Aviseringar
Rensa alla

Ensam för evigt


KRAM!

Du är inte ensam om det. Våga ge dig ut och möta nya människor, kanske börja på någon ny aktivitet eller så. Var social! Finns massor av tjejer som du inte träffat ännu som kommer tycka om dig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Känns helt hopplöst.


   
SvaraCitera

namjorne:

Känns helt hopplöst.

Don't hope for something cause it's hopeless, wait for it to come on its own time.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jaha, ett år till utan en relation.


   
SvaraCitera

Ja men hur skulle världen sett ut om alla delade samma egenskaper. Inte skulle det bli bättre i alla fall.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Men någon jävla gång kan jag väl få vara i närheten av nån i alla fall.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Försöker du då? Du kan ju inte på allvar tro att du ska få en tjej om du inte vågar titta på dom. Gå ut på nån fest eller något och prata med tjejer, du måste ju våga och ta för dig lite.

Jag är 16 och heller aldrig haft en tjej men spelar det sån stor roll? Du kan ju inte direkt springa ett maraton sittande utan du måste ju göra det som krävs för att uppnå det du vill.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fyller 18år om två veckor och har aldrig haft ett förhållande.. känner igen mig..


   
SvaraCitera

Fick alltid höra att jag var ful och äcklig, det började då jag gick i sjuan och fortsatte till slutet av gymnasiet. Första gången jag försökte ta mitt liv var redan då jag gick i sjuan och det var igenom att hoppa framför en bil. Även efter gymnasiet fick jag under ett par år höra jobbiga "skämt" om mitt utseende. Så fort man såg en tjej tänkte jag bara på att hon kunde få någon bättre och snyggare än mig. Dissade en tjej mig så såg jag mitt utseende som boven.

Jag tycker just nu att jag är extremt ful. Det är mest saker som jag inte kan ändra, som t.ex hela min ansiktsstruktur. Jämför mig för mycket med kompisarna och snygga killar man ser tjejerna springa efter. Man undviker speglar då dem får en att börja gråta eller så blir man fast framför den och klagar på allt man ser av sig själv i spegeln. Man intalar sig själv om att det inte spelar någon roll ifall man har självförtroende eller ej, då man ändå kommer se likadan ut, att det verkligen är hopplöst.

Men jag vet någonstans inom mig att jag inte kan vara så djävla ful som jag fått för mig och jag har fått en del fina komplimanger på senare år. Man måste bara få bort alla negativa tankar.

Och jag vet att varje gång jag varit hyfsat nöjd med mig själv så har tjejernas respons varit bättre, mötande blickar, leenden och tjejer som gått fram till mig då dem annars bara hade tittat bort. Som när jag tränade thaiboxning så blev jag väldigt nöjd över mig själv och min kropp, det var även då träffade jag den underbaraste tjejen någonsin.

Tycker du ska börja med något som får dig att känna dig mer säker i dig själv. Vill gärna rekommendera kampsport då det fungerade väldigt bra för mig eftersom man utvecklas som person och man fick uppmuntran och bekräftelse utav omgivningen. Man blir säkrare i sig själv! Det är något jag verkligen ska börja med igen så fort jag fixat allt annat skit.

Sitter du och tänker att du är ful så matar du bara ditt dåliga självförtroende.

Har du någon hobby?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Är i samma situation, fyller 17 om bara några dagar, har haft ett förhållande och det var för typ 4 år sen... Känner igen mig i det du skriver. Du är inte ensam i alla fall och förr eller senare kommer det någon ska du se 🙂 Man borde kanske bli lite mer drivande, det är för många som tänker att den rätte kommer till en. Frågan är bara hur man tar modet till sig[censur]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Okej, jag tycker egentligen inte att jag är så jävla ful. Men jag får för mig det när alla tittar nedvärderande på mig.


   
SvaraCitera

Jag fick inte till det förrän jag var 20, och har inte haft ett långvarigt förhållande yet, så du är inte ensam.

Jag börjar också tro att jag är för kräsen för mitt eget bästa.


   
SvaraCitera

Äsh, kommer ur det perspektivet vara ensam ett bra jävla ta jag med. Livrädd för nära relationer, förhållande osv. Totaaaaalt värdelös på sånt är jag. Men det löser sig en dag, det gör det alltid [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag är inte kräsen. Skulle väl dock inte vilja ha någon som väger 200 kg, bara någon som ser normal ut.


   
SvaraCitera

Det är läskigt hur mycket jag känner igen mig i det du har skrivit.


   
SvaraCitera