Aviseringar
Rensa alla

erfarenhet av benso


Ämnesstartare

durga:
benso hjälper mot nedstämdhet genom att det lättar den ångest som tynger en och tillåter en att få tänka ifred, men benso kan inte ge en livslust eller höja stämningsläget på samma sätt som antidepressiva gör. om du just tycker att livet är kasst rekommenderar jag inte benso, men om du är på väg att gå under av din ångest: ja.

Jag får SSRI och neuroleptika (den sänker mig asmycket)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:
palla vara beroende av ngt

Jag föredrar mediciner framför annat som jag självmedicinerar mig med.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Semla:

Jag föredrar mediciner framför annat som jag självmedicinerar mig med.

vad skulle annat vara dåe


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

vad skulle annat vara dåe

Alkohol, droger.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Semla:

Alkohol, droger.

benzo hör väl också till kategorin droger om d missbrukas.. ;/


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

benzo hör väl också till kategorin droger om d missbrukas.. ;/

Fast jag behöver ju någon slags benso som medicin för att få bort biverkningar som får mig att må dåligt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Semla:

Fast jag behöver ju någon slags benso som medicin för att få bort biverkningar som får mig att må dåligt.

biverkningar från vad? 🙁


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

biverkningar från vad? 🙁

Från min neuroleptika. Risperdal Consta.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Semla:

Från min neuroleptika. Risperdal Consta.

: /

beklagar 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det finns ju ssri också. Det går sedan inte att säga att ett visst preparat fungerar för alla pga alla funkar ju inte på samma sätt.
Medicineras du redan så bör du väl fråga din läkare om ngt mer?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Semla: Jag får SSRI och neuroleptika (den sänker mig asmycket)

det ante mig. tror du att du får byta från risperidon till ett annat antipsykotikum? quetiapin är verksamt också vid mani, unipolär depression och bipolär depression och hade kanske passat bättre. om du upplever tröttheten som risperidonen orsakar som en del av din nedstämdhet så passar nog ingen antipsykotika så bra. medicineras du för psykos eller bipolär sjukdom? 

såg bipolär i tråden nu. har din läkare inte föreslagit att testa lamotrigin?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:
Det finns ju ssri också. Det går sedan inte att säga att ett visst preparat fungerar för alla pga alla funkar ju inte på samma sätt.
Medicineras du redan så bör du väl fråga din läkare om ngt mer?

Jag får redan Sertralin i kombination med neuroleptika.

durga:
det ante mig. tror du att du får byta från risperidon till ett annat antipsykotikum? quetiapin är verksamt också vid mani, unipolär depression och bipolär depression och hade kanske passat bättre. om du upplever tröttheten som risperidonen orsakar som en del av din nedstämdhet så passar nog ingen antipsykotika så bra. medicineras du för psykos eller bipolär sjukdom? 

såg bipolär i tråden nu. har din läkare inte föreslagit att testa lamotrigin?

Jag har redan prövat med Zyprexa.. får fråga om jag kan få någonting endast mot bipolära sjukdomen. Läkaren har inte föreslagit någonting annat.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Semla: Jag har redan prövat med Zyprexa.. får fråga om jag kan få någonting endast mot bipolära sjukdomen. Läkaren har inte föreslagit någonting annat.

olanzapin (zyprexa) och quetiapin (seroquel) är två olika mediciner. vad dåligt att din läkare inte har sagt något om andra alternativ. av egen smak och tycke hade jag hellre tagit lamotrigin än någon antipsykotika, enbart på grund av biverkningarna.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

durga:
olanzapin (zyprexa) och quetiapin (seroquel) är två olika mediciner. vad dåligt att din läkare inte har sagt något om andra alternativ. av egen smak och tycke hade jag hellre tagit lamotrigin än någon antipsykotika, enbart på grund av biverkningarna.

Ja, men har varit en testkanin typ.. tagit många olika mediciner innan de bestämde sig för att ge mig neuroleptika. Får fråga om andra alternativ typ seroquel. Tack!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Semla: Jag får redan Sertralin

Hur tycker du det fungerar med Sertralin? Jag undrar mest för att jag har också ätit sertralin, i två omgångar och även om jag inte längre hade några dalar så hade jag inte heller några toppar. Allting vara bara så.jävla.tråkigt och jag tappade all >lust<, glädje med mera. Löste det med att byta till en annan antidepressiv. Kanske kan rådfråga med din doktor om att byta sertralin? (Om du inte trivs väl med sertralin dvs)


   
SvaraCitera