Aviseringar
Rensa alla

Erotiska böcker?


Jag rekomende3rar "slaktaren" av Alina Reyes.


   
SvaraCitera
time
 time

Nintendo:

Författaren säger att hon har skrivit med syfte underhålla och inte medvetet har bakat in moralkakor för att "lära folk hur de ska leva"

Är också lite fangirl men jag tvivlar starkt på att hon lagt sina värderingar helt åt sidan i skapandet av sagan liksom. [n]


   
SvaraCitera

timeisrunningout:

Är också lite fangirl men jag tvivlar starkt på att hon lagt sina värderingar helt åt sidan i skapandet av sagan liksom.

Nej nej, men hon menar ju att de hör till storyn (att hennes karaktärer har/delar de värderingarna och de gör de ju antagligen för att hon har skapat dem, vem hon är speglar ju det hon skapar) och inte är tänkt som moralpelare för läsarna eller att läsarna ska ta efter dem.


   
SvaraCitera
time
 time

Nintendo:

och inte är tänkt som moralpelare för läsarna eller att läsarna ska ta efter dem.

Fast om man är tretton och läser att man inte ska ta av sig kläderna om killen inte visar exakt samma hängivenhet som Edward så kanske man tar efter ändå [sad]

Fast egentligen är ju problemet inte vad hon skriver utan att vi inte får lära oss vad källkritik är för något...


   
SvaraCitera

timeisrunningout:

Fast om man är tretton och läser att man inte ska ta av sig kläderna om killen inte visar exakt samma hängivenhet som Edward så kanske man tar efter ändå

Jojo, men med tanke på att hon i princip hade hela storyn klar i huvudet innan hon fick första boken publicerat så var det ju svårt för henne att ta hänsyn till massa hängivna fans.

timeisrunningout:

Fast egentligen är ju problemet inte vad hon skriver utan att vi inte får lära oss vad källkritik är för något...

Mjo, men de lär sig kanske med tiden! [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det var ett jävla massa snacka off topic. Gå o snacka om twilight nån annanstans, tack!


   
SvaraCitera

llooll:

Det var ett jävla massa snacka off topic. Gå o snacka om twilight nån annanstans, tack!

Förlåt vi spårade ju ur pga snusket i böckerna [wink][wink][wink][wink][wink][wink][wink] + jag gav två andra råd, det borde gå jämnt ut [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendo:

jag gav två andra råd, det borde gå jämnt ut

[y][bigsmile]


   
SvaraCitera