det vara bra att träffas fysiskt också.
Det är ingen idé att försöka träffa alla, precis som du känner. Är det någon som vill träffa dig så träffa den personen isf. Vissa människor är inte så bra vänner, därför måste man välja vilka man ska umgås med om man ska ha bra vänner.


   
SvaraCitera

Kan relatera lite, men som tur så har jag två andra vänner på sidan om som är lojala och jag umgås mer med.

Håller med ”Trevlig-snubbe” Se om det är någon som visar lite mer intresse och rikta in dig till att lära känna den personen. Hoppas det går bra!


   
SvaraCitera
mdma
 mdma

jag hade en rätt så stor vänskapskrets när jag var yngre, vi hade ju kul och så, men man lärde aldrig riktigt känna någon på djupet. 

nuförtiden umgås jag väl med en 5-6 nära vänner, vilket jag föredrar starkt, några ynka djupa relationer kommer du må bättre av än massor av ytliga vänner. 


   
SvaraCitera

mdma :
jag hade en rätt så stor vänskapskrets när jag var yngre, vi hade ju kul och så, men man lärde aldrig riktigt känna någon på djupet. 

nuförtiden umgås jag väl med en 5-6 nära vänner, vilket jag föredrar starkt, några ynka djupa relationer kommer du må bättre av än massor av ytliga vänner. 

Så sant


   
SvaraCitera

bättre att ha några få vänner som betyder mycket än att ha flera låtsaskompisar som man aldrig blir vän med. Vad med de som du tycker är vänliga och roliga


   
SvaraCitera
mdma
 mdma

Tjej_02:

Så sant

saknar de gamla roliga stunderna vi hade, men ack, de flesta av oss gick skilda vägar åt. det kanske så var tänkt. 


   
SvaraCitera