Aviseringar
Rensa alla

ensamt...


Ämnesstartare

seriöst känner mig värdelös o svår, varför kan inte jag hitta några vänner,:(

det är inte så att jag inte tycker om o vara ensam, men det känns extremt ensamt när man hör hela tiden att alla ska hänga med någon kompis efter skolan osv... o jag har inte en ända i hela stan att umgås med... o när någon frågade om jag festar med folk på helgerna blir mitt svar, jag har inga vänner i stan. o då kolla folk weird typ.

det finns en anledning till att jag inte har vissa som jag umgicks med förut, men det finns ju mer folk än dem i sverige!
jag vill hitta någon som är intresserad av mode o eller bara någon som vill ha roligt o bara vara, det blir mest att man tänker på massa skit när man är ensam för mycket... ;//

detta känns som ett meningslöst problem, folk har värre, o här skriver jag om att jag vill ha vänner elr ngt...fy mig!! 🙁


   
Citera

Ditt problem är inte mindre än vad du känner. Det är inte alls konstigt att du inte vill vara ensam, vi är flockdjur.

Var inte rädd för att ta kontakt med nya människor, skriv i forumdelar som du är intresserad av, börja med en aktivitet/hobby på fritiden, brevväxla, starta en blogg och kommentera andras bloggar. Använd din fantasi och kom på egna sätt att finna människor som intresserar dig!


   
SvaraCitera

whatif:

jag vill hitta någon som är intresserad av mode

Typ haffa random tjej på stan, är väl super-mainstream att vara "intresserad av mode".


   
SvaraCitera

Buddah:

Typ haffa random tjej på stan, är väl super-mainstream att vara "intresserad av mode".

Det Finns Mode Och Så Finns Det Mode


   
SvaraCitera

whatif:

detta känns som ett meningslöst problem, folk har värre, o här skriver jag om att jag vill ha vänner elr ngt...fy mig!! 🙁

Du har dina problem andra har sina problem.
Bara för att dina problem inte är lika stora, i allmänhetens ögon, som de andras betyder det inte att dina problem är små.


   
SvaraCitera

Lär dig att uppskatta ensamheten


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ditt problem är inte mindre än vad du känner. Det är inte alls konstigt att du inte vill vara ensam, vi är flockdjur.

Var inte rädd för att ta kontakt med nya människor, skriv i forumdelar som du är intresserad av, börja med en aktivitet/hobby på fritiden, brevväxla, starta en blogg och kommentera andras bloggar. Använd din fantasi och kom på egna sätt att finna människor som intresserar dig!

_

jag har aktiviter på fritiden, men liksom inte med andra människor, att börja en lagsport skulle vara kul men för svårt...eller jag vet inte. brevväxla gör jag men det känns som att vi bara skriver bara för att skriva. det blir liksom inte personligt typ....blogg har jag men det är svårt o knyta kontakter genom o kommentera andras, dem tror man e dum i huvudet om man skriver ngt om att man kanske kan snacka mer elr så.
känns som jag inte har samma intresse som andra, eller jag vet inte. jag vill bara ha några vänner som man kan häänga med inte massa om att man ska på fest o skit. inte min grej. o dem i skolan kan ja snacka med om skolsaker o lite annat men ingen jag umgås med på fritiden, men ja är hela tiden rädd för att sanningen om mig ska komma fram och jag står med tönt, skrivet stort i pannan.


   
SvaraCitera

Stackare [sad] att vara ensam är aldrig kul
ge människorna runt dig en chans! de kanske har mer potential än du tror!
häng med på fester (om du gillar sånt) och andra saker då du kan träffa nya människor!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Knarko:

Du har dina problem andra har sina problem.Bara för att dina problem inte är lika stora, i allmänhetens ögon, som de andras betyder det inte att dina problem är små.

ne men jag får dåligt samvete när jag vet att andra har mycket värre problem så sitter jag o klagar på små skit saker.
o ändå gör jag det fast jag känner så.

tycker inte om mig själv o har ingen självkänsla o tycker inte jag är värd lika mycket som alla andra såå...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sötnos:

Stackare att vara ensam är aldrig kulge människorna runt dig en chans! de kanske har mer potential än du tror!häng med på fester (om du gillar sånt) och andra saker då du kan träffa nya människor!

känns inte som någon i min klass har samma intresse som mig elr samma mål med saker. liksom allt handlar om fest o killar o alla gör si o så.


   
SvaraCitera

whatif:

jag har aktiviter på fritiden, men liksom inte med andra människor, att börja en lagsport skulle vara kul men för svårt...eller jag vet inte.

Nej då, gör ett försök bara. Det skadar inte!

whatif:

brevväxla gör jag men det känns som att vi bara skriver bara för att skriva. det blir liksom inte personligt typ....blogg har jag men det är svårt o knyta kontakter genom o kommentera andras, dem tror man e dum i huvudet om man skriver ngt om att man kanske kan snacka mer elr så.

Jo, det kan ju kännas så ibland att man inte får någon vidare djup kontakt. Men då är det inte rätt sorts människor som du bör knyta band med. Jag lovar dig att ingen tycker du är dum i huvudet bara för att du vill prata mer med dem, den som tycker så är bara elak.

whatif:

känns som jag inte har samma intresse som andra, eller jag vet inte. jag vill bara ha några vänner som man kan häänga med inte massa om att man ska på fest o skit. inte min grej. o dem i skolan kan ja snacka med om skolsaker o lite annat men ingen jag umgås med på fritiden,

Fast jag tror nog att alla människor har mer inom sig än vad du tror. Du behöver bara titta lite extra noga. Det finns många som inte tycker om att festa och liknande - jag är en av dem. Ändå har jag lyckats finna fantastiska människor som jag värderar något så oerhört högt.

whatif:

men ja är hela tiden rädd för att sanningen om mig ska komma fram och jag står med tönt, skrivet stort i pannan.

Vadå för sanning? Jag tycker inte alls du verkar vara en såkallad "tönt".


   
SvaraCitera

whatif:

tycker inte om mig själv o har ingen självkänsla o tycker inte jag är värd lika mycket som alla andra såå...

dags att vända om då
gör något så du känner finns något värde i, något som gör dig gladare. något som får dig att växa.
lite svårt för mig att skriva vad du ska göra då jag inte direkt varit i denna situationen, att ha dålig självkänsla, självförtroende och så, men något måste du kunna göra för att må bättre.
det bästa vore att du vågar ta kontakt mer med folk och blir den som frågar om de vill hitta på något.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Liebestraum:

Lär dig att uppskatta ensamheten

visst ibland är det underbart o få vara ensam. helt klart. men ibland blir det för mycket...


   
SvaraCitera

whatif:

små skit saker.

att inte ha vänner är inte en skitsak!


   
SvaraCitera

whatif:

men ibland blir det för mycket...

nej, du behöver bara bygga upp din karaktär


   
SvaraCitera