Aviseringar
Rensa alla

Ert bands historia.


Ämnesstartare

Jag spelar i ett band som för tillfället heter ACID. Vi har mig på sång och bas, två bra gitarrister och en grym trummis ( han kan spela hela master of puppets utan problem) vi hade en annan trummis innan men vi kickade han för att han inte kunde hålla takten det är i princip vårt bands korta historia.

Ni som spelar i ett band kan inte ni berätta om ert bands historia.

Ska vara seriöst.


   
Citera
Ämnesetiketter

Mitt band heter FGÖ, första bokstäverna i medlemmarnas namn: Floppsen, gitarren och en öl


   
SvaraCitera
oktan

Mjaee då kan jag ju inte vara anonym längre om jag skriver det så jag låter bli.


   
SvaraCitera

oktan:

Mjae

anonym vad är det? [tard]


   
SvaraCitera

Floppsen:

Mitt band heter FGÖ, första bokstäverna i medlemmarnas namn: Floppsen, gitarren och en öl

Haha lol


   
SvaraCitera

Jag är med i ett litet band där jag jammar med polarna. Gorillaz heter det. Varit igång några år, fast vi är rätt hemliga.[smile]


   
SvaraCitera

"Deranger" hette mitt dåvarande band som bestod av mig på gitarr och tre tjejer. Vi var trötta på all förutsägbar metal och punkrock i staden, så vi började seriekoppla pedaler, leka med rundgång och överdriva med reverb.

Vår första spelning arrangerade vi själva, därefter ställde vi upp i Rockkarusellen och blev utsedda till "det mest deprimerade bandet att titta på, men mest fina att lyssna på", typ.

Efter rockkarusellen fick folk upp ögonen (och öronen) för oss så vi kunde börja ta betalt. Efter spelningar, studiebidrag och födelsedagar lyckades vi få studiotid och vi spelade in fyra låtar; Spunsugar, child, washing machine och någon jag glömt namnet på.

Vi blev bokade som huvudband inför något startskott för någon ungdomsfestival samma vecka jag hade beställt min lila glittriga jazzmaster. Den veckan upphörde bandet och Falkenbergs mest ökända alternativband var nu dött.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

keybored:

Den veckan upphörde bandet och Falkenbergs mest ökända alternativband var nu dött.

Rätt sorgligt slut


   
SvaraCitera

Metalguy:

Rätt sorgligt slut

Tja, i och med att jag sitter med en akustisk gitarr istället och spelar Kent är det väldigt sorgligt.


   
SvaraCitera

Floppsen:

Floppsen, gitarren och en öl

[love]


   
SvaraCitera

Tråden flyttad från Forum PLUS/Relationer, Samlevnad och Kompisar


   
SvaraCitera

Mitt första band var ett "punkband" som hette the scars för att alla i bandet utom min lillebror som spelade trummor hade ett "coolt ärr". mitt är på magen. var bara gitarristen som visste hur man spelade, jag spelade bas fast jag egentligen bara gått pianolektioner. vi lyckades nästan spela en låt.

mitt andra band hade inget namn och var tillsamans med maxwinner på um + två kompisar, vi repade en gång och skrev en låt tillsamans som handlade om att mörda en kvinna. tror vi skulle kunnat blivit riktigt bra om vi fortsatt att repa och skaffat ordentlig replokal, skulle vara kul att dra upp det projektet igen.

sen startade jag ett "band" med en tjejkompis i min klass, vi har typ skrivit några låtar med varandra på msn som var rätt fina. men vi har typ bara "ööh vi borde skaffa en basist å trummis snart så vi kan repa!" och inte kommit någon vart.

just nu är jag sugen på att starta ett dödspop band med forta trummor och högdistade gitarrer och slagordsrefränger osv.


   
SvaraCitera

Skoja är med i The Elgers.

www.myspace.com/theelgers

Sjunger.


   
SvaraCitera

Är med i ett "band" men det är bara jag för tillfället, så det är väl inget riktigt band även om ambitionen finns.

keybored:

Efter rockkarusellen fick folk upp ögonen (och öronen) för oss så vi kunde börja ta betalt. Efter spelningar, studiebidrag och födelsedagar lyckades vi få studiotid och vi spelade in fyra låtar; Spunsugar, child, washing machine och någon jag glömt namnet på.

Vet inte hur det funkar där du bor, men gjorde ni gig gratis innan ni kunde ta betalt eller hur funkar det? [smile]


   
SvaraCitera

Dräparen:

"coolt ärr".

Dräparen:

jag spelade bas fast jag egentligen bara gått pianolektioner. vi lyckades nästan spela en låt.

Dräparen:

låt tillsamans som handlade om att mörda en kvinna

[love]


   
SvaraCitera