Aviseringar
Rensa alla

era favoritländer.


Ämnesstartare

Vilka länder har ni varit i och vilka länder gillar ni bäst? Såklart är vi i Sverige just nu men nämn något annat land ni har varit i och vilka andra länder nu tycker bäst om. T.ex mig själv så har jag varit i Thailand väldigt många gånger och jag älskar det. Kommentera era favoritländer, vilka ni har besökt och varför just det landet är era favoritländer. 


   
Citera
Ämnesstartare

Länder jag varit i: USA, England, Spanien, Tyskland, Polen och Danmark. Favoriten är självklart USA pga riktigt trevliga människor och får alltid en speciell känsla när jag är där, känns som jag hör hemma där!


   
SvaraCitera

Norge var helt OK


   
SvaraCitera

Om det är något jag har lärt mig av mina resor är det att jag trivs förbannat bra i Sverige och norden


   
SvaraCitera
Cobrak

kudos för att du skriver "era" och inte "eran"

mvh grammatikkärringen är mkt nöjd


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

PWr:
Länder jag varit i: USA, England, Spanien, Tyskland, Polen och Danmark. Favoriten är självklart USA pga riktigt trevliga människor och får alltid en speciell känsla när jag är där, känns som jag hör hemma där!

vad för känsla får du när du är i USA? hur är människorna?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag tror jag varit i samtliga gamla västeuropeiska länder, Ryssland, Nord-, Latin- och Sydamerika samt en del länder i Asien. Mitt favvoland är nog Thailand och den thailändska övärlden. Bali, Indonesien är också helt ok förutom alla muslimer.  Tumme ned

Skulle vilja resa till Australien men jag är allergisk (nojig) mot alla supergiftiga spindlar och ormar.  Tumme ned ... Arg


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Cobrak:
kudos för att du skriver "era" och inte "eran"

mvh grammatikkärringen är mkt nöjd

skulle ändra men tänkte att det inte var så jätteviktigt eftersom man förstår ju redan vad det betyder 😛


   
SvaraCitera
Cobrak

vincebruh:

man förstår ju redan vad det betyder 😛

rätt ska vara rätt


   
SvaraCitera
Cobrak

ont; japan å tyskland


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Cobrak: kudos för att du skriver "era" och inte "eran"

mvh grammatikkärringen är mkt nöjd

Antingen heter det - Kommentera era favoritländer, vilka ni har besökt och varför just det landet är ert favoritland ELLER Kommentera era favoritländer, vilka ni har besökt och varför just de länderna är era favoritländer.  Mycket glad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vincebruh:

vad för känsla får du när du är i USA? hur är människorna?

Känslan är speciell och kan därför inte riktigt beskriva den. 

Som jag skrev så är dem allmänt trevliga, väldigt pratsamma och hjälpsamma. Jämför man med människorna här i Sverige så upplever jag att det är helt tvärtom. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har varit i: sverige 


   
SvaraCitera

Tror också Norge vinner. Världens mest rimliga befolkning. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vincebruh: vad för känsla får du när du är i USA? hur är människorna?

USA är ett så pass stort land så det skiljer otroligt mycket mellan ex NYC och LA och i synnerhet i sydstaternas sk bibelbälte där man anses som en väldigt suspekt individ om man inte går i kyrkan varje söndag. Men rent generellt är jänkarna betydligt mer öppna än svenskarna och mer hjälpsamma än svenskarna. Däremot blir man mindre populär i USA om man påstår att något är bättre i Sverige än i USA. USA VILL vara BÄST PÅ ALLT! Och dom tror också att dom är det.  Mycket glad


   
SvaraCitera