Aviseringar
Rensa alla

Era minnen av elevhälsan....ranta på!


mynona

Vår skolsköterska var alltid på plats. En rar diskret lågmäld tant. Jag brukade gå dit och simulera huvudvärk och illamående vid behov.


   
SvaraCitera

Detta ligger bortom min omdömesförmåga.


   
SvaraCitera

Är det ändå inte ganska sjukt att många skolor inte har pengar till att alltid ha en skolsköterska på plats? På vår skola var hon bara där Tisdagar och Torsdagar, som om att man fick passa på att vara sjuk och må dåligt de dagarna ..

Kurator hade vi alltid närvarande, och vi kom varandra jättenära. Nu går jag inte på skolan längre så jag vågar inte gå ditt och prata med henne längre


   
SvaraCitera

typ sämst. det är aldrig någon där, de få dagar de ska vara där i månaden så vabbar de eller är på kurs. plus människorna blir utbyta hela tiden så man har ingen aning.. 


   
SvaraCitera

Våran skolsköterska är i skolan alla dagar i veckan fram till lunch. Hon är bra och snäll, jag och mina vänner är där minst 3 gånger i veckan. Kuratorn är i skolan typ hela tiden och går runt i korridoren och snackar med alla. Psykologen ser man några gånger i veckan i korridoren med en kaffekopp. 


   
SvaraCitera

Man fick alltid ta av sig tröjan och blev kallad en massa saker av en äldre tant. 


   
SvaraCitera

Har inte haft mer kontakt än nödvändigt och det har bara varit rutinsaker. Föredrar att själv ta hand om mina problem. 


   
SvaraCitera