Aviseringar
Rensa alla

Era erfarenheter av behandlingshem!


Ämnesstartare

Sååå det lär ju finnas X antal personer här på um som suttit/sitter på diverse behandlingshem. Vad är er erfarenhet?
Är det bra/dåligt? Har det hjälpt er? Hur bor ni, har ni som "lägenheter" typ eller bara rum?
Vad hade ni för förväntningar innan ni kom dit och hur blev det? Träffade ni personer som ni kunde umgås med eller sög det anus?

ANSWER ME plz. [cute]


   
Citera

varför behöver du ha denna kunskap?


   
SvaraCitera

det suger att vara på behandlingshem


   
SvaraCitera
Zsasz

Det suger att vara där, men det hjälper (beroende på om man själv vill bli hjälpt eller inte dock). Man har oftast bara ett rum.

Jag blev nerdrogad och tvingad dit, så mina förväntningar var inte speciellt höga, det blev bättre, eller rättare sagt, man vande sig. Om man hittar någon att umgås med beror ju helt på, jag gjorde det dock..

Ja det sög, det var tråkigt och segt, fick inte gå någonstans och fick knappt göra något (helt beroende på vilket behandlingshem och varför du är där så klart), blev många böcker och en jävla massa skitsnackade och kortspel med de man träffade där, man försökte få tiden gå helt enkelt.

Hade varit lite enklare kanske att försöka måla upp en bild om du säger varför du ska/funderar på att gå dit, om det är ett öppet eller slutet behandlingshem, etc.

Om du är nyfiken så kan jag försöka beskriva min tid på de stället jag var.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mopsen:

varför behöver du ha denna kunskap?

Zsasz:

Hade varit lite enklare kanske att försöka måla upp en bild om du säger varför du ska/funderar på att gå dit, om det är ett öppet eller slutet behandlingshem, etc.

Jag ska eventuellt flytta till ett behandlingshem i Höör som behandlar borderline samt missbruk. Jag har ingen erfarenhet och är ganska livrädd. Speciellt då alla mina vänner finns uppe i stockholm och jag är rädd för att jag kommer bli helt jävla ensam. Så jag ville bara höra lite från andra som bott på hem osv


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Maxwinner:

det suger att vara på behandlingshem

[sad]


   
SvaraCitera
Zsasz

klåparen:

Jag ska eventuellt flytta till ett behandlingshem i Höör som behandlar borderline samt missbruk.

Jag tror jag vet vilket behandlingshem du tänker på.

klåparen:

Jag har ingen erfarenhet och är ganska livrädd.

klåparen:

Speciellt då alla mina vänner finns uppe i stockholm och jag är rädd för att jag kommer bli helt jävla ensam

Om det är det stället jag tänker på så behöver du inte vara rädd, till skillnad från var jag var så verkar det närmst en spa-behandling [crazy], ensam kommer du inte bli, det kan jag nästan lova, så länge du vill få kontakt med någon finns det nästan alltid chans till det.

Ett råd är att åka ner en runda och se själv, det må kosta lite att åka ned, men det kan hjälpa något extremt att bara se hur det är med sina egna ögon, kunna fråga några frågor till personalen etc. utan att faktiskt vara tvingad att stanna kvar.

Så ja, det må kanske suga jämfört med hur man är van vid att ha det, men som sagt, man vänjer sig efter ett tag, och det hjälper faktiskt (så länge man låter det hjälpa).


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zsasz:

Om det är det stället jag tänker på så behöver du inte vara rädd, till skillnad från var jag var så verkar det närmst en spa-behandling

åh [blush]
det som oroar mig mest är väl att jag inte ska kunna träffa någon jag kan umgås med, och ja, man åker ju inte dit för att träffa kompisar men samtidigt så vill man ju kunna ha någon att prata med osv under tiden man är där.

du gjorde mig dock väldigt lugnare! tack [cute]


   
SvaraCitera

det blir vad man gör det till. vill du bli hjälpt så blir du de, vill du träffa nytt umgänge att knarka med så gör du det. jag tyckte de sög..


   
SvaraCitera