Aviseringar
Rensa alla

Era egengjorda recept


Ämnesstartare

Hej! Jag tänkte att vi skulle kunna skapaen tråd där vi skrier ut recept till matkombinationer vi helt själva kommit på utan kokböcker,och en liten tråd där vi brainstormar med lite andra sätt att göra en rätt.

Jag börjar med mitt recept;Här behöver du ett ganska stort kokkärl och dessa ingredienser.

Smör
4 kycklingfileér
2 fläskfileér
Grädde/creme fraiché
Kanel
Salt
Vitlök(går bra med färdihackad också men det blir godare om du skär den själv!)
Svartpeppar
Oregano

Instruktioner:
Smält arlas äkta smör och lägg i den skurna/färdighackade löken, inga konstigheter som olja och margarin! Skär upp kyckling och fläskfileérna i små bitar, bryn de tills de är helt genomstekta, då ska du krydda med ganska mycket kanel, salt, svartpeparn och oreganon.
Rör ihop och häll på grädde eller creme fraiche, så rör du om så kanelen inte syns som små prickar på köttbitarna.

Till detta så kan du servera en sallad som alla garanterat kommer att gilla!

Du behöver;
Isbergssallad
Purjolök
Avocado
Tomater
Majs
Paprika

Olivolja
Citronpeppar
Salt
Salladskrydda

Instruktioner; börja med att ta en salladsskål och häll i lite olivolja, ställ åt sidan och skär alla ingredienser i små små bitar i en separat skål, majsen häller du sist.
Krydda med citronpeppar, salladskryddan och salt, och rör om ordentligt, för över det till den andra skålen och blanda så att salladen inte blir så torr. Annan olja kan förstås användas men det är olivoljan som ger salladen den speciella smaken!

Jag tar gärna emot kritik, så om du gör detta skriv gärna i tråden vad du tyckte om, vad du inte gillade och vad som skulle kunna vara bättre.Är ganska intresserad av andras recept, så skriv ner de! Egengjorda rätter är de godaste!


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

Mitt recept:

Du behöver:
Pan pizza

Instruktioner:
Ge den till mamma och be henne värma den.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ta en livmoder, salta och peppra, stek i smör


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

amsi:
ta en livmoder, salta och peppra, stek i smör

Värsta delikatessen!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nubbie:

Värsta delikatessen!

det godaste som finns!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

salt bara


   
SvaraCitera

kyckling och fläskfilé ihop. jag är skeptisk


   
SvaraCitera