Aviseringar
Rensa alla

Ensamkommande flyktingbarn är egentligen ensamkommande skäggbarn enligt Sveriges Radio


Ämnesstartare

Crypto:

man ser inte dennes kropp så han kanske är en kort 14åring?

mm man ser att han är ganska tunn men det är väl nästan alla somalier. (som jag har sett iaf)

inte för att jag är sdare eller nånting[zzz] men om man går till SFI för de 'yngre' så ser man att flera har fejkat sin ålder..överdrivet mkt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hatikva:

Biologiskt

Lol. Källa?

Egentligen visar statistiken bara att kvinnor tänker med sunda förnuftet och inte med hat, som män är mer benägna att göra, och gör.
Dvs, Om man nu ska ta sig friheten att tolka statistiken hur man vill, som du nyss gjort. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

daisy:

Vad har hennes kön med hennes journalistik att göra?

Hatvika förklara det rätt bra.

Kvinnor använder mer av känsloargument, kvinnor vill ha ett "Alla ska ha det bra"-samhälle. därför är kvinnor oftast dom som är mest positiva (eller minst negativa) mot invandringen - för "alla förtjänar lika mycket". Kvinnor brukar därför traditionellt rösta mer åt vänster än vad män gör, för dom vill vara "solidariska"

Inte för det är fel med vänsterpolitik, bara det att svensk vänsterpolitik är så verklighetsfrånvänd.

Män however, tänker ett mer rationellt och självständigt och brukar dra egna slutsatser om saker och ting rätt snabbt.

daisy:

Egentligen visar statistiken bara att kvinnor tänker med sunda förnuftet och inte med hat, som män är mer benägna att göra, och gör.

Här visar du prov på det som både jag och Hatikva påstod. vill vi inte föra in 100 000 utlänningar per år som drar enorma resurser och för med drar med sig andra negativa saker - är vi hemska rasister fyllda med hat och fördomar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sming:

Hatvika förklara det rätt bra.

Nej, ni båda drar en generalisering.

Sming:

Här visar du prov på det som både jag och Hatikva påstod. vill vi inte föra in 100 000 utlänningar per år som drar enorma resurser och för med drar med sig andra negativa saker - är vi hemska rasister fyllda med hat och fördomar.

Här visar du på prov på det som jag påstod.
1. Att påstå att Sverige släpper in 100.000 utlänningar varje år en är GROV överdrift. Det hänt en gång , 2008.( har jag för mig) + att många är Svenskar som kommer tillbaka, finnar, danskar och norrmän.
2. Invandringen "drar"([confused]) inte med resurser, utan bidrar till ekonomin och välfärden. Tycker inte du det, som själv är en tattare? [smile] Dina föräldrar jobbar och betalar skatt väl?
3. Invandringen har bidragit med mer gott än ont.

Det man ska fokusera på är varför vissa begår brott, och hur man hindrar det, men andra ord, fixa problemen vid roten.
Det är inte icke-svensk dna som är problemet.[smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

daisy:

Nej, ni båda drar en generalisering.

Suck

daisy:

1. Att påstå att Sverige släpper in 100.000 utlänningar varje år en är GROV överdrift. Det hänt en gång , 2008.( har jag för mig) + att många är Svenskar som kommer tillbaka, finnar, danskar och norrmän.

Det har varit nära ett par år, och för två år sedan sprack den, men poängen var att vi har en massinvandring och att den, trots alla problem fortsätter.

daisy:

2. Invandringen "drar"([confused]) inte med resurser, utan bidrar till ekonomin och välfärden. Tycker inte du det, som själv är en tattare? [smile] Dina föräldrar jobbar och betalar skatt väl?

Vad har du för källor på att invandrarna bidrar mer till ekonomin än vad dom slösar?

Jag är en åttonde generationens tattare, mina föräldrar är inga nykomlingar.

daisy:

3. Invandringen har bidragit med mer gott än ont.

Ingen anledning till att den ska få fortsätta bara för det.

daisy:

Det man ska fokusera på är varför vissa begår brott, och hur man hindrar det, men andra ord, fixa problemen vid roten

Principiellt håller jag med dig, men alla samhällsproblem går inte att råda bot på, för alla kriminella handlingar begås inte i spåret av ökade klassklyftor.

Möjligen att vi skulle få väck kriminaliteten om vi gjorde alla invandrare till miljönärer. men hur rättvist mot skattebetalarna skulle det vara [smile]


   
SvaraCitera

Enligt mig så bör I-länderna släppa in i princip vem som helst, men de stackars satar som kommer in från krigszoner, platser där den enda lagen är krigsherrar, och diktaturer (t.ex. länder med Sharialagar, men även platser som nordkorea) har en tendens att vara nedbrytna och/eller sinnessjuka. De måste tas om hand. Vandrande brottslingar kan tas om hand genom tätare polissammarbete. Akademiker och andra som faktiskt har kompetens i någon form måste integreras, eller rättare sagt få sina färdigheter bekräftade (och ofärdigheter, om deras utbildning inte håller vår standard - hur ska man kunna nå den standarden om man inte vet vad man inte kan?) så smidigt som det bara går. Det enda moraliskt acceptabla sättet att hindra flyktingströmmarna är ju av naturliga skäl att stoppa vad det nu är de flyr från - invasionskrig skulle ju uppenbarligen i de flesta fall kosta mer i lidande och död än vad det skulle förhindra, men blockader och intravenös näring i form av hjälpsändningar verkar ju i bästa fall bara stabilisera situationen. Lösningen, eller alla de små lösningarna på vägen mot en enad mänsklighet kommer ju uppenbarligen vara väldigt komplicerad.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Whiteline:

Enligt mig så bör I-länderna släppa in i princip vem som helst

[tired]

Whiteline:

(t.ex. länder med Sharialagar, men även platser som nordkorea)

Sharialagarna är en del av Islam. När du har en majoritet med troende muslimer + demokrati så blir det nästan automatiskt sharialagar i landet, ett exempel på detta är Turkiet där den sekulära militäreliten brukar göra statskupp när Islamister får makten i landet men nu när EU ska försöka göra Turkiet till en "riktig demokrati" och militären blivit försvagad har de fått en islamist som ledare.

Whiteline:

Vandrande brottslingar kan tas om hand genom tätare polissammarbete.

Tätare polissammarbete? Hur dum får man vara egentligen? Tror du inte att polisen samarbetar redan nu eller? Hur avskräckande är det egentligen att göra brott i det här landet när man får så låga straff för mord, våldtäkt och annan grov brottslighet i det här landet? Är det avskräckande för ungdomsbrottslingar att prata med en socialtant och bo i lyxhotell?

Whiteline:

Akademiker och andra som faktiskt har kompetens i någon form måste integreras

mm för det kommer massor med raketforskare och hjärnkirurger från Somalia, Irak och Afghanistan som vill berika Sverige med deras kompetens va? [rolleyes]

Whiteline:

Det enda moraliskt acceptabla sättet att hindra flyktingströmmarna är ju av naturliga skäl att stoppa vad det nu är de flyr från

Moraliskt acceptabelt för vem? Jag tror inte ett dugg på att de flesta som invandrar till Sverige "flyr" från någonting snarare "dras" de till våra socialbidrag och ett trevligt arbetsfritt liv i världens naivaste land.

Whiteline:

Lösningen, eller alla de små lösningarna på vägen mot en enad mänsklighet kommer ju uppenbarligen vara väldigt komplicerad.

Meningslöst flumm.


   
SvaraCitera

Hatikva:

ett exempel på detta är Turkiet där den sekulära militäreliten brukar göra statskupp när Islamister får makten i landet men nu när EU ska försöka göra Turkiet till en "riktig demokrati" och militären blivit försvagad har de fått en islamist som ledare.

Håller med, mer eller mindre. En militär som gör stadskupp mot demokratiska beslut är inte en del av mallen för västerländsk demokrati, trots de positiva effekterna i det här specifika fallet. Som nationalist så borde du däremot hålla med om att det är otrevligt att ha en sån stat som granne, vilket kanske är en mer drivande faktor i EUs inställning.

Hatikva:

Tätare polissammarbete? Hur dum får man vara egentligen? Tror du inte att polisen samarbetar redan nu eller? Hur avskräckande är det egentligen att göra brott i det här landet när man får så låga straff för mord, våldtäkt och annan grov brottslighet i det här landet?

Över nationsgränserna. Eg "EU-FBI", men kanske inte så kitschigt. Och jag tror faktiskt att avskräckning skulle kräva rent inhumana straff, för du ser ju inte någon vidare sådan effekt i USA? De enda påstådda fall jag känner till är lustigt nog Sharia, med grova kropsstraff, och den liknande (halvmytiska, han är en nationalhjälte) situationen under Vlad Tepes.

Däremot håller jag med dig om att våld/sexualbrottslingar inte ska gå fria så snabbt som de gör, men att såna människor ska bli lätt avskräckta är nog att hoppas på för mycket; det verkar ju snarare vara ett grundläggande problem med de flesta brottslingar (impulskontroll och samvete). Vi har inte vetenskapen att gå in i deras hjärnor och ändra på vad fel i deras personlighet nu fick dem att göra otrevligheter, ghost in the shell-style, vilket antagligen är det enda sättet att "rehabilitera" grova brottslingar.

Hatikva:

mm för det kommer massor med raketforskare och hjärnkirurger från Somalia, Irak och Afghanistan som vill berika Sverige med deras kompetens va?

En del från Irak och Iran, ja. En del från Afrika, t.om. Diktaturer är civiliserade platser och har ofta akademia; tänk på situationen i Ryssland under kalla kriget, eller Tyskland under andra världskriget.

Hatikva:

Moraliskt acceptabelt för vem? Jag tror inte ett dugg på att de flesta som invandrar till Sverige "flyr" från någonting snarare "dras" de till våra socialbidrag och ett trevligt arbetsfritt liv i världens naivaste land.

Man kan nog se det som att de "flyr" från ett ställe som är väldigt allmänt otrevligt, till skillnad från den lagstadgade definitionen av "flyr", då man måste vara utsatt för specifika, personliga otrevligheter. (Tänk själv, hur du skulle göra?) Enligt min moral så måste man släppa in sådana människor. Vilket naturligvis är ohållbart, totalt vansinne, som situationen nu är. Därför måste prio etta vara att minska på antalet otrevliga platser, via alla tillgängliga medel.

Hatikva:

Meningslöst flumm.

Nej, det är en disclaimer för att påpeka att jag inte hemfaller åt vare sig fascism eller "the centrist fallacy", enkelt uttryckt som "en 50-50-kompromiss är alltid lösningen". Vilket, i grunden, är felet med kultur/moralrelativism och politisk korrekthet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

http://politisktinkorrekt.info/2010/03/18/i-norge-vet-man-hur-man-tar-hand-om-ba...

I Norge har man lyckats få ner ensamkommande flykting"barn" kraftigt med en ny lag enligt SR.

http://www.sr.se/cgi-bin/ekot/artikel.asp?artikel=3565178

Offtopic: kan nämnas att nästan 60 procent av finländarna anser att Finland inte bör ta emot flere invandrare.

http://www.vastranyland.fi//ledare/st%C3%A4ng_gr%C3%A4nserna_2154614.html


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Varenda gång någonting liknande kommer upp i en tidning, så skall ni jämt ta upp det. Trots att det redan finns en exakt likadan tråd på Flashback.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

http://sydsvenskan.se/sverige/article640613/Forslag-Undersok-barns-konsorgan.htm...

Nytt förslag i Norge (av den rödgröna regeringen!) att undersöka flyktingbarnens ålder. De Norska sossarna har en mer realistisk hållning än den svenska högern. [cry]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ensamkommande "flyktingbarn" får jobb med integrationsprojekt. Och så den obligatoriska bilden på ett 28 år gammalt flyktingbarn. 
Inbäddad bildlänk


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Systemet kring mottagandet av de ensammkommande "flyktingbarnen" håller på att krackelera totalt. Prognosen har skrivits upp till 12.000 i år och kommunerna larmar redan nu om att man inte klarar av det. Kostnaderna är enorma och beräknas kosta saten 10-12 miljarder årligen. Eftersom socialtjänsten har ansvaret kommer lär även andra utsatta grupper få mindre hjälp som en konsekvens av detta

http://m.gp.se/nyheter/ledare/1.2780625-orimlig-politik-om-ensamkommande


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Några ensamkommande barn på väg till Liseberg: 
CLJukXiWgAE015Z.jpg:large

Mycket glad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

barnen.png

Oskyldig


   
SvaraCitera