Aviseringar
Rensa alla

era fem favoriträtter


Ämnesstartare

vilka fem rätter tycker ni är godast att äta?

mina utan ordning

grillspett med tsatsiki och pommes
scampi med vitlöksdipp och pommes
västerbottenostpaj med röror
hemlagad mexikansk tacopaj
tacos
?


   
Citera
Ämnesetiketter

guuu va svårt

återkommer kanske om jag kmmr på


   
SvaraCitera

pulled pork är jävligt nice d kan va 1 av mina favvorätter


   
SvaraCitera

Helt klart potatisgratäng med en massa grönsaker och någon god marinerad och grillad kycklingfilé 


   
SvaraCitera

Fast jag har fler kom jag på, flygande jakob är gott.. Ja, allt med kyckling bortsett från pajer är typ gott! Den enda paj värd att äta i matväg e typ köttfärspaj.. 


   
SvaraCitera

Går ej att svara på, tycker jag. Mitt matgillande går i perioder. Just nu: alla rätter som involverar fisk. 


   
SvaraCitera

allt som innehåller mycket grönsaker och lagom mycket kryddor och magert kött och inga kolhydrater

eller allt som innehåller mycket socker och fett och choklad och salt

perioder


   
SvaraCitera
Exner

animaliskt fett


   
SvaraCitera

Min vegetariska kryddstarka linsgryta/soppa på röda och bruna linser, med tomater, paprika, rödbetor, morötter, lök, vitlök och tomatpuré 

Farsans variant av norsk västlands julmat dvs, pinnabog dvs rökt lambog som tillagas i en stor gryta med björkkvistar i botten. Till det en ekologisk rotmos med mycket örtkryddor, kokt rosenkål, en sorts röbetsröra och  öl eller vörteröl på det.  

Stenungsbakad pizza med kyckling bitar, soltorkade tomater, ananas, stark ost, hemmalagad tomatpuré, lök, paprika och färska ruccola blad 

Makrill stekt i sån där mjölgägga, med en enorm sallad innehållande  allt vad grönsaker är och baktpotatis o skarpsås till 

Räkbaguette 

Kan inte bestämma mig sen, men nått utav dessa tre: 

Nån indisk kyckling rätt med god sås o ris // thailändsk wok med kycklingspett o jordnöttsås o ris // sallad med salladsblad, färsk tomat, gurka, stekta nudlar, soltorkade tomater, ananas, majs, kycklingbitar o honung o senaps dressing. 

ungefärligt. 


   
SvaraCitera

ooaooetsraoouevuooae:
Min vegetariska kryddstarka linsgryta/soppa på röda och bruna linser, med tomater, paprika, rödbetor, morötter, lök, vitlök och tomatpuré 

Farsans variant av norsk västlands julmat dvs, pinnabog dvs rökt lambog som tillagas i en stor gryta med björkkvistar i botten. Till det en ekologisk rotmos med mycket örtkryddor, kokt rosenkål, en sorts röbetsröra och  öl eller vörteröl på det.  

Stenungsbakad pizza med kyckling bitar, soltorkade tomater, ananas, stark ost, hemmalaga tomatpuré, lök, paprika och färska ruccola blad 

Makrill stekt i sån där mjölgägga, med en enormt sallad innehållande  allt vad grönsaker är och baktpotatis o skarpsås till 

Räkbaguette 

Kan inte bestämma mig sen, men nått utav dessa tre: 

Nån indisk kyckling rätt med god sås o ris // thailändsk wok med kycklingspett o jordnöttsås o ris // sallad med salladsblad, färsk tomat, gurka, stekta nudlar, soltorkade tomater, ananas, majs, kycklingbitar o honung o senaps dressing. 

ungefärligt. 

nouveau riche fast tvärtom


   
SvaraCitera

df rqp:

nouveau riche fast tvärtom

ny rik fast tvärtom, gammal rik? fattar int hörru 


   
SvaraCitera

ooaooetsraoouevuooae:

ny rik fast tvärtom, gammal rik? fattar int hörru 

inte jag heller


   
SvaraCitera
Exner

old money


   
SvaraCitera
Knuvel

pizza, hamburgare, pasta med köttfärssås, tacos, sushi


   
SvaraCitera

df rqp:

inte jag heller

fattar man mer eller mindre när man är två som inte fattar? 

Exner:
old money

stinkin' ol'coins


   
SvaraCitera