Aviseringar
Rensa alla

Ensamhet


minutz3:

örutom att de kan vara aggressiva och ibland letar efter en anledning att drämma till folk i närheten och det faktum att de förmodligen har förlorat sina vänner och familj tack vare flaskan - nej.

med andra ord har du något emot dem o det där är bara fördomar. det finns faktiskt alkoholister som inte letar efter en anledning till att smälla till ngn, alla är inte aggresiva... o visst de kan ha förlorat familjen p.g.a flaskan, so what? kan man inte snacka med dem för det?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

LightInDarkness:

kan man inte snacka med dem för det?

Skulle väl inte rekommendera det, generellt.


   
SvaraCitera

minutz3:

Skulle väl inte rekommendera det, generellt.

hur var det med "älska din nästa" ? [rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

LightInDarkness:

hur var det med "älska din nästa" ? [rolleyes]

Kan be för de istället.
Tror knappast att jag pratar med de och utsätter mig för något som kan vara mycket farligt är en särskilt god idé, om det inte finns ett väldans bra motiv till det.


   
SvaraCitera

minutz3:

Kan be för de istället.

ett sätt ja

minutz3:

Tror knappast att jag pratar med de och utsätter mig för något som kan vara mycket farligt är en särskilt god idé, om det inte finns ett väldans bra motiv till det.

alkoholen är helt klart ngt dåligt o gör att man gör saker man annars inte skulle göra, men det behöver inte betyda att det kommer att hända.
jag förstår din tankegång, men håller inte med dig där riktigt.

t.ex förra söndagen stötte mina polare på några alkoholister som satt utanför pressbyrån. de tänkte att de måste göra ngt, så de köpte varsin baguett till dem. alkoholisterna frågade vrf de gjorde så, kompisarna svarade "för att Gud älskar er"

ett bra sätt att få folks förtroende, ett annat sätt att få deras förtroende är att snack med dem, o visa Guds kärlek till dem


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

LightInDarkness:

de tänkte att de måste göra ngt, så de köpte varsin baguett till dem. alkoholisterna frågade vrf de gjorde så, kompisarna svarade "för att Gud älskar er"

Jo, det var ju inte fel förstås.

Men problemet är väl snarare att de lägger pengarna på fel saker..
Problemet kan i värsta fall bli att de istället får mer pengar över till att köpa mera sprit..


   
SvaraCitera

minutz3:

Men problemet är väl snarare att de lägger pengarna på fel saker..
Problemet kan i värsta fall bli att de istället får mer pengar över till att köpa mera sprit..

om man ger dem pengar ja, men nu fick de varsin baguett, inte pengar, i detta fallet. man kan hjälpa folk utan att ge pengar till dem faktiskt [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

LightInDarkness:

om man ger dem pengar ja, men nu fick de varsin baguett, inte pengar, i detta fallet.

Menade ju på just att de fick mera pengar över.
Förstår att ni inte gav pengar, det vore ju idioti.
Förstår bättre dock att man ger mat till hemlösa eller liknande, inte person som man faktiskt ser dricker..


   
SvaraCitera

förlåt om jag avbryter föregående talare i deras konversation angående alkoholister och återgår till det ursprungliga ämnet i den här tråden.

Changeling:

Jag har inte lätt för att gå fram och prata med okända och jag har inte några kompisar som gillar att gå på krogen, där man med vissa hjälpmedel kan få lite mer mod

gå till ett fik, spana in någon du tycker verkar intressant (man går ju iofs sällan och fikar ensam, men vem vet?) och gå fram och be att få bjuda på en kanelbulle. det är bara att satsa fullt ut. efteråt kommer du ju känna dig sjukt stolt över dig själv, oavsett om personen du frågade kollade på dig som om du vore värsta missfostret och bad dig dra åt helvete eller om hon/han verkligen lät dig bjussa på fika. du har liksom inget att förlora. om det gick åt helvete kan du dra det som en liten anekdot för dina vänner och garva åt det efteråt.
annars är det väl bara att hålla ögonen öppna på andra ställen också. internet är ju ett bra ställe för de ljusskygga. good luck, mate!


   
SvaraCitera

Det första du gör är att isolera henne från sina vänner, charmar henne och får henne att känna sig speciell, sen sköter det sig sjävt.


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera