Aviseringar
Rensa alla

Ensam för evigt


Ämnesstartare

Har inte haft någon flickvän sedan jag gick i femte klass, och det förstår ni ju hur seriöst det var. Nu står jag inte ut med det här längre. Det främsta problemet som jag ser det är att jag pga av ensamheten blivit en väldigt vresig person. Mitt utseende gör inte situationen lättare att hantera på något sätt, men det är ju trots allt inget som jag kan påverka själv.

Det känns numera som att ingen tjej ens tittar på mig, än mindre kan de tänka sig att prata med mig. Och om de mot all förmodan skulle göra detta så är det alltid med tydlig avsmak för mitt utseende och nonchalant tonfall. Jag vågar knappt titta på någon av motsatt kön längre med rädsla för att de ska ge mig en äcklad min tillbaka. Ett förhållande finns inte i min världsbild längre, ett ligg är också otroligt avlägset. Det har gått så långt att jag skulle kunna tänka mig att betala stora summor pengar för att ens få möjlighet och tillfredställa mina behov.

Jag förstår inte hur jag någonsin skulle kunna få tag i någon och det har gått så långt att jag går i självmordstankar. Jag antar att det inte är någon annan som är eller har varit i en liknande situtation, men rent ut sagt, vad i helvete ska jag ta mig till?


   
Citera

tjejer är så mainstream. bli bög istället.


   
SvaraCitera

Har du några vänner?


   
SvaraCitera

och du är hur gammal?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hjärtlös:

Har du några vänner?

Ja.

Budolicious:

och du är hur gammal?

19.


   
SvaraCitera

namjorne:

Ja

Men prata med dom då, fråga om hjälp. Om du är missnöjd med ditt utseende så kan du väl fixa det på nåt sätt. Typ en ny frisyr, kanske ett par snygga byxor osv.. Ta lite i taget tills du är nöjd med dig själv.


   
SvaraCitera

namjorne:

19.

Så kände jag också då, helt seriöst alltså. Mitt första (hittills enda) förhållande kom när jag var 21.


   
SvaraCitera

Att tro att alla ska kunna uppnå samma lycka är att ta sig vatten över huvudet. Man kan tro att det finns en för alla, och med nio ish miljarder människor kanske det också är så, men korrelationen mellan att något finns och det går att hitta hur mycket man en söker är inte självklar.

I feel your sorrow.


   
SvaraCitera

namjorne:

...

Jag vill verkligen inte verka respektlös, men just nu är jag väldigt trött... så jag ber om ursäkt om det jag skriver kommer ut fel.

Du är 19 år. Du är ful (säger du). Du känner avsmak för dig själv. Du tänker på självmord.

Jag vill inte tro (jag kan inte tro) att du är så fruktansvärt ful, objektivt sett, att ingen människa någonsin skulle vilja se på dig på något annat sätt en med avsmak och förfäran. Men jag förstår att du gör det. Jag har gjort det också. Och gör det så ofta fortfarande.

Ju sämre jag mår, desto fulare upplever jag mig själv att vara. Jag har aldrig varit så ful som när jag mått dåligt. Jag har funderat i exakt samma tankebanor om mig själv som du skriver här.

Faktiskt är det att jag har aldrig sett någon fulare människa än mig själv. Någonsin. Det finns människor som ser mindre estetiskt tilltalande än andra (visst), men jag har alltid varit värst. Jag har alltid varit fulast och äckligast. Men däremot ser jag skönhet i alla andra. Det finns ingen genomful människa (utom jag själv då, när jag är i det läget). Jag ser alltid något i en annan människas utseende som faller mig i smaken. Ocg jag försöker göra detsamma med mig själv.

Dock är inte utseendet ditt största problem, tycker jag. Inte heller ensamheten är det största problemet. Du säger själv att du har vänner.

Att du har självmordstankar till följd om hur du ser på dig själv är väldigt, väldigt oroande. Jag kommer säkert att skrämma i väg dig nu (och få UM-maffian på mig för att jag "förstorar upp" saker), men:

Sök hjälp. Ring din vårdcentral så fort som möjligt. Boka tid hos skolkurator eller skolsköterska om du går kvar på gymnasiet. Och prata, var ärlig.

Du är inte ensam om sådana här känslor och tankar. Och det finns hjälp att få.

Är du orolig för att blanda in vården finns det andra möjligheter. En präst/pastor har i regel full sekretess när det gäller själavård och bikt.


   
SvaraCitera

jason:

Sök hjälp. Ring din vårdcentral så fort som möjligt. Boka tid hos skolkurator eller skolsköterska om du går kvar på gymnasiet. Och prata, var ärlig.

Håller helt med om detta. Att du upplever dig själv som ful har troligtvis att göra med att du har fruktansvärt dålig självkänsla/självbild. Sådant kan man göra något åt.

Alla har dessutom olika smak, den den ena tycker är snygg tycker den andre är ful osv. Bra självförtroende är det snyggaste som finns.


   
SvaraCitera

namjorne:

Det främsta problemet som jag ser det är att jag pga av ensamheten blivit en väldigt vresig person.

Med ensamhet menar du att du inte har någon flickvän?
Jag förstår att du ser det som ett problem att du har blivit vresig..det ÄR ett problem. Ingen tycker om att umgås med såna människor. Men på vilket sätt är du det? Så att du är otrevlig mot andra?

namjorne:

Det känns numera som att ingen tjej ens tittar på mig, än mindre kan de tänka sig att prata med mig. Och om de mot all förmodan skulle göra detta så är det alltid med tydlig avsmak för mitt utseende och nonchalant tonfall.

Det är bara som du inbillar dig, tro mig [wink] Jag själv har ett liknande problem, fast det gäller inte utseendet utan hur jag är som person, eller mina egna tankar om mig själv.. aja, iaf, du kanske helt enkelt fokuserar på fel tjejer? Det kanske är så att just DOM tjejerna inte vill prata med dig, av någon anledning. Det kan t.ex vara för att du verkar vresig? Jag tror inte alls att det har med ditt utseende att göra. [smile]

namjorne:

Ett förhållande finns inte i min världsbild längre, ett ligg är också otroligt avlägset. Det har gått så långt att jag skulle kunna tänka mig att betala stora summor pengar för att ens få möjlighet och tillfredställa mina behov.

Oj då .:/ Stackars liten.. vem vet du vad? JAG vet att du kommer bli ihop med någon, OM du verkligen anstränger dig för att då bättre självkänsla. Och så småningom kommer du börja tro det själv också, det lovar jag dig. Men du måste kämpa, du måste ändra hela din uppfattning om dig själv. Det är inte lätt men det går.

Du får gärna maila till mig om du vill, jag tycker redan om dig fast jag inte känner dig, haha 🙂[love]


   
SvaraCitera

du är inte den enda att känna så

aldrig haft en flickvän [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

massage umeå


   
SvaraCitera
Mandan

Jag fick höra att jag vara ful av killar när jag var yngre (snarare fram tills jag var 17...). Låt oss säga att det satte sig. Jag trodde helt enkelt att jag var ful och ingen kille någonsin skulle kasta ögonen på mig. Det låter lätt att säga men det går över. Man får öva uta helvete och intala sig att "FY FAN VAD JAG ÄR SNYGG!", säger du det till sig själv varje dag, jag lovar det går över gradvis. Hitta en viss del med dig själv som du tycker är snygg och framhäv det. Tänk exempelvis att du har i alla fall snygg rumpa typ.

DESSUTOM, det finns INGEN kille som är ful. Alla killar har något! Oavsett hur du ser ut, det finns en tjej för dig. Det finns säkert många tjejer som i hemlighet ser något hos just dig. De är bara för fega för att säga något.

Det viktigaste av allt är dock självkänslan. Om du själv inte gillar dig är det svårt för andra att gilla dig. Säg inte att du tycker att du är ful högt, det är tyvärr bara frånstötande. DU SER SÄKERT HELT OKEJ UT! Det handlar bara om att tro på sig själv hur jävla svårt det än är att börja göra det och att alltid bete sig trevligt. ALLA MÄNNISKOR HAR NÅGOT FINT!Hoppas det ordnar sig för dig!

För övrigt har jag aldrig varit tillsammans med någon alls, alls tid kommer, kanske inte just nu men såsmåningom. Det funkar inte att försöka stressa fram det utan det måste tyvärr få ta sin tid hur stressad man än känner sig..


   
SvaraCitera

Det är vanligt med vuxna killar som aldrig haft en flickvän, så lugna ner dig, du är inte ensam.

Både jag och min brorsa har bara haft en varsin flickvän under våra liv, trots att vi ser okej ut.


   
SvaraCitera