Aviseringar
Rensa alla

era favoritländer.


Ämnesstartare

stoner:

 Däremot blir man mindre populär i USA om man påstår att något är bättre i Sverige än i USA. USA VILL vara BÄST PÅ ALLT! Och dom tror också att dom är det.  Mycket glad

är det så? så om jag tycker ett par skor i Sverige är riktigt fina, vad säger de i USA om det då? kommer de med nya förslag på tuffare skor då?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Cobrak:

rätt ska vara rätt

vadå vad händer om jag stavar fel ? blir man jagad av en kossa då?


   
SvaraCitera

vincebruh:

vadå vad händer om jag stavar fel ? blir man jagad av en kossa då?

En kossa med en yxa Rodnar


   
SvaraCitera
time
 time

Har varit i:

USA
Finland
Sverige
Danmark
Tyskland
Österrike
Schweiz
Polen
Ryssland
Italien
Storbritannien
Estland
Vatikanen
Spanien
Frankrike
Holland

Tycker alla har varit bra på olika sätt, favoriterna är USA, Ryssland och Italien.

Edit: Glömde säga varför. USA för att jag är därifrån så det är mysigt att känna sig hemma, Ryssland pga folk ser ut som jag gör (folk fattar inte hur nice det är att vara representerad i stadsbilden) och det finns georgiska restauranger precis överallt = gudagott, Italien pga finns inte en kvadratmeter som inte är historisk på något sätt och maten är fantastico. 


   
SvaraCitera

Jag har varit i.. Skeptisk
Frankrike, Tyskland, Polen, Kanarieöarna, Singapore, Norge vartannat år, Madeira, London och en resa genom Sverige med husvagnen. Gotland, Öland och Danmark. Också Finland, där jag fick se mormors barndomshem och träffa hennes stora släkt. Planerar att åka dit igen.

Kommer inte på något favoritland, måste nog säga Madeira då det var en spännande natur där och inte så mycket turister som Kanarieöarna. Vad jag upplevde. Dimman var helt magisk att åka igenom. Kändes som Nausicaä, från vindarnas dal och lite Mononoke.

Andra plats Norge, har tröttnat lite på det men nu saknar jag det igen! Lofoten var en besvikelse om ni frågar mig. Mycket glad

Polen var sämst, där fick jag mina uppstötningar av de dåliga vägarna. 
Men också Mononoke natur, älskar bokskogar. 

Drömmer om Island. Och Italien. Alperna skulle också va intressant. Och Nya Zeeland. Asien lockar mig inte alls! :3


   
SvaraCitera

Ruttenfisk:
Norge var helt OK

Var helt okej? 


   
SvaraCitera

Har varit i 
Tyskland
Norge
Danmark
Grekland
Storbritannien
Irland
Spanien

Av dessa måste jag nog säga Irland. Folket är extremt trevliga och naturen är relativ orörd. 


   
SvaraCitera

Axel_von_Färsen:
Har varit i 
Tyskland
Norge
Danmark
Grekland
Storbritannien
Irland
Spanien

Av dessa måste jag nog säga Irland. Folket är extremt trevliga och naturen är relativ orörd. 

Åh Irland och Skottland! Rodnar


   
SvaraCitera

mitt Favoritland är nog USA bättre på allt typ kanske inte i fattigdom men annars är det bra


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Skåneärbäst:
mitt Favoritland är nog USA bättre på allt typ kanske inte i fattigdom men annars är det bra

många som tycker om USA undra varför haha 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vincebruh: är det så? så om jag tycker ett par skor i Sverige är riktigt fina, vad säger de i USA om det då? kommer de med nya förslag på tuffare skor då?

Roligt att du just tog upp detta med skor. Kompisen som var med mig en gång när vi var i Texas hade köpt ett par boots i en megastor bootsbutik i London. Han berättade för en snubbe vi träffade på en pub (saloon) att butiken i London var troligen Europas största och bästa återförsäljare av just boots tillverkade i läder. Då säger jänkaren att "ska vi ses i morgon så ska jag visa er världens största och bästa bootsbutik som tillverkar just boots av typen western boots och cowboy boots i äkta buffelskinn".
Och visst... butiken var stor som ett IKEA varuhus och det var säkert världens största butik som sålde boots.  Mycket glad

Någonting annat som skiljer USA väldigt mycket mot Sverige och hela Europa är jänkarnas välkomstfras “Hi, how are you?” eller “How are you doing today?”
Som svensk ligger det nära till hands att man drar halva sin livsberättelse eller åtminstone berättar om det senaste trista man upplevt eller senaste sjukdomen men gör man det så blir man garanterat klassad som ett förrymt psykfall. I USA svarar man bara artigt "Fine, and you?"

Det enda jag på rak arm kan komma på som finns i Sverige men som inte går att köpa i USA är... OSTHYVEL!

En annan sak som är trist med USA är att det är straffbart för kvinnor att bada topless. Tumme ned

Ett bevis på jänkarnas öppenhet... går man på gatan/vägen och ser ut som en förvirrad turist så dröjer det inte lång stund innan en trevlig jänkare stannar och frågar "do you want a ride?" och han kan köra omkring i flera timmar och visa dig stan. Tom bjuda dig på puben eller restaurangen. Och det skulle ju aldrig hända i Sverige!!!  Cool


   
SvaraCitera
Listus

Reser mycket i jobbet och har varit på många många ställen, gillar Paris i Europa och sen älskar jag USA då varje delstat är unik och naturen är helt outstanding på vissa platser. Älskar Hiking 🙂


   
SvaraCitera

Republiken Jamtland 


   
SvaraCitera

vincebruh:

många som tycker om USA undra varför haha 

Vet ej faktiskt haha


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vincebruh: många som tycker om USA undra varför haha

USA "brukar" ofta vara störst och bäst på allt.  Mycket glad


   
SvaraCitera