Aviseringar
Rensa alla

era favorit.


Ämnesstartare

vad har ni för smak inom musik? vilka artister lyssnar ni på dagligen eller varje vecka? rock pop hiphop osv. Oskyldig


   
Citera
Ämnesstartare

Lyssnar väldigt mycket på gammal 60-, 70- och 80-tals pop och rock typ:

Beatles, Rolling Stones, Jimi Hendrix, Pink Floyd, Led Zeppelin, David Bowie, Bob Dylan, Madonna, Deep Purple, Uriah Heep, Black Sabbath, Creedence Clearwater Revival, Beach Boys.

Men även nyare rock typ Rammstein och Metallica.

Raggae är helt ok typ Bob Marley men rap och hiphop är no, no, no. Ledsen  Tumme ned  Arg

Faktiskt en del Britney är klart lyssningsbart.  Hjärta


   
SvaraCitera


ja jag använda deras bandnamn som användarnamn, watchu gon do bout it


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sgt.sunshine:

ja jag använda deras bandnamn som användarnamn, watchu gon do bout it

jaha så det är där du fick ditt användarnamn ifrån nu fattar jag. Cool


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

politisk realist:
Lyssnar väldigt mycket på gammal 60-, 70- och 80-tals pop och rock typ:

Beatles, Rolling Stones, Jimi Hendrix, Pink Floyd, Led Zeppelin, David Bowie, Bob Dylan, Madonna, Deep Purple, Uriah Heep, Black Sabbath, Creedence Clearwater Revival, Beach Boys.

Men även nyare rock typ Rammstein och Metallica.

Raggae är helt ok typ Bob Marley men rap och hiphop är no, no, no. Ledsen  Tumme ned  Arg

Faktiskt en del Britney är klart lyssningsbart.  Hjärta

gissar på att du är vid 30+ då. Cool


   
SvaraCitera

Mest metal, rock och hiphop, men även lite annat blandat


   
SvaraCitera
dwadw

Mestadels rock och punk musik för mig. Mina top 5 band jag lyssnar på är Nirvana (punk-rock), Pink Floyd (rock), Senses Fail (pop-punk/emo), Stand Atlantic (pop-punk) där Nirvana är mitt absolut favoritband.

Lyssnar även mycket på andra rock band såsom black sabbath/ozzy, rush, muse, gnr, gvf, rhcp, the killers och såklart the smashin pumpkins.

Brukade även lyssna på mycket metall men dom dagarna är nog över, förutom att jag lyssnar på metallica och black sabbath/ozzy.

Sedan lyssnar jag även på några random indie/alternative som typ Daughter, sen är också Tame Impala en gammal favorit (psykedelisk-rock/pop).

Har egentligen en rätt bred musiksmak, vibear till typ allt förutom typisk orten hiphop/rap eller epa/volvo kidsens hemma gjorda bass låtar.


   
SvaraCitera
dwadw

politisk realist:
Lyssnar väldigt mycket på gammal 60-, 70- och 80-tals pop och rock typ:

Beatles, Rolling Stones, Jimi Hendrix, Pink Floyd, Led Zeppelin, David Bowie, Bob Dylan, Madonna, Deep Purple, Uriah Heep, Black Sabbath, Creedence Clearwater Revival, Beach Boys.

Men även nyare rock typ Rammstein och Metallica.

Raggae är helt ok typ Bob Marley men rap och hiphop är no, no, no. Ledsen  Tumme ned  Arg

Faktiskt en del Britney är klart lyssningsbart.  Hjärta

Asså räknas metallband som rock? Alltid när någon säger rock och de menar något metallband blir jag fundersam. Det var någon som sa att hans favorit band var klassisk rock och då tänkte jag direkt att det måste vara typ Led Zeppelin eller kanske Pink Floyd eller Beatles men det var Sabaton och jävlar vad jag såg ut som ett frågetecken då.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Einar såklart


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Maymay:
Einar såklart

katten i trakten. Cool


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

agnesberg:

katten i trakten. Cool

FyfanGråter


   
SvaraCitera

agnesberg:

jaha så det är där du fick ditt användarnamn ifrån nu fattar jag. Cool

Skvallra inte bara :X


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

agnesberg:

gissar på att du är vid 30+ då. Cool

Nej, men jag har studerat musikhistoria och i synnerhet begreppet "populärmusik" från slutet av 1940-talet och framåt.

Dessutom är jag enormt stor samlare av musik. Är polare och släkt med en kille som varit medlem på UM som är en av Sveriges största vinylsamlare och vars släkt i rakt nedstigande led har varit inblandade i mycket (underground) musikskapande.  Mycket glad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dwadw:

Asså räknas metallband som rock? Alltid när någon säger rock och de menar något metallband blir jag fundersam. Det var någon som sa att hans favorit band var klassisk rock och då tänkte jag direkt att det måste vara typ Led Zeppelin eller kanske Pink Floyd eller Beatles men det var Sabaton och jävlar vad jag såg ut som ett frågetecken då.

Naturligtvis är både heavy metal, hard rock, punk rock, synth rock m fl genrer "rock". Rock är ju själva huvudfamiljen medans de andra är undergrenar till rocken.

Sedan är väl frågan om man ska klassa in allt under begreppet populärmusik dvs pop?

Elvis Presley, Chuck Berry m fl klassades ju på 1950-talet som rockkungar. Sedan kom den brittiska popen på 1960-talet med Beatles, Stones m fl. Men ingen kan väl kalla Jimi Hendrix för "pop-gitarrist" utan han var ju rock-gitarrist.
Och iom att popen rockade till sig i slutet av 1960-talet som skiljde på mer och mer på pop och rock. Till rocken räknades i slutet av 1960-talet och början av 1970-talet grupper som Deep Purple, Black Sabbath, Blue Cheer, Led Zep, Pink Floyd, Frank Zappa m fl.

Forts kommer framöver  Cool


   
SvaraCitera

politisk realist:

Naturligtvis är både heavy metal, hard rock, punk rock, synth rock m fl genrer "rock". Rock är ju själva huvudfamiljen medans de andra är undergrenar till rocken.

Sedan är väl frågan om man ska klassa in allt under begreppet populärmusik dvs pop?

Elvis Presley, Chuck Berry m fl klassades ju på 1950-talet som rockkungar. Sedan kom den brittiska popen på 1960-talet med Beatles, Stones m fl. Men ingen kan väl kalla Jimi Hendrix för "pop-gitarrist" utan han var ju rock-gitarrist.
Och iom att popen rockade till sig i slutet av 1960-talet som skiljde på mer och mer på pop och rock. Till rocken räknades i slutet av 1960-talet och början av 1970-talet grupper som Deep Purple, Black Sabbath, Blue Cheer, Led Zep, Pink Floyd, Frank Zappa m fl.

Forts kommer framöver  Cool

Hendrix en rock gitarrist? Okidoki då


   
SvaraCitera