Aviseringar
Rensa alla

Er/ert favorit artist/band


Ämnesstartare

Hej!

Om ni bara skulle få lyssna på ett band/en artist hela livet ut, bara just den/det, vilken artist eller vilket band skulle det vara då?

Själv skulle jag nog välja Alcest. Avant-garde Black från Frankrike. Blandar in mörka teman med jävligt vacker musik. Det säger allt om detta band.

(bugg vid inbäddning på UM...)

Ha en fin helg!


   
Citera
Yaren

Skulle aldrig kunna lyssna på bara ett band, men det kommer ändå aldrig hända så jag kan säga vad som helst. Finns inga om, det som är så skönt! 😀

Mitt favoritband är Thin Lizzy


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Yaren:
Skulle aldrig kunna lyssna på bara ett band, men det kommer ändå aldrig hända så jag kan säga vad som helst. Finns inga om, det som är så skönt! 😀

Mitt favoritband är Thin Lizzy

Nu måste man leka med den tanken i denna tråd! Man vet aldrig Icke!

Typ aldrig hört, vad är det för musik, kan ju givetivs googla, men roligare att få förklaring av någon lyssnare!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Aa juste, Whiskey in the jar osv 😛


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Faith No More. Underbar alternativ rock med en störtskön frontfigur.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag skulle nog säga Kamelot, tröttnar man aldrig på Glad


   
SvaraCitera
Yaren

Armagedda:

Nu måste man leka med den tanken i denna tråd! Man vet aldrig Icke!

Typ aldrig hört, vad är det för musik, kan ju givetivs googla, men roligare att få förklaring av någon lyssnare!

Finns inte tanken 🙂 men men. 
Det är irländsk hårdrock. De har en del blues, men skulle mer kalla dem klassisk hårdrock 🙂 mer metal runt deras senare era under 80-talet som jag inte riktigt har koll på :PDeras första album är lite folkinfluerade, sedan år 1974 blev de kända för att ha skaffat två gitarrister och för att ha twin lead guitar. Det är ganska festligt, så det blir väldigt melodiskt.
Jag gillar Lizzy för att de har ganska olika låtar, och för att de förändras väldigt mycket genom erorna trots att de alltid har samma sångare, Phil Lynott, han är jävligt snygg och har mörk hes röst och irländsk dialekt. Basen är ganska teknisk och följer ibland gitarren(rna) med de tunga riffen.


   
SvaraCitera
Yaren

Armagedda:
Aa juste, Whiskey in the jar osv 😛

Aa precis, det är den kändaste låten, fast inte från den kända eran. Men den är jävligt nice 😀


   
SvaraCitera
kachin

öh det skulle nog bli typ Hans Zimmer eller nåt
tror jag kommer fortsätta gilla hans musik även som 90-åring

det är dock inte min "favoritartist". har ingen sådan.


   
SvaraCitera

the smiths............... 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kachin:
öh det skulle nog bli typ Hans Zimmer eller nåt
tror jag kommer fortsätta gilla hans musik även som 90-åring

det är dock inte min "favoritartist". har ingen sådan.

Han är jävligt duktig minst sagt!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

alice in chains eller olle ljungström


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera

Jag skulle inte kunna bara lyssna på ett band, men The Smiths, Oasis, Urban Cone eller The White Stripes 🙂


   
SvaraCitera

Sistar


   
SvaraCitera