Aviseringar
Rensa alla

Erfarenheter av p-stav?


Ämnesstartare

Vad är era erfarenheter av p-stav? Hur funkade det för er? Fick ni några biverkningar? Gjorde det ont att sätta i den och vad kostade det? [smile]


   
Citera
Lounge

nä.. men använder pring, tycker det är skitbra

ringen ska sitta i 3 veckor sedan tar man ut den 1 vecka och mensar och sätter i en ny

hur lätt som helst och kostar bara 60 kr m ungdomsrabatt för typ 1 års ringar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lounge:

ringen ska sitta i 3 veckor sedan tar man ut den 1 vecka

Men hoppas ju slippa mensen helt om det går. Måste man ta ut p-ringen då? Kan man ha sex med den ens? Haha låter skumt [crazy] och obehagligt att ha den i jämt [shake] hur får man ut den sen liksom? hehe


   
SvaraCitera
Lounge

Carrexiz:

Men hoppas ju slippa mensen helt om det går.

ör väll inte särskilt nyttigt.. hört om folk som har fått cystor i magen pga. ständigt uppskjutande av mens. det är ju naturligt görl! men ja man kan skjuta upp mensen med pring genom att sätta i en ny när man eg. ska ha uppehåll i en vecka

kan komma stänkblödningar då dock

har aldrig haft biverkningar av detta preparat därför jag rekommenderar det, är väldigt lite hormoner som utsöndras, är nog därför få har biverkningar

ja, man kan ha sex, känns inte så länge inte någon stoppar upp fingrar i fettan på dig, men känns aldrig för dig :pPPPpppp och inte på hans snopp

man stoppar in ett finger och drar ut den


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lounge:

ja, man kan ha sex, känns inte så länge inte någon stoppar upp fingrar i fettan på dig, men känns aldrig för dig :pPPPpppp och inte på hans snopp

Haha men tänk när nån använder fingrarna och så åker den ut :S Det verkar smidigare med p-stav ändå [crazy]


   
SvaraCitera
Lounge

Carrexiz:

Haha men tänk när nån använder fingrarna och så åker den ut :S Det verkar smidigare med p-stav ändå [crazy]

då sätter man in den igen 😛

men är inte så lätt


   
SvaraCitera
Lounge

aldrig varit med om att den har åkt ut och haft detta preventivmedel i åratal


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Men är det ingen här som använder/har använt p-stav???? [sad]


   
SvaraCitera

P-stav verkar nice om man tål den hormonkombon


   
SvaraCitera

Har hört att man kan Råka flytta på den om man tar tag hårt i armen så det är väl inget för folk i misshandlarförhållanden


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

elverpigen:

Har hört att man kan Råka flytta på den om man tar tag hårt i armen så det är väl inget för folk i misshandlarförhållanden

Haha.. men det borde ju inte vara så känsligt att man inte kan röra armen där. Och vad gör det om den flyttas lite? Klart man kommer komma åt den ett antal gånger.


   
SvaraCitera

Carrexiz:

Haha.. men det borde ju inte vara så känsligt att man inte kan röra armen där. Och vad gör det om den flyttas lite? Klart man kommer komma åt den ett antal gånger.

Vet en som fick ta ut den och låta armen läka ihop igen 🙂 men ta det med dom på um, de lär veta


   
SvaraCitera

Jag blödde dagligen i ett år. Sen stod jag inte ut mer och tog bort den. Är väldigt besviken över att det inte funkade för mig, är så himla dålig på att komma ihåg p-piller.


   
SvaraCitera
Lella

jag har haft p-stav i lite över ett år och tycker att det funkar rätt bra. i typ ett halvår hade jag i princip bara mens en gång vilket va jävligt skönt. nu däremot kommer den ca två ggr i månaden, dock bara 1-2 dagar per gång. men jag har en kompis som också har p-stav och inte får den alls längre. det är nog ganska individuellt hur man reagerar.

jag satte in den på ungdomsmottagningen när jag var 18 och då var det gratis. vet inte hur gammal du är eller om det har ändrats.

man får bedövning så det gjorde inte så värst ont..

hoppas detta var till nån hjälp:)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lella:

jag har haft p-stav i lite över ett år och tycker att det funkar rätt bra. i typ ett halvår hade jag i princip bara mens en gång vilket va jävligt skönt. nu däremot kommer den ca två ggr i månaden, dock bara 1-2 dagar per gång. men jag har en kompis som också har p-stav och inte får den alls längre. det är nog ganska individuellt hur man reagerar.

Okej, det verkar vara en chansning om det funkar bra med en själv eller inte, men det är nog värt att testa för att slippa ta p-piller varje dag [smile].

Lella:

jag satte in den på ungdomsmottagningen när jag var 18 och då var det gratis. vet inte hur gammal du är eller om det har ändrats.

Jag fyller 19 om några dagar. Tror det kostar men jag vet inte säkert. Får kolla upp det.

Lella:

hoppas detta var till nån hjälp:)

Jadå [y]


   
SvaraCitera