Aviseringar
Rensa alla

Era bästa tips mot finnar?


Ämnesstartare

Jag har inte haft finnar på över ett år, nu är jag 19 och trodde inte problemet var överstökat för gott. Men nej då, nu under hösten har de jävlarna börjat ploppa upp som aldrig förr. Jag har alltid bara fått, och får, finnar i pannan. Hunden är inte fet eller oljig, tvärtom, den blir alltid torr som sjutton den här tiden på året. Jag har använt Basiron 10% i några veckor nu sedan jag märkte att de började dyka upp, men det har inte gett något resultat hittills.

Har ni nåt tips på nån "huskur" eller något annat för att bli av med dem fortast möjligt? Jag skäms ju ta mig fan för att gå ute bland folk och har börjat undvika det pga. detta.


   
Citera

Md formulations


   
SvaraCitera

att stänga av finlandsfärjan


   
SvaraCitera

Borde funka lite


   
SvaraCitera
nubbie

Det är mycket möjligt att du får finnar just pga att huden är torr. Köp en bra ansiktskräm och sluta använda basiron nu under vintern och se om det blir bättre!


   
SvaraCitera

Sova bra.
Ej äta socker.
Ej dricka mjölk..

Har jag inbillat mig funkar..


   
SvaraCitera
time
 time

Återfukta huden ordentligt under vinterhalvåret, kommer finnarna i samband med torr hud är det extra viktigt. Om du ofta sover på mage så byt örngott så ofta du kan. 


   
SvaraCitera
leiz
 leiz

Tvätta huden morgon och kväll med mild tvål, öppnar upp porer och rensar bort skit - funkar för mig. 


   
SvaraCitera

Brukar ha tandkräm på natten, är den väldigt liten försvinner den helt 


   
SvaraCitera

Har du stressat mer det sista?


   
SvaraCitera

Skippa godis! Skippa choklad! Skippa sötsaker i allmänhet! Äta NYTTIG mat! Röra sig mycket ute i FRISKA naturen/luften! Undvika stadsmiljö med skitig luft! 


   
SvaraCitera