Aviseringar
Rensa alla

Enzym som bryter ner muskler...?


Ämnesstartare

Det sägs att annanas innehåller en enzym som bryter ner protein.

Stämmer det? Bryter det ner musklerna i kroppen om man äter annanas ganska ofta?
Är lite orolig, jag älskar annanas och äter det nästan varje dag, i torkad form. Jag tränar lite varje dag också (gör övningar med magen, låren, ryggen och armarna, samt är ute och springer/joggar/går nästan varje dag) detta har jag gjort ganska länge, jag har bara fått lite resultat...
Det syns inte så jätte mycket att jag tränar på min kropp, så det kanske hänger ihop...[shake]

Borde jag sluta att äta annanas om jag vill bygga upp muskler, eller kan jag äta det? [confused]

Jag vet ju inte så mkt om ämnet och om det verkligen stämmer, men ngn annan kanske vet nåt... [tard]


   
Citera
Ämnesetiketter

Jag tror ingen riktigt vet hur det är och inte är.


   
SvaraCitera
Tyrael

   
SvaraCitera
SLCD
 SLCD

CherryPops:

Det sägs att annanas innehåller en enzym som bryter ner protein.

Färsk ananas innehåller en enzym, yes. Men torkad ananas är ju närapå 100& socker


   
SvaraCitera

ät färskt istället för torkat..mycket nyttigare!


   
SvaraCitera

mjölksyra?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

twinsen:

ät färskt istället för torkat..mycket nyttigare

Jo, jag vet att det är nyttigare med färsk eftersom att den torkade innehåller koncentrerat socker, men ändå, det är så gott ju... Heheh...
(tycker nämligen bäst om torkad)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tyrael:

än här:
http://ungdomar.se/

Jo, ja... Heheh. Tack.


   
SvaraCitera

Fast alla proteiner man käkar som ska fungera som byggstenar i musklerna bryts ju ner till fria aminosyror först om jag inte minns fel


   
SvaraCitera

Tror det beror nog mer på din kroppstyp och att du äter för lite i förhållande till hur mycket du tränar.

CherryPops:

samt är ute och springer/joggar/går nästan varje dag


   
SvaraCitera

Det är ingen fara. Det tryptas som finns i ananas påverkar inte din muskelmassa.


   
SvaraCitera