Aviseringar
Rensa alla

Ensam


EGER
 EGER
Ämnesstartare

Jag har nyligen torskat för narkotikabrott och klippte med alla mina gamla vänner för att undvika att situationen återupprepas. Det har nu gått två månader sedan jag bytte nummer och flydde min hemstad. Jag har endast kontakt med min flickvän och lillebror. En mycket liten men underbar krets. Jag saknar dock slösnacket man hade med polarna så jag skapade mig ett acc här. 
Hur fan träffar man människor på internet?

Jag befinner mig i en liten by i Norrland där det är enklare att få tag på snus än bröd. Människor här kör skoter och pratar jakt. Jag gillar filmer, Musik och berusningsmedel utav alla slag. Med andra ord passar jag inte in. Men det här ju är internet någon måste vara någorlunda lik mig eller åtminstone falla mig i smak för att skitsnacka med. 
Men som sagt hur hittar jag dessa varelser?


   
Citera

vart e närmaste stor stad i norrland för dig??? sök dig dit på musik-aktiviteter, musikskola? finns det umgängesplatser? har ingen aning om hur gammal du är och så men finns ju fritidsgårdar alt "vuxna" fritidsgårdar
här har vi t.ex. fritidsgård/stödplats för missbrukare/fd missbrukare vet inte om det finns något liknande där uppe men det var fint att hälsa på och se hur bra miljö det är på sådana platser

uhm internet är twitter mitt bästa tips men det beror lite på, det finns väl grupperingar överallt och jag känner bara till Vänster-twitter kombinerat med meningslösa men ändå så intressanta tweets och fandom-delen hahahaha


   
SvaraCitera

Tror att det här är en bra början:) starkt jobbat att du bröt kontakten. jävligt svårt.


   
SvaraCitera

I Norrland passar man alltid in om man inte går med new york-style klackar.  Du behöver bara hitta rätta ruppen


   
SvaraCitera

varför bor du i en liten by i norrland? känns som upplagt för ensamhet. 

tips för att lära känna folk på um: gå på träffar, chatta, lägg upp naken bilder


   
SvaraCitera
Kudhos

EGER: Människor här kör skoter och pratar jakt.

Låter som ett paradis. 
Nä, men kolla vad för planeringar kommunen kan ha på helger och så. Sen internet har ju alltid massa chattrum. 
Samtidigt vill jag ge dig credd för att du försöker bryta dig ut ur kompis kretsar som inte är bra för dig. Det är bra jobbat. Hoppas det förblir så för dig. 🙂


   
SvaraCitera
Robler

om du vill träffa folk på internet så är väll bästa tipset att hitta ett forum med nått du tycker om. Eller leta upp den taggen på tub tumblr/twitter. Fast det brukar suga att träffa folk på nätet för det bor i 99 % av fallen på andra sidan jorden...


   
SvaraCitera
Robler

och förresten, starkt jobb som tog dig ur det 🙂


   
SvaraCitera

typ, flytta från norrland. eller till ett bättre ställe i norrland. min uppfattning, utifrån liten praktisk erfarenhet, är att umeå var rätt najs, men förmodligen är på nedgång, och att öviksbor är jävligt snygga. typ där slutar det.


   
SvaraCitera
NEMI
 NEMI

att engagera sig i forum inom ens intresseområden kan vara en bra början.
att hitta människor på nätet som en känner är niciga är rätt svårt. eller det verkar vara skitenkelt för vissa. Själv tycker jag det är omöjligt. och finner du någon du tycker verkar nace kan du ge dig fan på att denne inte bor nästgårds.
mvh tycker norrland är niceigt.


   
SvaraCitera
EGER
 EGER
Ämnesstartare

Jag är 19 år. Har börjat plugga på komvux men den sociala förmågan hos de som går på skolan ligger på noll. Jag har försökt söka upp kontakt men människor där tro mig. Jag har tidigare varit aktiv inom musiken man kan säga att det är därifrån mina drogvanor och "knarkpolarna" kommer så jag har inga planer på att ge mig in det igen. 
Min tanke är att jag ska kunna fortsätta med mitt CB bruk men ändå träffa "vettiga" människor.
Flyttade några mil utanför staden jag bodde i. Min far har en bostad här som jag delar med honom. Behöver absolut stödet från min familj i det jag befinner mig i nu så någon flytt mot södra delarna av landet är inget jag planerat.
Skulle gärna skriva närmaste stad men det känns för utelämnande...


   
SvaraCitera

EGER:
Jag är 19 år. Har börjat plugga på komvux men den sociala förmågan hos de som går på skolan ligger på noll. Jag har försökt söka upp kontakt men människor där tro mig. Jag har tidigare varit aktiv inom musiken man kan säga att det är därifrån mina drogvanor och "knarkpolarna" kommer så jag har inga planer på att ge mig in det igen. 
Min tanke är att jag ska kunna fortsätta med mitt CB bruk men ändå träffa "vettiga" människor.
Flyttade några mil utanför staden jag bodde i. Min far har en bostad här som jag delar med honom. Behöver absolut stödet från min familj i det jag befinner mig i nu så någon flytt mot södra delarna av landet är inget jag planerat.
Skulle gärna skriva närmaste stad men det känns för utelämnande...

Du behöver inte skriva närmaste stad tänkte mest för din egen skull att kolla upp aktiviteter som finns. Om du intresserar dig för politik kan du gå med i ett och träffa personer genom det.


   
SvaraCitera

På um är du inte ensam. Skicka iväg ett pm om du vill skitsnacka. Annars håller jag med ovanstående kommentaren. 


   
SvaraCitera
EGER
 EGER
Ämnesstartare

Gillar luff:s narkotikapoetik men pallar inte engagera mig i såna frågor offentligt. 
Men tråden har redan hjälp mig lite på vägen.
BLE$$ den som skrev hej!


   
SvaraCitera

Tjenare Eger!!! Du ér välkommenarrow-10x10.png ó snacka med folket här Glad


   
SvaraCitera