Aviseringar
Rensa alla

Epilera underlivet


Ämnesstartare

OKej. Nu är det så att jag har en epilator, som jag använt på venusberget, som det så tjusigt kallas, ett par gånger.
Efter detta har jag fått utslag, som av inflamerade hårsäckar. Detta får jag dock inte i armhålorna elelr på benen.

Någon som vet vad detta kan bero på, elelr hur man kan förebygga det?
Vill gärna slippa använda rakhyvel, då man typ måste göra det varannan dag och precis innan man ska ha sex.
"Oj, detta är mysigt, vänta lite, så ska jag bara gå och raka mig"


   
Citera
Ämnesetiketter

Image


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dangermouse:

Efter detta har jag fått utslag, som av inflamerade hårsäckar. Detta får jag dock inte i armhålorna elelr på benen.

fick inte jag heller,men köp sån speciell after shave grej du kan ha på efteråt,även d lär svida,eller smörj med barnolja.

(om du ska använda epilatorn på blygdläpparna får du va noga med att spänna huden,annars kan du få en smärtsam upplevelse!)


   
SvaraCitera

gör inte epilator jätteont?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Exfolierar du efteråt? [tard]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

daisuki Duckieeee:

Exfolierar du efteråt? [tard]

mah, det ska man inte göra... Före, däremot... Och typ två dagar eller nåt efter.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

standby:

mah, det ska man inte göra... Före, däremot... Och typ två dagar eller nåt efter.

Inte direkt efter, det irriterar, I know. [tard]
Men som du säger: före och dagar efter, det brukar bli bra då. [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

...aj


   
SvaraCitera

dangermouse:

Någon som vet vad detta kan bero på, elelr hur man kan förebygga det?

Antar att man är mycket känsligare där och ja, då blir det väl inflamerade hårsäckar.Iochförsig är ju armhålorna också känsliga, skitsamma..skaffa något aloeverabös och smörj in efteråt [y]


   
SvaraCitera

[chocked]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

PUSSY OF STEEL


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Daimchoklad:

PUSSY OF STEEL

XD


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tror faktiskt det handlar om en eh, 'vanesak', förmodligen reagerar dina hårsäckar sådär för att de inte är vana vid att dess innehåll rycks upp. Tror att smärta och återupprepande är lösnigen på det där, så kör på [y] [bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

[cry]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag tackar för alla svar. jag brukar exfoliera rätt ofta i vilket fall, men jag brukar vilja göra mig av med kroppsbehåring under eller för duschen. Kankse är bättre att jag tar det ett par timmar efteråt istället då.

After shave kan jag ju också testa. Tack för svaren som sagt.
Guld!


   
SvaraCitera