Aviseringar
Rensa alla

Ensamma gamlingar


Ämnesstartare

Det kom in en vinglig gammal man på caféet där jag satt och fikade tidigare idag.

Han satte sig ned med sin lilla ostmacka och en kopp kaffe.

Tittade lite på honom, jag blev jätteledsen. Han tappade en bit på golvet också och då brast mitt hjärta lite grann. Tyckte så synd om honom och ville gå fram och göra honom sällskap.

Varför är det så? Varför ser man ofta gamla ensamma typer som jätteynkliga? Eller är det bara jag? Det känns som att man automatiskt förutsätter att den inte sitter där alldeles ensam by choice, men det kanske den visst gör. Känns jättedumt att tänka så.

Vad tycker/tänker ni?


   
Citera

joina nästa gång.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

stereo total:

joina nästa gång.

Mm, tänker göra det. Gamlingar kan ha många intressanta saker att berätta om också, de brukar vara trevliga att umgås med.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Låter som mig..

men lite allvar, kanske sitter han där ofrivilligt kanske inte, men gamla brukar uppskatta sällskap, det är iaf min erfarenhet, men sen finns de ju dom som är tvärsura också.


   
SvaraCitera

Yep, tänk på oss gamla [sad]


   
SvaraCitera
höna

jobbade en sommar på en geriatrikavdelning på ett sjukhus. alltså där gamla är.

vissa kunde man fastna hos i timtal kändes det som, och visst, det var rätt mysigt MEN MAN KOM AAAAALDRIG därifrån. men det fick man unna dom, väldigt ensamma och mycket gamla människor som i princip bara väntade på att typ dö.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tänker på min mormor och morfar rip [cry]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

Låter som mig..

Hittar jag dig på något café här i stockholm tänker jag komma fram och säga hej, OF 5.

höna:

. men det fick man unna dom, väldigt ensamma och mycket gamla människor som i princip bara väntade på att typ dö.

Ja vafalls, tycker att man får ut lite av det själv också. Kan man så är det ju trevligare att glädja någon annan än att hinna hem i tid till den där fredagsfilmen eller whatevs [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mrman:

Tänker på min mormor och morfar rip

[sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fast vet att dom levde lyckliga och inte var så ensamma. För dom hade sju barnbarn [smile]

Men saknar dom, plötsligen fanns dom inte i mitt liv längre [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Så ynklig och ensam såg jag väl inte ut? [sad][sad][cry]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kom på att jag har värdens gulligaste bild på mormor och morfar, google råkade fotografera dom på sin gata när dom tog streetview bilder [smile]

Image


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nej fy, att förlora människor så är hemskt.

davvelito:

Så ynklig och ensam såg jag väl inte ut?

Höhö
Du är nog för lång för att kunna se ynklig ut.


   
SvaraCitera
höna

nubbie:

Ja vafalls, tycker att man får ut lite av det själv också. Kan man så är det ju trevligare att glädja någon annan än att hinna hem i tid till den där fredagsfilmen eller whatevs

det är sant[blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tycker många gamlingar är elaka då de inte gillar ungdomar


   
SvaraCitera