Aviseringar
Rensa alla

Erfarenhet av Colombia?


Ämnesstartare

Någon som har varit i Colombia? Har möjlighet att åka dit, genom ett internationellt läger.
Blivit lite uppskrämd av allt läskigt som det står har hänt där. Klarade ni er helskinnade därifrån?


   
Citera

julibarn:

Har möjlighet att åka dit, genom ett internationellt läger.

Paradise Hotel eller? 😉


   
SvaraCitera

Ladysmurf:

Colombia


   
SvaraCitera

Det beror på vart i Colombia du kommer vara, skiljer mycket beroende på städer osv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ladysmurf:

Det beror på vart i Colombia du kommer vara, skiljer mycket beroende på städer osv.

Bogota' [smile]


   
SvaraCitera

julibarn:

Klarade ni er helskinnade därifrån?

Nej, min högerfot ligger någonstans på gatorna i Bogota.[sad]


   
SvaraCitera

julibarn:

Bogota'

Vet inte så mycket om hur det är i Bogota men så länge du håller dig till storstaden så är det ok. Men tänk på att hålla koll på ficktjuvar då det är vanligt att turister blir rånade (använd inte överdrivet med smycken), Om du ska åka taxi så beställ taxi från hotellet eller så då du garanterat kommer få en bra chaufför och inte en som kommer råna dig. Men utöver det är det ingen fara, håll bara koll så att du inte blir rånad.

Och rekommenderar att inte åka ut i landsbygden, om du ser ut att komma från utlandet så är chansen stor att du blir kidnappad av FARC[smile]
Det är en gerillagrupp.


   
SvaraCitera

ladysmurf:

Och rekommenderar att inte åka ut i landsbygden, om du ser ut att komma från utlandet så är chansen stor att du blir kidnappad av FARC[smile]
Det är en gerillagrupp.

[bigsmile] betryggande


   
SvaraCitera

enhimmelskdrog:

betryggande

Haha ah mycket[cool]


   
SvaraCitera

[sad][sad]


   
SvaraCitera

Jag har aldrig varit i Colombia, men jag har vänner som har varit där både på semester och för att arbeta. Har också en kompis som flyttade växte upp där. Efter vad jag har hört från dem så behöver man inte vara rädd för att åka dit. Se bara till att lämna klockor och smycken hemma och lär dig spanska om du inte redan kan det.

Men folk brukar alltid snacka om hur farligt allting är, när jag var i sydamerika sprang jag runt ensam och full i Rio, Havanna, La paz, Lima, Santiago, Buenos Aires och en massa andra ställen och inte ett skit hände mer än att de kom en massa folk och ville ta foton och prata om sverige (Mitt i Natten t.o.m.!) Blev lite rädd någon gång, men det var aldrig något som hände. Man får inte vara för nojjig.

Det ska vara ett väldigt vackert land och de colombianer jag har träffat har varit väldigt trevliga.

Åk!


   
SvaraCitera

Har en kompis som blev rånad två gånger inom loppet av 45 min när han var i Bogota.

I övrigt klarade han sig dock utan några som helst problem under de tre veckor han var där.


   
SvaraCitera
Kaayi

Har en kompis från Colombia.. och av historierna jag hört därifrån så åker jag nog hellre till.. var som helst annars [sad]


   
SvaraCitera