Aviseringar
Rensa alla

Erfarenhet av pessar?


Ämnesstartare

Jag har kommit på att pessar är världens bästa preventivmedel. Eller har jag missat nått, för det verkar som att ingen använder en? [tard] förstår inte varför. Ingen hormonpåverkan, och man kan ju sätta in den före sex så det blir ingen pinsam paus (som när man ska dra på en kondom).. Så kan någon förklara för mig varför den knappt används?

Eller har du någon erfarenhet av pessar, som jag kan dra nytta av?


   
Citera

För att man kanske inte alltid planerar att man ska ha sex?

Spontansex blir svårt om du ska sätta in den innan.

Och så kanske den är svår att ta in och ut.

Och palla göra rent den.


   
SvaraCitera

Knothole:

För att man kanske inte alltid planerar att man ska ha sex?

Spontansex blir svårt om du ska sätta in den innan.

Och så kanske den är svår att ta in och ut.

Och palla göra rent den.

du sa allt,´tar död på spontaniteten.är man vrålkåt så hoppar man på han direkt,palla gå och köra in en sak i fittan innan,tar död på kåtheten.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tözen:

död på kåtheten

precis som kondom?
Men ändå är det ett vanligt preventivmedel, så det argumentet räcker inte.


   
SvaraCitera

aeon:

som kondom?
Men ändå är det ett vanligt preventivmedel, så det argumentet räcker

pessar är INTE ett vanligt preventivmedel längre.
nej,inte samma sak som kondom,om jag hade vart kille hade jag inte velat se en tjej gräva in en liten skål i fittan,avtändande enligt mig.och för avanserat,kondomer är engångsgrejjer oxå,slänga och inte bry sig mer.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tözen:

pessar är INTE ett vanligt preventivmedel längre.
nej,inte samma sak som kondom,om jag hade vart kille hade jag inte velat se en tjej gräva in en liten skål i fittan,avtändande enligt mig.och för avanserat,kondomer är engångsgrejjer oxå,slänga och inte bry sig mer.

Jag syftade på att kondom är vanligt, inte pessar.

Det är minst lika avtändande att sätta på en kondom som att sätta in ett pessar. Förstår inte skillnaden.

Jag tycker bar att det är positivt att pessar återanvänds. Man får ju tänka lite på miljön också..


   
SvaraCitera

aeon:

Det är minst lika avtändande att sätta på en kondom som att sätta in ett pessar. Förstår inte skillnaden.

eh,att vara rulla på en kondom är fan så mycke mindre avtändande än att köra in en näve och en skål i fittan.


   
SvaraCitera
Tuvan

Knothole:

För att man kanske inte alltid planerar att man ska ha sex?

Spontansex blir svårt om du ska sätta in den innan.

aeon:

precis som kondom?

Man måste ju sätta in pessar en stund innan också.. Så kåtheten hinner väl kanske avta många ggr. Med kondom är det bara pang på^^ Tar inte länge att sätta in den o den börjar funka direkt. Med pessar måste man ju ha spermadödande medel o så. Sen måste man vänta ett tag innan man kan ta ut den.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tözen:

eh,att vara rulla på en kondom är fan så mycke mindre avtändande än att köra in en näve och en skål i fittan.

Det är väl bara att dra över täcket under de sekunder det tar att sätta in den.. Eller vem vet; killen kanske tänder på att tjejen fistar sig själv. [bigsmile] Dessutom är den inte ett störande moment under själva samlaget.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aeon:

Man får ju tänka lite på miljön också..

käka piller?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

PrickiigStrumpa:

käka piller?

hahahahahahahahahaha

Nej, då förstör man ju inte miljön [cheers]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aeon:

Nej, då förstör man ju inte miljön

på vilket sätt då? [tard]


   
SvaraCitera

orka en massa alternativa preventivmedel;F


   
SvaraCitera

Jag pessar när jag är pessenödig


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

PrickiigStrumpa:

på vilket sätt då?

P-piller innehåller ju en massa hormoner som man sedan kissar ut. Så småningom hamnar allt större mängder hormon i sjöar och påverkar fiskarna..


   
SvaraCitera