Aviseringar
Rensa alla

ensam och deprimerad, det här livet suger 🙁


Ämnesstartare

gurkan92:

Jag vet inte om du är ironisk eller seriös

lika ironisk som du är smart


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

emery:

Stoppa upp nåt XD

En flicka med klös rawr [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

schism:

lika ironisk som du är smart

jaha men då var du inte ironisk alltså, och då måste ju du vara dum i huvet


   
SvaraCitera

gurkan92:

varför ens skriva något? kände du dig cool eller rolig eller va fan är det frågan om?

Kände mig sjukt kul.
Men jag är allvarlig, börja rök lite brass så blir det lite roligare - om än kortvarigt.


   
SvaraCitera

jag läste i en tidning då de intervjua en tjej som jobbade på ungdomsmottagningen och pratade med många unga. Han sa att förr så klarade man sig på att ha en stark kropp, nuförtiden lyckas man genom att vara så social ch trevlig och knyta så mycket kontakter osv. Hon fortsatte med att det är väldigt många som inte är gjorda för sådant, människan är helt enkelt inte gjord för detta "knytasnabbakontakter" umgänget. DEt är alltså egentligen "fel" på dem som kan de/trivs med det/inte reagerar eftersom de är i minoritet.

värt att tänka på.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

yesyesknark:

jag läste i en tidning

intressant inlägg[wink]


   
SvaraCitera

gurkan92:

intressant inlägg[wink]

tack hoppas det känns bättre elr något/ att det gav dig något[smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

gurkan92:

Jag vet inte om du är ironisk eller seriös

Han var seriös, man kan ärva depression (typ), alltså om man har familj och släkt som varit / är deprimerade kan det visa sig att det finns i familjen.
Mman kan kolla upp sånt [y]

Fast känner igen mig lite , är också 92a och har också varit deprimerad och islolerade mig ganska mycket förut och trivdes/trivs med det.
Men jag har ändå flera Nära vänner, sedan några till som är vanliga kompisar .. men jag vet inte, känner ändå igen mig. [sad]

Fluorette:

. Fast jag har i och försig rätt många vänner, fast det kanske beror på jag har hittat riktigt tålamodiga kompisar?

Haha så äre nog i mitt fall också. Men dem är underbara och jag vet att jag uppskattas lika mycket av dem med[y]


   
SvaraCitera

Well, kör på bara. Ja, visst, delar av samhället (delar!) försöker ituta dig att du måste ha världens största kontaktnät, men du har onekligen inte något problem med ett litet kontaktnät: så ha ett litet kontaktnät. Du har dig själv: det är viktigare än alla kompisar eller icke-kompisar.

Ditt problem verkar mest handla om självkänsla. Förbättra den.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pepparkaksgubbe:

Han var seriös, man kan ärva depression (typ), alltså om man har familj och släkt som varit / är deprimerade kan det visa sig att det finns i familjen.

jaha farmor tog självmord och farfar har jag alrig hört från, så[shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

skaffa en hobby


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

yesyesknark:

tack hoppas det känns bättre elr något/ att det gav dig något[smile]

ja faktiskt, det gav mig ngt, tackar tillbaka[crazy]. men det är egentligen ganska självklart, människan är inte konstruerad för att leva efter de ideal vi har idag, ändå försöker de flesta sträva efter dom. vi människor gillar ju att försöka efterlikna varann, kanke därför ingen bryr sig om mig[shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

McLuver:

skaffa en hobby

jag har redan hobbys, det enda jag har egentligen


   
SvaraCitera

gurkan92:

ja faktiskt, det gav mig ngt, tackar tillbaka. men det är egentligen ganska självklart, människan är inte konstruerad för att leva efter de ideal vi har idag, ändå försöker de flesta sträva efter dom. vi människor gillar ju att försöka efterlikna varann, kanke därför ingen bryr sig om mig

jag ska då INTE ha det som "alla" har det. jobba tills man dör och bli bitter över vad livet gett en. fyfan. ALLA har ett val opch jag ska välja bort det. jag ska utbilda mig till något bra, läkare veterinär whatever, sedan jobba halvtid har jag tänkt mig. vägrar låta mina barn ( in case) bli främlingar för mig, eller "lämna bort" dem/ min uppfostran till skolan att sköta om. nej. alla har vi ett val.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

yesyesknark:

jag ska då INTE ha det som "alla" har d

Ja, de flesta har ett val. jag har också ett val. Jag kan bara inte se vad framtiden har att ge mig, om jag ens kommer orka bli vuxen. jag är grymt osocial måste jag säga. och vad som än händer kommer jag alltid att ha med mig min så kallade barndom


   
SvaraCitera