Aviseringar
Rensa alla

Era fobier


Ämnesstartare

Vilka fobier har ni?
Jag har bara Bacillofobi, Erotofobi, Pedofobi, Islamofobi & Batrachofobi [sad]


   
Citera
Ämnesstartare

Smått klaustrofobisk och sociofobisk bara


   
SvaraCitera

Har en ej särskilt framträdande automysofobi, dvs jag tycker inte om att vara smutsig. Tvättar händerna lite för ofta ibland + .. lite annat.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ingen. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Miceparade:

Tvättar händerna lite för ofta ibland

Det kanske är ett tvångssyndrom [badgrin]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Social fobi.


   
SvaraCitera

meganatahli:

Det kanske är ett tvångssyndrom [badgrin]

Möjligt 😮
Känner mest obehag när jag är smutsig om fingrarna och inte har tillgång till att tvätta av dem. Känner mig smutsig efter att tex ätit en macka, tagit i ett dörrhandtag nån annan stans än hemma, varit utomhus länge (utan att nödvändigtvis ha tagit i något särskilt), när jag svettats lite om händerna osv.

Nackdelen är att man blir torr om händerna och måste smörja in dem, men då känns det smutsigt direkt igen :s


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Miceparade:

Känner mest obehag när jag är smutsig om fingrarna och inte har tillgång till att tvätta av dem. Känner mig smutsig efter att tex ätit en macka, tagit i ett dörrhandtag nån annan stans än hemma, varit utomhus länge

Så är det för mig med, men jag har allt jag äger inplastat, och om någon annan rör det måste jag göra om det och sprita ända tills flaskan är slut. [smile]


   
SvaraCitera

meganatahli:

Så är det för mig med, men jag har allt jag äger inplastat, och om någon annan rör det måste jag göra om det och sprita ända tills flaskan är slut. [smile]

Christ, låter jobbigt 😮
Är ej känslig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Miceparade:

Christ, låter jobbigt 😮
Är ej så känslig.

Lika så på skolan när jag ska öppna dörrar, då väntar jag tills någon kommer och öppnar, och då tror dom jag är dum i huvudet. Och när man ska betala med småmynt, då försöker jag få alla mynt att få plats på ärmkanten för jag måste tvätta händerna flera gånger om & om igen om jag tagit i mynt eller i smycken, och det går inte att skylla på nickelallergi heller [sad]


   
SvaraCitera

meganatahli:

mynt

Usch ja, avskyr skoldörrar och mynt :l och rulltrappsräcken.
Och toalettbesök i största allmänhet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vet inte om jag har någon eller vad de har för namn men jag avksyr alla kryp, finns inget värre än kryp. höjder gillar jag inte heller, iaf inte om jag är tillsammans med nån högt upp, känner att jag inte kan lita på personen då


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vatten och andra människor


   
SvaraCitera

Akrofobi - får panikångest och kan bara lägga mig ner och skrika och gråta när jag utsätts.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sluta blanda ihop rädslor och fobier!


   
SvaraCitera